انشا

انشا در مورد گرمایش جهانی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد گرمایش جهانی و زمین برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

مقدمه:
گرمایش جهانی اصطلاحی است که تقریباً همه با آن آشنا هستند. اما معنای آن هنوز برای بسیاری از ما روشن نیست. گرمایش جهانی به افزایش تدریجی دمای کلی جو زمین اشاره دارد. فعالیت‌های مختلفی در حال انجام است که باعث افزایش تدریجی دما شده است. گرمایش جهانی به سرعت یخچال‌های یخی ما را آب می‌کند. این برای زمین و همچنین انسان بسیار مضر است. کنترل گرمایش جهانی بسیار چالش برانگیز است. با این حال، غیر قابل مدیریت نیست. اولین قدم در حل هر مشکلی شناسایی علت مشکل است. بنابراین، ابتدا باید علل گرمایش زمین را بشناسیم که به ما در حل آن کمک می‌کند. در این انشا به گرمایش جهانی، علل و راه حل‌های گرمایش جهانی خواهیم پرداخت.

بدنه:
گرم شدن کره زمین به یک معضل جدی تبدیل شده است که نیاز به توجه گسترده دارد. گرم شدن زمین فقط یک علت ندارد بلکه به دلایل متعددی اتفاق می افتد. این علل هم طبیعی و هم ساخته دست انسان هستند. علل طبیعی شامل انتشار گازهای گلخانه‌ای است که قادر به خروج از زمین نیستند و باعث افزایش دما می‌شوند.

علاوه بر این، فوران‌های آتشفشانی نیز مسئول گرمایش جهانی هستند. یعنی این فوران‌ها تُن‌ها دی اکسید کربن آزاد می‌کنند که به گرم شدن کره زمین کمک می‌کند. به طور مشابه، گاز متان نیز یکی از مسائل مهم گرمایش جهانی است.

پس از آن، استفاده بیش از حد از اتومبیل و سوخت‌های فسیلی منجر به افزایش سطح دی اکسید کربن می شود . علاوه بر این، فعالیت‌هایی مانند استخراج معادن و پرورش گاو برای محیط زیست بسیار مضر است.

یکی از رایج‌ترین مسائلی که به سرعت در حال وقوع است، جنگل زدایی است. بنابراین، وقتی یکی از بزرگترین منابع جذب دی اکسید کربن از بین می‌رود، چیزی برای تنظیم گاز باقی نمی‌ماند و منجر به گرم شدن کره زمین خواهد شد. برای جلوگیری از گرمایش جهانی و بهبود دوباره زمین باید فوراً اقداماتی انجام شود.

همانطور که قبلاً گفته شد، ممکن است چالش برانگیز باشد اما غیرممکن نیست. گرمایش جهانی با تلاش‌های مشترک می‌تواند متوقف شود. برای محقق شدن آن، مردم و دولت‌ها باید گام‌هایی را در جهت رفع این مشکل بردارند. ما این کار را  باید با کاهش گازهای گلخانه‌ای شروع کنیم.

علاوه بر این، باید بر مصرف بنزین نظارت شود و دولت به سمت استفاده از خودروی هیبریدی برود تا انتشار دی اکسید کربن کاهش پیدا کند. علاوه بر این، شهروندان می‌توانند وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه را برای جابجایی انتخاب کنند. پس از انجام این موارد، مسئله بازیافت نیز باید تشویق شود.

به عنوان مثال، هنگامی که به خرید می‌روید، با خود کیف پارچه‌ای ببرید تا نیاز به استفاده از نایلون پلاستیکی نباشد. گام دیگری که می‌توانید بردارید محدود کردن استفاده از برق است که از انتشار دی اکسید کربن جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر دولت باید بر زباله های صنعتی نظارت داشته باشد تا از انتشار گازهای مضر آن در هوا جلوگیری کند. جنگل زدایی نیز باید فوراً متوقف شده و درخت کاری تشویق شود.

نتیجه گیری:
به طور خلاصه، همه ما باید این واقعیت را درک کنیم که حال زمین ما خوب نیست. نیاز به درمان دارد و ما می‌توانیم به بهبود آن کمک کنیم. نسل حاضر باید مسئولیت جلوگیری از گرمایش جهانی را به عهده بگیرد تا از رنج نسل‌های آینده جلوگیری کند. بنابراین، هر قدم، هر چقدر هم که کوچک باشد، می تواند به توقف یا کاهش روند گرمایش زمین کمک کند.

4.2/5 - (11 امتیاز)
منبع
toppr

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا