زود انزالی

درمان زود انزالی با تزریق بوتاکس

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به روش درمان زود انزالی با تزریق بوتاکس میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

تزریق بوتاکس برای درمان زود انزالی

به احتمال زیاد اغلب افراد بوتاکس را به عنوان درمان آرایشی ضد پیری می‌دانند اما این ماده در زمینه‌های دیگر پزشکی کاربرد دارد. در واقع سموم نوروتوکسین بوتولینوم (BoNT)، ماده اصلی بوتاکس برای بیماری‌هایی از قبیل میگرن، استرابیسم و اسپاسم است. این ماده همچنین برای اهداف آرایشی و کاهش چین و چروک در زنان و مردان استفاده می‌شود. درست است که بوتاکس هنوز از نظر پزشکی تأیید نشده اما برای مشکلات جنسی از قبیل انزال زودرس، درد بیضه و اختلال در نعوظ به کار می‌رود.

بوتاکس و مزایای پزشکی آن

اولین چیزی که باید در مورد بوتاکس بدانید این است که این ماده از باکتری موسوم به کلوستریدیوم بوتولینوم (قوی‌ترین سم شناخته شده برای انسان) تشکیل شده است. یکی از تأثیرات اصلی این باکتری فلجی است و به بدن تزریق می‌شود. این سم بر حسب نوع بیماری مزایای پزشکی و درمانی دارد. برخی از مزایای پزشکی بوتاکس:

1. اسپاسم پلک

بوتاکس با انجام حدود 7.23 میلیون عمل در سال، محبوب‌ترین عمل زیبایی به شمار رفته است و اثرات تزریق آن برای چشمان ضربدری یا به اصلاح استرابیسموس و اسپاسم پلک از کاربردهای بوتاکس است.

2. میگرن

استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن مؤثر است و بیماران سردرد کمتری بعد از درمان داشته اند. بیماران هر سه ماه یکبار با بوتاکس می‌توانند میگرن خود را به نصف کاهش دهد. بوتاکس از سیگنال‌های عصبی که به طور معمول دلیل اصلی سردردهای میگرنی هستند جلوگیری کرده و به بیماران مبتلا به میگرن مزمن کمک می‌کند.

تبلیغات

3. درد پا

یکی دیگر از موارد شگفت آور و کاربردی بوتاکس، جلوگیری از درد پا است. به طور معمول هنگام راه رفتن، وزن ما به طور مساوی بر روی پاها تقسیم می‌شود به همین دلیل افرادی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند، یا ورزشکاران دچار درد پا می‌شوند. بوتاکس برای درمان بیماری‌های مختلف پا و اندام‌های تحتانی مانند تعریق بیش از حد پا یا انقباض عضله و تاندون‌ها مفید است.

4. مشکلات معده

تزریق بوتاکس همچنین برای معالجه بیماران مبتلا به درد معده و روده مفید است. در محل معده عضله‌ای به نام اسفنکتر پیلوریک وجود دارد که با تزریق بوتاکس و شل کردن عضله تا حدودی مشکلات معده حل می‌شود. به خصوص بیمارانی که جراحی مری کرده‌اند.

5. زود انزالی

انزال زودرس (PE) بسیار آزار دهنده است، مطالعات نشان داده تزریق بوتاکس در عضله آلت تناسلی مرد (عضله‌ای که به طور معمول به نعوظ، ارگانیسم و انزال کمک می‌کند) به تأخیر در انزال کمک می‌کند. بوتاکس برای موارد دیگر از جمله افسردگی تا انزال زودرس و رابطه جنسی دردناک و ضربان غیر طبیعی قلب استفاده می‌شود.

ساز و کار بوتاکس برای درمان زود انزالی

بوتاکس یک روش درمانی مؤثر و همه کاره از زیبایی تا پزشکی است که یکی از خطرات آن استفاده از ماده‌ای بسیار سمی به نام بوتولینوم می‌باشد بنابراین مراجعه به فردی متخصص و آموزش دیده ضروری است.

نوروتوکسین بوتولینوم (BoNT) یک عامل درمانی شناخته شده از مراقبت‌های پزشکی مدرن است، که به طور معمول برای درمان شرایط پزشکی مؤثر برای انواع اندام‌ها استفاده می‌شود و به عنوان یک عامل درمانی برای انواع آسیب شناسی های جنسی مردان به کار می‌رود. البته سازمان غذا و دارو برای استفاده از BoNT در درمان آسیب شناسی جنسی مردان تأیید نشده و آزمایشات بالینی مداوم برای روشن کردن بیشتر نقش بالقوه این ماده درمانی باید صورت بگیرد.

تبلیغات

انزال زودرس یک مشکل خاص جنسی به معنای رسیدن سریع به انزال است و معمولاً در کمتر از یک تا سه دقیقه صورت می‌گیرد. علت این عارضه هنوز مشخص نیست و از دلایل مختلفی ناشی می‌شود. در حال حاضر انواع مختلفی از درمان‌ها شامل داروها، رفتار درمانی و مشاوره جنسی برای آن وجود دارد. یکی از این درمان‌ها بوتاکس است که باعث طولانی شدن زمان انزال می‌شود. البته تاکنون تأثیر هیچ روش یا دوز درمانی مشخصی برای استفاده از بوتاکس برای درمان PE معین نشده است و اولین باری است که بوتاکس به دلایل جنسی و نه زیبایی استفاده می‌شود.

4.1/5 - (14 امتیاز)
منبع
newswisesciencedirectmensjournal

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ایا بوتاکس برا بررگ کردن الت تاثیر داره ممنونم ازراهنمایتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا