گردشگری

جاذبه های گردشگری کشور اتریش

اتریش، کشوری در اروپای مرکزی، با زبان آلمانی واقع شده است. این کشور به عنوان مرکز ورزش‌های زمستانی شناخته می‌شود، اما به طور جالب در فصل گرما نیز توانسته است برای خود جاذبه‌های گردشگری زیادی رقم بزند. اتریش با طبیعتی شگفت‌انگیز، مناظر بکر و جادو آمیز، و بناهای تاریخی زیبا، یکی از مقاصد برتر گردشگری در اروپا است. در اینجا، ما شما را با برخی از  جاهای دیدنی منحصربه‌فرد اتریش آشنا خواهیم کرد.

تبلیغات

معرفی جاذبه های توریستی کشور اتریش

وین Vienna

وین، در گذشته مقصد امپراتوری خاندان هابسبورگ بود که به عنوان حاکمانی بر مهمترین مناطق اروپای مرکزی شهرت داشتند. این شهر تاریخی، با بناهای فراوان و باروک شگفت‌انگیز، کاخ‌ها و پارک‌های شاهانه و خیال‌انگیز، شگفتی‌های بی‌پایان در خود جای داده است. در مرکز شهر، کاخ هافبورگ، به سبک نئوکلاسیک، مشرف به میدان دلاوران یا هِلدِنپلاتز قرار دارد. در این محله، می‌توانید مجموعه موزه‌ها (Museumsquartier) را و آثار هنرمندان برجسته‌ای مانند کلیمت، پیکاسو و وارهول را ببینید. همچنین، لذت دیدن از خیابان‌های معروف اینر اشتات یا منطقه قدیمی شهر را از دست ندهید. به نظر می‌رسد که کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های این منطقه همچنان بوی روحیه فروید، ویتگنشتاین و تروتسکی را در خود حفظ کرده‌اند. بله، وین شهری است که در هر زاویه اش نگاهی مستحق به دیدن دارد!

فینکِنبِرگ Finkenberg

شهر کوچک فینکنبِرگ (Finkenberg)، در تیرول اتریش، با کلبه‌های چوبی روستایی و میخانه‌های سنتی خود شهرتی دارد. در فصل زمستان، فینکنبِرگ به طور کامل در برف سفید پوش می شود و در ماه‌های گرم تر، زیبایی طبیعی قله‌های سرسبز آلپ به نمایش در می‌آید. این روستای کوچک همچنین میزبان تله‌کابین فینکنبِرگِر آلمبانِن (Finkenberger Almbahnen) است که گردشگران را به پیست اسکی مایِرهوفِن (Mayrhofen) هدایت می‌کند.و در ادامه، در سمت دیگر واقع در زیلِرتال، یخچال طبیعی هینتِرتوکس (Hintertux) جاودانه حضور دارد. این یخچال طبیعی طول سال با ورزش‌های زمستانی میزبانی می‌کند و به علاوه، از چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای برخوردار است که هیچ‌کس را بی‌تفاوت نمی‌گذارد.با جاذبه‌های دیدنی کشور اتریش مانند فینکنبِرگ و یخچال هینتِرتوکس، اتریش واقعاً به‌عنوان یک مقصد برتر برای علاقمندان به ورزش‌های زمستانی و طبیعت زیبا شناخته می‌شود.

تبلیغات

دریاچه ورث Worthersee

در تابستان، یکی از مقاصد گردشگری معروف در اتریش، دریاچه ورث است که بزرگترین دریاچه در منطقه کرینتیا محسوب می‌شود. این دریاچه، نه تنها برای علاقه‌مندان به قایق‌رانی جذابیت فراوانی دارد، بلکه برای اکتشاف‌گران غار نیز یک مقصد جالب است. در این منطقه، چندین غار دیدنی وجود دارد، از جمله غار استالاکتیت گریفین (Griffin) که به عنوان رنگارنگ‌ترین غار اتریش شناخته می‌شود. علاقه‌مندان به تاریخ و معماری نیز نباید فراموش کنند که کلیسای جامع جرک (Gurk)، که به قرن ۱۲ تعلق دارد، را در اینجا از دست ندهند. اتریش واقعاً با جاذبه‌های دیدنی متنوع خود، همه‌گیری و شگفتی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

فِلدکِرش Feldkirch

شهر فِلدکِرش (Feldkirch)، یکی از شهرهای قرون وسطایی غربی اتریش در حاشیه ایالت فورالبِرگ (Vorarlberg)، با کوچه‌ها، گذرگاه‌های طاقی و میدان‌های سنگ‌فرشش، تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای هر کسی که در آن قدم بگذارد فراهم می‌کند.در کوچه‌پس‌کوچه‌های فِلدکِرش، ترکیبی منحصربه‌فرد از میراث سوئیسی، فرانکوفونی و آلمانی را تجربه خواهید کرد. خیابان مارکتگاسه (Marktgasse) به عنوان یکی از خیابان‌های مشهور فِلدکِرش شناخته می‌شود و پر از کافه‌ها و رستوران‌های گوناگون است. حتما قلعه شاتِنبورگ (Schattenburg Castle) را نیز ببینید. این قلعه محکم شامل بناهای حفاظت شده‌ای است که در گذشته به عنوان اقامتگاه اِرل‌های مونتفورت شناخته می‌شد.شهر تاریخی فِلدکِرش با ترکیب فرهنگ‌ها و جاذبه‌های خاص خود، به شما یک تجربه فراموش‌نشدنی از سفر را هدیه خواهد داد.

جمع بندی

اتریش، با طبیعت شگفت‌انگیز، مناظر بکر و جادو آمیز، و بناهای تاریخی زیبا، یکی از مقاصد برتر گردشگری در اروپا است. با جاذبه‌های دیدنی متنوع خود، اتریش همه‌گیری و شگفتی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. از جاذبه‌های دیدنی کشور اتریش می‌توان به وین با بناهای تاریخی و باروک شگفت‌انگیز، فینکنبِرگ با زیبایی طبیعی قله‌های سرسبز و یخچال هینتِرتوکس، و فِلدکِرش با ترکیب فرهنگ‌ها و جاذبه‌های خاص اش اشاره کرد. هر یک از این شهرها و مناطق دیدنی اتریش، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به گردشگران هدیه می‌دهند.

تبلیغات
4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا