سبک زندگی

سه راز شاد زیستن در زندگی از زبان یک گربه

سلام و میو به همگی، طی درخواستهای زیاد و لابی‌های متعددی که از طرف انجمن نویسندگان گربه ای انجام شد، بنده متقاعد شدم! تا سه راز شاد زیستن و با شما به اشتراک بزارم. و البته با تمام مشغله گربه ایی که دارم، تونستم بخشی از برنامه روزانه ام رو خالی کنم، تا این مقاله رو بنویسم.

خوندن این مقاله 5 دقیقه هم طول نمیکشه، ولی تاثیر بسیار زیادی روی زندگی شخصیت میزاره! برای همین سریع از کلمات رد نشو.

یک زندگی ایده آل از زبان یک گربه

هر روز صبح با لبخند بر روی لبش از خواب بلند میشه! ورزش میکنه و دوششو میگیره! تمام کارهای روزانه اش رو مینویسه و بعد برای امدن به سر کار آماده میشه! هر موقع تو رو میبینه میخنده بلند صبح بخیر میگه و حواسش به زمان استراحت و چای خوردن و لذت با هم بودن در محیط کار هست.

از تک تک لحظاتش توی محیط کار لذت میبره و دنبال حل کردن تمامی مشکلات سر کار هست! از رویارویی با چالش‌ها نمی‌ترسه و هر لحظه به دنبال ارتقای شخصی خودشه!

اره همکارتو، دوستتو و رفیقتو میگم همون کسی که هر موقع میبینیش، میگی چطور می‌تونه آنقدر سرحال و پر انرژِی باشه؟! هر روز غبطه میخوری که کاشکی مثل اون اینهمه خفن بودی مثل اون بدنبال حل چالش‌ها بودی و هیچ کار عقب افتاده‌ای نداشتی، همیشه خندون و البته دوست داشتنی بودی! ولی حیف که تو اینجوری نیستی! تو روزهاتو با ناامیدی شروع میکنی و شب‌هایی که با بی‍خوابی و افکار بیهوده به پایان میرسونی! اینها سیکل زندگی خیلی از شما آدمها ست. هر روز به امید اینکه شاید اتفاق جالبی در زندگی رقم بخوره؟ خونه رو ترک می‌کنید و هر لحظه منتطرید منجی نجات زندگی سیاه و سفیدتون رو رنگی کنه!

ولی خب من اینجام که بهت رازهای شاد زیستن و بگم بهت! بگم که چجوری میشه مثل اون دوستت همیشه خوشحال و سرحال باشی! ولی فقط به یه شرط. اینکه اگه دوست داری، مثل اونها شاد و خوشحال باشی بعد از خوندن این مقاله حتما این سه تا راز و انجام بدی!

راز اول، مثل گربه فکر کن

شاید برات خنده دار میاد! ولی همونطور که از تیتر معلومه، قراره مثل یه گربه فکر کنی! مثل خود من. من یه اصولی برای خودم دارم، که شاید برای تو خیلی سخت باشه! ولی همین باعث شده که من پرطرفدارترین پت کل دنیا به حساب بیام و همه دنیا در حال خدمت به من باشن. من هر روز با خودم این فکر و میکنم که من چقدر خاص و باحال هستم، این جز جملات انگیزشی من هر روز به حساب میاد! من هیچ وقت خودمو دست کم نمی‌گیریم و میدونم که اگه بخوام، می‍تونم سریعترین پرنده دنیا رو هم شکار کنم، ولی خب بعضی اوقات حوصله شو ندارم!!!

مثل گربه فکر کن

من به خودم هر روز یاداوری میکنم که، ممکنه بعضی اوقات روز خوبی نداشته باشم یا خوب بدنمو کش ندم. ولی قطعا تمام تلاشمو برای بهتر شدن خودم می‌کنم. من مادام فکر میکنم که بهترینم و قرار نیست هیچ کسی توی این دنیا جای منو بگیره. من دوست داشتنی‌ترین و باحالترین و خفن‌ترین گربه دنیا هستم. البته که گربه‌های دیگه هم توی این دنیا زندگی می‌کنند. ولی جالبه بدونی که تک تک گربه‌های دنیا هم همین فکر و می‌کنند، یعنی هر گربه توی دنیا به همون اندازه خاص و دوست داشتنی هست، که من هستم!!

پس دیگه بحث و تموم می‌کنم. مثل من فکر کن، مثل من به خودت هرروز یاداوری کن، که چقدر کول و خفن هستی! سعی کن از کوچیک‌ترین دستاورد زندگیت هم خوشحال باشی!! مثلا من دیروز بخاطر اینکه تونستم یه قلپ بیشتر آب بخورم، تا به کلیه هام فشار نیاد به خودم افتخار می‌کنم و البته بخاطر اینکه تونستم 23 ساعت و یک دقیقه بخوابم و رکورد خودم رو یک دقیقه افزایش بدم به خودم می‌بالم.

من میدونم که برای سلامت جسمانیم، خواب کافی مهمه و البته من به کوچکترین دستاوردهای زندگیم هم افتخار می‌کنم!

راز دوم، مثل گربه رفتار کن

بله این بخشی از راز خوشحال بودنه! برای اینکه مثل اون همکارت خوشحال باشی. باید مثل یه گربه رفتار کنی! اگر که مجددا داره خنده به لبت میاد، بهتره دیگه این مقاله رو نخونی! چون من خیلی جدی هستم و میخوام بهت بگم که اگه مثل من زندگی کنی، قطعا شاد خواهی بود!

حالا من گربه چجوری زندگی میکنم؟!

من به شدت غیر وابسته و منظم هستم. هر روز صبح راس ساعت 4 از خواب بلند می‌شم آسمون رو نگاه می‌کنم، آب می‌خورم، اون هم چهار قلپ بعد بدنمو و میکشم و ورزش صبحگاهیمو انجام میدم. میرم بالای درخت گربه و از اون بالا نگاه عاقل اندر سفیه شما حیوون خونگیام می‌کنم. بعد از کلمات انگیزشی برای خودم استفاده می‌کنم و به خودم افتخار می‌کنم که توی مورد اول کامل گفتم و الان دیگه اضافه گویی مثل شما آدما نمی‌کنم. همین اضافه گویی و تکرار الکی بعضی اوقات از بزرگ‌ترین مشکلاتتونه که اصلا حواستون بهش نیست. و بعدش کارهای روزانه مو مینویسم! مثلا امروز قراره پنج دقیقه با کارتن وسط پذیرایی بازی کنم و چهار دقیقه با کاموا مادربزرگ! و البته نه کمتر نه بیشتر!!!

من و رفیقم بر فراز اسکرچر خوشگلمون

من دقیقا میدونم روزهامو چجوری قراره شروع کنم و برای تک تک روزهام برنامه ریزی میکنم. و البته تمام سعی خودمو می‌کنم، که به روتین و نظم زندگیم پایبند باشم. من به عنوان یک گربه به تو نصحیت میکنم، که منظم باشی! هم توی خونت، هم توی رفتارهات! نمیدونی چقدر نظم میتونه بهت آرامش بده و اضطرابتو کم کنه! مثلا من اگه استرس اینو داشته باشم، که چرا امروز شکار نرفتم؟ برناممو چک میکنم و متوجه میشم قراره هر روز ساعت 3 عصر به شکار پرنده‌های حیاط برم! برای همین سطح استرسم کم میشه و دیگه غر نمیزنم و سعی میکنم همچنان ملوس و خوشحال باشم! شاید از نظرت الان خیلی ساده باشه، اما انجامش تائیر وصف ناپذیری روی زندگیت می‌زاره. فقط بهم قول بده اگه از روش من استفاده کردی، چند تا غذای گربه با کیفیت از یک پت شاپ گربه خوب تهیه کنی و به رفیقای من بدی!

غذا دادن به گربه خیابانی

راز سوم، یک گربه داشته باش

و اینجا راز سوم همکارت، که از تو جذابتره و خیلی بهتره و اخلاقش بهتره اینه که اون منو داره، یا اینکه یدونه حیوون خونگی دوست داشتنی داره! بله.

احساس می‌کنم، باز داری میخندی! ولی من بهت اخطار میدم که تمام توصیه‌های منو اگه جدی نگیری، درگیر نفرین گربه‌های دنیا میشی. این رو شوخی کردم، یاد پیام‌های مسخره شما آدما افتادم😊

بله اگه همکارت، یعنی اون دوستت و اون رفیقت از تو خیلی خوشحال‌تر و آروم‌تره! بخاطر اینه اون گربه داره! گربه داشتن باعث میشه خوشحالتر باشی چون هر موقع ناراحت شدی میتونی منو بغل کنی، تا من برات خر خر کنم! هر موقع شبها از خواب پریدی من پیشت هستم، تا ارومت کنم! هر موقع هیچ مهمونی دعوت نشدی، من هستم! که باهات بازی کنم و البته این من هستم، که می‌تونه به خونه آرامش بیاره و هر موقع از سر کار برگشتی، به استقبالت بیاد و خودشو برات لوس کنم! اگه به دنبال یک مرکز قابل اطمینان برای خرید گربه هستی، سایمون کت انتخاب خوبیه! سایمون کت تمامی خدمات مرتبط با گربه و آموزش هاش رو داره. حتی اگه برید سفر میتونید بچتون رو به پانسیون گربه سایمون بسپرید.

یک گربه زیبا مثل من

البته یادت نره که داشتن هر حیوون خونگی یک مسئولیت داره و مثل خرید اسباب بازی یا وسیله برای پز دادن نیست. ماها دل داریم و به شما دل می‌بندیم، مسخره شما نیستیم، که ما رو بگیرید و بعد چند وقت ولمون کنید به امون خدا! مراقب آه گربه های پنهانی که به خوابت میان باش! و بدون اگه یک گربه داری، باید به کیفیت غذایی که بهش میدی و رسیدگی دامپزشکیش، کوشا باشی! ما گربه ها هم مثل شما چکاپ داریم، واکسن داریم! کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات اگه تهران هستی، با ما رفتار مهربانانه خوبی دارند!

من همون موجودی هستم، که هر موقع احساس تنهایی کردی، میتونی منو بغل کنی و منم لیست میزنم و همین باعث میشه تو خوشحال‌تر باشی. تازه معاشرت با من روی تو اثر میزاره و تو از من الگو می‌گیری، مثل من رفتار میکنی و مثل من فکر میکنی!

من باعث میشم زندگی تو رنگی بشه و خوشرنگ‌تر باشه و البته تمام حرف‌هام مستندات علمی داره و من اینها رو از دهن خودم میومیو نمی‌کنم. تمام اون آدم‌هایی که میشناسی دور ورت هستن رفتن کلی تحقیق کردن و به این نتیجه رسیدن حالا دیگه خود دانی!

من سه تا رازمو بهت گفتم، دیگه هم دلیلی نمی‌بینم، که ادامه بدم! چون ساعت 11:53 دقیقه شده و وقت خوابیدن رسیده من باید بخوابم. چون حتما باید ساعت 3:46 دقیقه برم شکار ماهی‌های روی سفره هفت سین صاحبم!

فعلا خداحافظ

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا