زندگی روزمره

معرفی بهترین بازی های فکری دسته جمعی برای تعطیلات و عید

بازی و گیم شاید شما را یاد سرگرمی‌های کودکان و نوجوانان بیندازد اما امروزه بازی منحصر به سن خاصی نیست. این روزها انواع بازی‌های گروهی برای بزرگسالان در بازار عرضه شده و برحسب اتفاق طرفداران زیادی هم دارد. بازی‌های دسته‌جمعی محصولات متنوعی دارد و انواع گوناگونی از آن‌ها مانند بازی فکری، بازی‌های هیجانی، بازی‌های کارتی، بازی‌های آموزش زبان و لگوهای ساختنی را می‌توانید در بازار پیدا کنید. اگر شما هم علاقه‌مند به بازی فکری دسته جمعی هستید و دنبال بازی فکری گروهی خنده دار می‌گردید، این مطلب مناسب شماست.

معرفی بازی فکری گروهی برای سال جدید

گفتیم بازی‌های فکری گروهی انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها کارتی هستند و تعدادی کارت از لوازم اصلی گیم به شمار می‌روند. برخی دیگر ممکن است تخته‌ای باشند و یک تخته بازی، زمین گیم شما باشد. البته بازی‌های ساختنی و لگوها همچنان عضو پرطرفدار بازی‌های فکری گروهی به شمار می‌روند. یک مدل بازی فکری گروهی که این‌روزها خیلی پرطرفدار است، بازی آموزش زبان است. همانطور که از اسمش هم پیداست از بازی‌های آموزش زبان برای تقویت مهارت‌های زبانی استفاده می‌شود.

هنگام خرید بازی‌ فکری به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آنجا که انواع مختلفی از بازی‌ها را می‌توانید در بازار پیدا کنید، هنگام خرید بازی فکری باید به چند نکته توجه کنید. نکته اول سن بازیکنان مناسب بازی است. نکته دوم تعداد بازیکنان هر بازی است. نکته سوم سبک و ژانر بازی است. نکته چهارم مربوط به مدت زمان اجرای بازی می‌شود. پنجمین نکته را به سطح بازی رومیزی (سادگی یا پیچیدگی بازی) اختصاص می‌دهیم و در نهایت بد نیست هنگام خرید، قیمت بازی را هم در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این نکات و شرایط خودتان می‌توانید یک گیم بازی فکری دسته جمعی مناسب بخرید.

بهترین بازی های گروهی خنده دار و هیجان انگیز

تنوع گیم در بازار گاهی باعث سردرگمی می‌شود و اگر پیش از خرید درباره بازی‌های مدنظرتان مقداری تحقیق کنید، خرید بهتری می‌توانید انجام دهید. در ادامه چند نمونه از بهترین بازی‌های گروهی خنده دار و هیجان انگیز را به شما معرفی می‌کنیم تا پیش‌زمینه مناسبی درباره بازی فکری دسته جمعی داشته باشید.

  • بازی رکب: بازی رکب مناسب نوجوانان و بزرگسالان و در کل افراد ۱۴ سال به بالاست و در رده بازی‌های فکری و هیجان‌انگیز قرار می‌گیرد. تعداد بازیکنان این بازی می‌تواند بین ۲ تا ۶ نفر باشد و مدت زمان آن بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است.
  • بازی تورتوگا: بازی تورتوگا بازی فکری استراتژیک، هویت مخفی و پرهیجان است و برای این گیم بهتر است بازیکنان ۱۲ سال یا بیشتر داشته باشند. حداقل ۲ و حداکثر ۹ نفر برای این بازی نیاز است و بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه کل بازی طول می‌کشد.
  • بازی جوکر: تمامی سنین می‌توانند در بازی جوکر شرکت کنند. حداقل ۴ نفر و حداکثر ۱۵ نفر برای بازی جوکر موردنیاز است و مناسب دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است. گیمرهای جوکر باید سعی کنند نخندند و هرکسی که تا پایان گیم نخندد، برنده بازی خواهد بود.

  • بازی باشگاه کارآگاهان: بازی باشگاه کارآگاهان (detective club) مناسب نوجوانان ۸ سال به بالاست و در رده بازی‌های فکری هویت مخفی قرار می‌گیرد. تعداد بازیکنان این بازی بین ۴ تا ۸ نفر است و مدت زمان آن بین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه خواهد بود. در این بازی بازیکنان به عنوان کارآگاه شواهد را بررسی می‌کنند، شاهدان را زیر نظر می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا شخص خائن را شناسایی کنند.
  • بازی فکری غرب وحشی بنگ: بازیکنان در بازی فکری غرب وحشی Bang باید حداقل ۸ سال داشته باشند و حدود ۴ تا ۷ نفر در مدت زمان ۳۰ تا ۶۰ دقیقه با یکدیگر بازی کنند. گیم غرب وحشی بنگ در دسته بازی‌های کارتی و البته هیجان‌انگیز قرار می‌گیرد و گیمرها با از بین بردن بازیکنان دیگر باید تلاش کنند کارت‌های نقش‌های مختلف (کلانتر، یاغی، معاون کلانتر و …) را کسب کنند.
  • بازی مافیا: مافیا که از محبوب‌ترین بازی کارتی دسته جمعی به شمار می‌رود، مناسب بزرگسالان است و بین ۵ تا ۲۰ نفر در یک گیم مافیا می‌توانند به رقابت بپردازند. مدت زمان این بازی حداقل ۶۰ دقیقه است و تا ۹۰ دقیقه می‌تواند طول بکشد. این بازی در دسته بازی‌های مهیج و خانوادگی جای می‌گیرد و توانایی استدلال و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف را پرورش می‌دهد.
  • بازی ارتش سری: بازی ارتش سری نوعی بازی مافیایی است و البته از خود مافیای کلاسیک سخت‌تر است. حداقل 10 نفر باید بازیکن در بازی ارتش سری با هم بازی کنند. در گیم ارتش سری بازیکن‌ها به دو گروه پارتیزان (گروه نجات) و گشتاپو تقسیم می‌شوند. همانند بازی مافیا که گروهی با نام شهروند در گیم بازی می‌کنند، یک دسته سوم با نام مشتری در بازی ارتش سری وجود دارند که در طول بازی به گروه پارتیزان یا گشتاپو ملحق می‌شوند. هدف از بازی کارتی ارتش سری دستگیر کردن خلبان است.

  • بازی گینزا: برای بازی در گیم فکری گینزا بازیکنان باید حداقل ۸ ساله باشند و بین ۲ تا ۷ نفر در این بازی شرکت کنند. به طور معمول این بازی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و در دسته بازی‌های فکری کارتی، چالشی و هیجانی طبقه‌بندی می‌شود. گیمرها در بازی گینزا باید معماها و پازل‌های مختلف را حل کنند و با استفاده از راه‌حل‌های خلاقانه گیم را پیش برده تا برنده بازی باشند. در بازی گینزا توانایی‌های حل مسئله، استنتاج منطقی و ارتباط دادن اطلاعات افراد تقویت می‌شود.
  • بازی عجایب هفت گانه معماران: بازی عجایب هفت گانه معماران براساس بازی خارجی 7Wonders: Architects که در سال ۲۰۲۲ جایزه بهترین بازی سال فرانسه را دریافت کرده، طراحی شده است و در دسته بازی‌های رومیزی و دارای تخته بازی قرار می‌گیرد. در بازی تخته‌ای عجایب هفت گانه معماران، هر گیمر به عنوان معمار سعی می‌کند برای بنای شهر خود، بهترین ساختمان‌ها و سازه‌ها را طراحی کند. در این بازی بین ۲ تا ۷ نفر می‌توانند شرکت کنند و افراد حین بازی باید تلاش کنند از رقبای خود در ساخت بناهای هفت‌گانه امتیاز بیشتری کسب کنند. افراد بالای ۸ سال می‌توانند این گیم را بازی کنند و معمولا هر دست بازی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

بهترین بازی فکری دسته جمعی عید را از کجا بخریم؟

بازی فکری از بهترین روش‌هایی است که ذهن را تقویت می‌کند و موجب رشد ذهنی، اجتماعی و عاطفی افراد می‌شود. گیم نه تنها برای کودکان مناسب است؛ که از بهترین روش‌های سرگرمی و تقویت ذهن و همچنین تقویت هوش اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان است.

بازی‌های فکری را هم می‌توان فردی و هم می‌توان به صورت گروهی انجام داد. البته ما در این مطلب بیشتر به بررسی بازی‌های فکری دسته‌جمعی و گروهی پرداختیم.

بهترین بازی های فکری گروهی را می‌توانید از گیم‌افزار خریداری کنید؛ زیرا در گیم افزار به قدری تنوع گیم زیاد است که انواع سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. ضمن اینکه در گیم‌افزار تخفیف‌های ویژه و هیجان‌انگیزی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و در کنار خانواده، دوستان یا فرزندانتان لحظات خوشی را سپری کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا