خانه داری

بهترین روش های برق انداختن کاشی های حمام و سرویس بهداشتی

در این مطلب بهترین روش های برق انداختن کاشی های حمام و سرویس بهداشتی را بیان خواهیم نمود، باما همراه باشید 🙂

تبلیغات

سرویس‌های بهداشتی یکی از مکان‌های ساختمان هستند که بیشتر از سایر قسمت‌ها احتیاج به نظافت دارند. مطمئناً تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی کار راحتی نیست. ما در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم با استفاده از راهکارهای ساده سرویس بهداشتی منزل خود را تمیز کنید و برق بی اندازید.

اگر منزلتان نو و جدید است سعی کنید هر سه چهار روز حمام و دستشویی را بشویید که جرم نگیرد و نیاز به تمیزکننده‌های شیمیایی نباشد به این صورت که داخل لگنی آب داغ بریزید و مقداری پودر لباسشویی بریزید و آن راکمی حل کنید و از آن روی سرامیک‌های کف بریزید و اجازه بدهید نیم ساعت بماند سپس با جارو یا برس روی آن بزنید و بعد با آب بشویید این کار را حداقل هفته‌ای یک‌بار انجام بدهید هیچ زمان احتیاجی به مواد شویندهٔ سفیدکننده ندارید.

روش تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

تمیز کردن جرم‌ها

سرویس بهداشتی حمامچگونه زردی سنگ دستشویی را تمیز کنیم

تمیز کردن جرم‌ها سرسخت در هر سرویس بهداشتی کار آسانی نیست و نخواهد بود؛ اما به شما ترکیبی را معرفی می‌کنیم که شاید بهتر از هر مایع تمیزکننده برای شما به کار بیایید و در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی مالی اتفاق بیفتد. برای این ترکیب شما می‌بایست نصف پیمانه سرکه را با ۱ پیمانه الکل ترکیب و درنهایت به آن‌یک چهارم پیمانه آب اضافه کنید و مخلوط‌کنید. حال این ترکیب را با چهار قسمت آب ولرم اضافه کنید و در نواحی که آلودگی و جرم وجود دارد بپاشید. ۱۵ دقیقه زمان دهید و درنهایت با آب و وسیله تمیزکننده تمامی جرم‌های را بشویید و از بین ببرید. مطمئناً از قدرت این محلول شگفت‌زده خواهید شد.

استفاده از دهان‌شویه ها

سرویس بهداشتی حمامتمیز کردن سنگ دستشویی با دهانشویه

یک‌دهان‌شوی استاندارد و یا حتی خمیردندان می‌تواند در نقش یک ضدعفونی‌کننده بسیار قوی برای سرویس‌های بهداشتی به کار بیاید. دهان‌شوی و یا حتی خمیردندان خود را با مقداری آب مخلوط‌کنید و سپس این مایه یا خمیر را بر روی محل‌های آلوده برای مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و با یک فرچه مناسب تمامی آلودگی و جرم‌ها را از بین ببرید.

تبلیغات

تمییز کننده آینه و شیشه‌ها

سرویس بهداشتی حمامروش برق انداخت آینه ها

مطمئناً در سرویس‌های بهداشتی شما هم آینه و شیشه وجود دارد. همیشه تمیز کردن این آینه و شیشه‌ها سخت است. به‌جای استفاده از مواد بهداشتی گران‌قیمت برای تمیز کردن این شیشه و آینه‌ها ترکیبی به شما معرفی می‌کنیم که همان قدرت یک‌دهم هزینه را داشته باشد. برای ساخت این محبوب حیلی راحت باید ترکیبی از هیدروژن پروکساید و جوش‌شیرین درست کنید. حال این ترکیب را بر روی سطوح شیشه‌ای و آینه بپاشید و با یک دستمال و اسفنج آن را پاک‌کنید. همچنین شما می‌توانید از کرم اصلاح هم کمک بگیرید و ان را بر روی آینه بزنید و سپس آینه را با آن تمیز کنید. این کار علاوه بر تمیز کردن شیشه همچنین باعث میش ود دیگر بخارآب هم بر روی این آینه‌ها ننشیند.

تمیز کردن سرامیک‌ها

سرویس بهداشتی حمامبرق انداخت سرامیک دستشویی و حمام

برای تمیز کردن سرامیک و شیارهای بین آن‌ها شما می‌توانید از سفیدکننده‌ها و مقداری پنبه یا موارد مشابه کمک بگیرید. این پنبه‌ها را به‌صورت گلوله‌های بزرگ درآورده و در سفیدکننده بزنید و سپس  بر روی آن‌ها بکشید. همچنین شما از خمیردندان‌ها هم می‌توانید برای از بین بردن لکه‌های آبو جرم‌ها از روی سرامیک و شیارهای بین آن‌ها کمک بگیرید.

تمیز کردن قطعات فلزی

سرویس بهداشتی حمامروش برق انداختن فلزات دستشویی و حمام

برای تمیز کردن شیرآلات و موارد فلزی در سرویس‌های بهداشتی و برق انداختنشان کار سختی پیش رو نخواهید داشت. برای این کار به‌لیمو و نمک احتیاج دارید. یل لیموترش را نصف کرده و در مقداری نمک بزنید و سپس این لیموی آغشته به نمک را بر روی شیر آۀآت و موارد مشابه چندین بار بکشید. اسید موجود ذر لیمو به کمک نمک به‌خوبی تمامی جرم‌ها و آلودگی‌های سطح فلزات را از بین برده و آن‌ها برق می‌اندازد. از تمیز شدن و براقی این قطعات متعجب خواهید شد.

تمیز کردن دیوار و سقف حمام و دستشویی

سرویس بهداشتی حمامروش برق انداختن سطوح حمام و دستشویی

برای برق انداختن دیوارها و سقف حمام و دستشویی یک اسفنج را به سرکه سفید آغشته کنید و روی دیوار یا سقف بکشید سپس 15 دقیقه صبر کنید. دوباره این کار را تکرار کنید و اجازه بدهید تا سرکه یک‌شب روی سطوح باقی بماند تا اثرش را روی آن بگذارد. بعد از گذشت این مدت اسفنج آغشته به پروکسید هیدروژن را روی قسمت‌های مدنظر بمالید تا کاملاً تمیز و براق شود. برای از بین بردن جرم دستشویی می‌توانید از وایتکس یا همان محلول سفیدکننده استفاده کنید. البته از قرص‌های ژاول هم می‌توان استفاده کرد. راه‌آب را ببندید و یک قرص را در سینک بیندازید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. برای برق انداختن کاشی‌های حمام و دستشویی بهتر است هم‌زمان با مایع سفیدکننده از جوش‌شیرین نیز استفاده کنید.

از بین بردن گردوغبارها

بسته به محل زندگی شما و البته محل قرارگیری سرویس‌های بهداشتی شما ممکن است با انواع گردوغبار در نواحی مختلف سرویس‌های بهداشتی مخصوصاً در سقف روبه‌رو باشید. برای تمیز کردن این قسمت‌ها و همچنین جلوگیری از جمع شدن مجدد گردوغبارها باید تنها به‌صورت مساوی آب و سرکه را مخلوط‌کنید و سپس یک تی یا وسیله مشابه که در ایسن محلول زده‌شده است اقدام به تمیز کردن گردوغبار و سقف کنید. دقت کنید که از چشمان خود با یک عینک محافظ، مراقبت کنید.

تبلیغات

نکاتی ضروری برای تمیز کردن دوغاب یا درزهای کاشی

در پاک کردن درزها تنها نوع پاک‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید مطرح نیست، بلکه روشی که برای پاک کردن لکه‌ها به کار می‌گیرید نیز اهمیت دارد. بهترین روش برای از بین بردن بیش‌ترین مقدار آلودگی و جرم به کار بردن یک پاک‌کننده و دادن زمان کافی به آن برای خیس خوردن و عمل کردن، قبل از ساییدن سطح است. اینجا راهنمای مرحله‌به‌مرحله تمیز کردن سرامیک آورده شده است:

سرویس بهدشتی حمامتمیز کردن درز کاشی و سرامیک

  • قبل از آغاز کار نظافت درزها، از یک جارو یا تی خشک برای پاک کردن کاشی‌های کف یا یکپارچهٔ خشک برای پاک کردن کاشی‌های دیوار استفاده کنید. این کار هرگونه گردوغبار جمع شده را از بین می‌برد و برای شما دسترسی راحت‌تری به درزها را فراهم می‌کند.
  • مادهٔ تمیزکنندهٔ انتخابی خود را روی درزها بریزید و مطمئن شوید همه نواحی را کاملاً پوشانده است. شاید در حین زمانی که درزها خیس می‌خورد نیاز باشد مرتباً مادهٔ پاک‌کننده روی آن بریزید. شما قرار نیست زمین را اشباع کنید، اما می‌خواهید اطمینان یابید که همهٔ درزها پوشانده شده‌اند.
  • بگذارید مادهٔ پاک‌کننده برای حدود 30 دقیقه (زمان کافی برای نرم شدن لکه‌ها و راحت‌تر پاک شدن آن‌ها) باقی بماند.
  • از یک فرچه یا برس مویی زبر برای تمیز کردن و ساییدن درزها استفاده کنید. فروشگاه‌ها برس هایی برای این کاردارند اما شاید متوجه شوید که یک مسواک قدیمی نیز مانند آن عمل می‌کند، فقط به خاطر داشته باشید پس‌ازآن مسواک را در دهان خود استفاده نکنید.
  • اکنون با آب تمیز زمین یا دیوار را بشویید و سپس خشک‌کنید. برای لکه‌های مقاوم‌تری که پاک نشده‌اند شاید لازم باشد در وقفه‌های منظم مراحل را تکرار کنید تا به نتیجهٔ مطلوب برسید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

منبع
hidoctorbeytooteگردآوری و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا