غذاها

طرز تهیه ته چین مرغ برای 6 نفر

ته‌چین یک غذای ایرانی است که از مخلوط برنج، انواع گوشت (مرغ متداول‌تر است)، ماست، تخم مرغ و زعفران فراوان درست می‌شود. ته‌چین در بین غذاهای ایرانی به خاطر شکل و فرم زیبایش از جمله غذاهای رسمی و مناسب مهمانی‌هاست، که از دو بخش تشکیل شده‌است: اول قشر کلفت تَه‌دیگ زعفرانی پخته در آن قالب‌گیری شده‌است. دوم چلو سفید که روی تَه‌دیگ ریخته می‌شود و هنگام کشیدن غذا زیر تَه‌دیگ یا کنار آن قرار می‌گیرد و در واقع مکمل آن است. بخش چلو سفید قابل حذف است و در سالن‌های غذاخوری اغلب ته‌چین را به همان صورت قشر تَه‌دیگ درست می‌کنند، اگرچه در خانه‌ها این روش کمتر معمول است.

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، طرز تهیه ته چین مرغ برای 6 نفر را برای شما آماده نموده ایم.

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی برای 6 نفر

مواد لازم برای 6 نفر:

برنج ۶ پیمانه
مرغ پخته ۵۰۰ گرم
تخم مرغ کامل ۲ عدد
زرده تخم مرغ ۲ عدد
ماست چکیده یک پیمانه
روغن مایع یک دوم پیمانه
کره آب شده یک بسته ۵۰ گرمی
زعفران دم کرده غلیظ، نمک به میزان لازم

طرز تهیه ته چین مرغ روی گاز:

برای پخت یک ته چین مرغ روی اجاق گاز ابتدا باید برنج را بصورت آبکش آماده کنید و آن را کنار قرار دهید فقط برنج را زمانی که مغز آن کمی سفت تر از حالت معمولی می‌باشد آبکش کنید. تا هنگامی که آن را با مواد دیگر مخلوط می‌کنید خمیر نشود.

در مرحله بعد تخم مرغ را با زرده‌ها مخلوط کنید و آنها را با چنگال هم بزنید تا زمانی که از حالت لختگی خارج شوند سپس ماست‌چکیده را همراه با روغن و کره و زعفران و کمی هم نمک به تخم مرغ‌ها اضافه کرده و به آرامی با هم مخلوط کنید توجه داشته باشید ماست‌ شما زیاد شل نشود و حالت خود را از دست ندهد.

در مرحله بعد نصف برنج آبکش شده را کنار بگذارید و مایه ته‌چین را به نصف دیگر آن اضافه کنید و مواد را به آرامی با هم مخلوط نمایید. قابلمه مناسب را انتخاب کرده و کف آن را با روغن چرب کنید و پس از آن مقداری زعفران دم کرده به کف قابلمه اضافه کنید حالا برنجی را که با مایع ته چین مخلوط کرده بودید را کف قابلمه بریزید و روی آن را با تکه‌های مرغ پخته شده بپوشانید.

در مرحله بعدی برنج سفید را روی مرغ‌ها ریخته و با پشت قاشق مواد را فشرده و کاملاً سطح آن را صاف کنید، قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز برای مدت زمانی یک الی یک ساعت و نیم قرار دهید تا غذای شما کاملاً طلایی رنگ شود خوراک مرغ خود را با زرشک سرخ شده و خلال پسته تزیین کنید نوش جان.

4/5 - (4 امتیاز)
منبع
های پاتوقwikipedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا