گردشگری

سفر به دشت‌های آلتای در روسیه؛ جاذبه های دیدنی آلتای روسیه

سفر به دشت‌های آلتای در روسیه، به معنی سفر به سرزمینی از کوههای پوشیده از برف، قبایل عشایر و بیابانی است. دشت‌های آلتا یکی از زیباترین و بکرترین مناطق در کل روسیه است.

تبلیغات

اگر دوستدار کوهنوردی، علاقه مند به عکاسی از طبیعت و آشنایی با فرهنگ باستانی بسیار دست نخورده از قبایل مختلف بومی هستید، آلتای روسیه را در گزینه‌های سفر خود قرار دهید. علاوه بر این کمیاب‌ترین گونه‌های جانوری جهان را می‌توانید در ناهمواری های زیبای این دامنه‌های خیره کننده ببینید.

چرا باید به دشت‌های آلتای روسیه سفر کرد؟

جمهوری آلتای روسیه در مساحتی حدود 92500 مترمربع مساحت دارد و در تلاقی تایگای سیبری روسیه، قزاقستان و بیابان‌های مغولستان قرار دارد. یک چهارم آلتای پوشیده از جنگل است، در حالی که رودخانه‌های آن، متشکل از 20 هزار انشعاب، از دره‌های کوهستانی و گردنه‌های شمال از اقیانوس منجمد شمالی عبور می‌کنند.

دیدنی‌ترین مکان‌های دشت‌های آلتای روسیه

1. کوههای طلایی آلتای

کوههای طلایی آلتاکوه های طلایی در آلتای روسیه

دامنه کوههای قدرتمند آلتای با مساحت 1،611،457 هکتار، یکی از میراث های جهانی یونسکو است که رشته کوههای عمده سیبری و بزرگترین رودخانه‌های جهان را تشکیل می‌دهد. این منطقه متنوع‌ترین پوشش گیاهی و نزدیک به 700 گونه جانوری از جمله قوچ کوهی، گوزن شمالی و پلنگ دارد.

2. قله کوه بلوخا

قله کوه بلوخاکوه بلوخا در آلتای روسیه

زیبایی واقعی منطقه آلتایی کوه بلوخا، بلندترین قله سیبری و روسیه (4506 متر) است. این قله یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های منطقه در میان طرفداران گردشگری فعال است. یخچال‌های قطبی حدود 70 کیلومتر مربع از سطح آن را پوشانده‌اند و قله در منطقه‌ای از برف‌های تمام سال قرار دارد.

تبلیغات

فصل کوهنوردی معمولاً در ماه مه آغاز می‌شود و در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد. در تابستان دمای بالای کوهها به طور متوسط حدود 6 درجه سانتی گراد است.

3. یخچال طبیعی آکترو

یخچال طبیعی آکترویخچال آکترو در آلتای روسیه

در آلتای تقریباً 1500 یخچال از پنج دوره مختلف یخبندان وجود دارد. این مکان یکی از چشمگیرترین مکان‌ها در کوهستان است و توصیه می‌شود حتماً از آن دیدن کنید.

ارتفاع یخچال‌ها از 1500 متر شروع می‌شود و تا 3000 متر می‌رسد. در ارتفاع 2500 متر کوهها در تمام طول سال پوشیده از برف هستند. از جمله جاذبه‌های اصلی می‌توان به “دریاچه آبی” واقع در ارتفاع 2840 متر نام برد.

4. دریاچه تله تسکوی

دریاچه تله تسکویدریاچه تله تسکوی در آلتای روسیه

در بخشی از منطقه کوههای طلایی آلتا، دریاچه خیره کننده Teletskoye قرار دارد. دریاچه تله تسکوی بزرگ‌ترین دریاچه در آلتای، با 78 کیلومتر طول و 5 کیلومتر عرض و در بین کوه‌های کوربو و آل تینتو واقع شده است.

5. رودخانه کاتون از دیدنی های دشت‌های آلتای روسیه

رودخانه کاتونرودخانه کاتون در آلتای روسیه

رودخانه کاتون که توسط یخچالهای طبیعی احاطه شده با طول 3650 کیلومتر که تا اقیانوس منجمد شمالی جریان دارد و هفتمین رود طولانی جهان می‌باشد و جایگاه مهمی در معنویت و فرهنگ آلتای دارد.

تبلیغات

6. دریاچه آبفشان آبی

دریاچه آبفشان آبیدریاچه آبی در آلتای روسیه

دریاچه آبفشان آبی در منطقه اولگانگانسکی، نزدیک به روستای آکتاش واقع شده است. عمق آن 2 متر و عرض آن تقریباً 30 متر است. رنگ آبی مسحورکننده آن نتیجه چشمه‌های آب گرم است که در زیر سطح آن می‌جوشد و بقایای خاک رس را به بالای آن منتقل می‌کند.

7. آبشار اوچار

آبشار اوچارآبشار اوچار در آلتای روسیه

آبشار خیره کننده اوچار یکی از دیدنی‌های این منطقه است. نام “اوچار” تقریباً به معنای “غیرقابل دسترسی” است و به معنی مسیر کمی دشواری است که شخص باید طی کند تا جلوه‌ای از عظمت این آبشار را ببیند. این آبشار به خودی خود نسبتاً جوان است و حدود 100 تا 150 سال پیش تکامل یافته است.

8. کوههای رنگین کمان آلتای

کوههای رنگین کمان آلتاکوه های رنگین کمانی در آلتای روسیه

کوههای رنگین کمان آلتای طیف وسیعی از تپه‌ها را در رنگ‌های نارنجی، قرمز، خردلی و سفید را شامل می‌شود.

9. قارچ سنگی

قارچ سنگیقارچ های سنگی در آلتای روسیه

بسیاری از کوه‌های این منطقه به شکل برجستگی‌های سنگی قارچ مانند درآمده‌اند. این کوه‌ها از ده ها تا صدها سال به دلیل خاک رس و شن شکل گرفته‌اند. این کنده کاری های طبیعی جذاب را می‌توان در حاشیه رودخانه چولیشمان مشاهده کرد.

10. جاده ابریشم سیبری

جاده ابریشم سیبری

تبلیغات

جاده ابریشم سیبری بزرگراه اصلی است که آلتای روسیه را به مرز مغولستان متصل می‌کند. این جاده طولانی تقریباً در تمام طول رشته کوه آلتای در طول 962 کیلومتر امتداد دارد و یکی از زیباترین جاده‌های آسفالته در جهان می‌باشد.

در دشت‌های آلتای روسیه چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

– پیاده روی در دشت‌های آلتای روسیه

کوههای آلتای زمینی مقدس برای کوهنوردان است و کوهنوردان را به اعماق یکی از آخرین مناطق بیابانی دست نخورده در جهان می‌رساند. مناظر اینجا جذاب‌ترین مناطق روی زمین است. پیاده روی در آلتای مسیرهای مشخصی ندارد بنابراین همراهی با یک راهنما اکیداً توصیه می‌شود.

– اسب سواری

اسب بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ بسیاری از بومیان آلتای است. عشایر به محض یادگیری راه رفتن، اسب سواری یاد می‌گیرند. اسب سواران آلتای در سراسر جهان مشهور هستند و اسب‌هایی را پرورش می‌دهند که به دلیل قدرت و قابلیت افسانه‌ای هستند.

– رفتینگ و قایق سواری در دشت‌های آلتای روسیه

آلتای سرزمین عجایب قایق سواری و قایقرانی در روسیه است. عبور رودخانه کاتون و انشعابات آن، از میان دره‌های باریک شرایط مناسبی برای رفتینگ و قایق سواری فراهم می‌کند.

– اسکی و ورزشهای زمستانی

با داشتن شرایط مناسب زمستانی برای اسکی و اسنوبورد این مکان را به یکی از مهمترین مقاصد ورزشی زمستانی سیبری تبدیل کرده است.

تبلیغات
5/5 - (3 امتیاز)

منبع
56thparallelvisitrussia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا