غذاها

طرز تهیه باقلا قاتق برای 4 نفر

باقلا قاتوق از جمله غذاهای خوشمزه شمالی است که اهالی گیلان در پخت آن تبحر دارند. یک خورش خوشمزه و مقوی که با کمترین و ساده‌ترین مواد پخته می‌شود و بسیار مقوی و سیر کننده است. به نظر می‌رسد میل کردن غذاهایی مثل باقلا قاتق برای افطار یا سحر ماه رمضان به خاطر میزان فراوان فیبر و پروتئین ساعات بیشتری شما را سیر و پر انرژی نگه دارد.

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، طرز تهیه باقلا قاتق برای 4 نفر را برای شما آماده نموده ایم.

طرز تهیه باقلا قاتق مجلسی برای 4 نفر

مواد لازم برای ۴ نفر:

پاچ باقلا (باقلا کشاورزی) ۲ لیوان پاک شده
شوید خشک ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۴ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
کره ۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه باقلا قاتق خوشمزه:

برای تهیه باقلا قاتق خوشمزه و مجلسی ابتدا سیر را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری کره اضافه می‌کنیم. در ادامه سیر را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

در این مرحله سیر را کمی تفت می‌دهیم تا کمی سرخ شده و عطر آن خارج شود، سپس پاچ باقلا را به قابلمه اضافه می‌کنیم و حدود دو تا سه دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا پاچ باقلا نیز کمی سرخ شود.

حالا شوید را به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه می‌کنیم و کمی مواد را مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند، سپس یک و نیم لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می‌کنیم و درب قابلمه را می‌گذاریم تا باقلا به طور کامل بپزد.

توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می‌شود، به همین دلیل نباید برای پخت پاچ باقلا مقداری زیادی آب اضافه کنیم. حالا باید صبر کنیم تا باقلا سبز پخته شده و خورش شروع به روغن انداختن کند.

پس از اینکه پاچ باقلا به طور کامل پخت، مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم و کمی مخلوط می‌کنیم، سپس تخم مرغ‌ها را داخل قابلمه می‌شکنیم و درب قابلمه را می‌گذاریم تا تخم مرغ‌ها به طور کامل بپزند.

پس از اینکه تخم مرغ‌ها به طور کامل سفت شوند، خورش ما آماده است. توجه داشته باشید که زمان سرو باید آب خورش به طور کامل کشیده شود. در پایان باقلا قاتوق را درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و با نان یا برنج سرو می‌کنیم.

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
wikipediadarnahayat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا