صورت

راهنمای خرید انواع پرایمر، کانسیلر و کرم پودر

پرایمر، کانسیلر و کرم پودر، جزء مهم‌ترین لوازم آرایشی به حساب می‌آیند و هر کدام از آن‌ها، می‌توانند به بهتر شدن آرایش کمک کنند. مسلماً خانم‌های عزیزی که قصد خرید هر کدام از این محصولات را دارند، باید هنگام خرید یک سری فاکتورها را در نظر داشته باشند تا یک جنس با کیفیت و اصل را خریداری کنند. در ادامه مطلب با ما باشید تا راهنمای خرید انواع پرایمر، کانسیلر و کرم پودر را در اختیارتان قرار دهیم.

راهنمای خرید پرایمر

پرایمر چیست؟‌ پرایمر به عنوان یک زیرساز آرایش به حساب می‌آید که خانم‌ها باید قبل از زدن کرم پودر، از آن استفاده کنند. در واقع باید بگوییم که پرایمر باعث می‌شود که منافذ باز پوست بسته شوند‌. برخی از پرایمرها باعث می‌شوند تا آرایش شما مات‌تر شود؛ اما در میان پرایمرها، مواردی نیز وجود دارند که آرایش صورت را مات نمی‌کنند. به طور کلی باید گفت که پرایمر کمک می‌کند تا پوست بتواند صاف و یکدست شود. شما عزیزان باید به نکات مختلفی هنگام خرید پرایمر توجه داشته باشید که در ادامه این نکات را ارائه می‌دهیم.

پرایمرها همانند محصولات آرایشی دیگر، انواع مختلفی دارند و هر پرایمر نیز، متناسب با یک نوع پوست تولید شده است. بنابراین افرادی که پوست چربی دارند‌، بهتر است از پرایمرهایی استفاده کنند که به شکل مات هستند. پرایمرهایی که خاصیت مات کنندگی دارند، برق حاصل از چربی را جذب می‌کنند و نمی‌گذارند که پوست پس از چند ساعت براق به نظر بیاید. در مقابل افرادی نیز وجود دارند که پوست آن‌ها خشک است و این دسته از افراد، بهتر است از پرایمرهایی استفاده کنند که دارای خاصیت مرطوب کنندگی هستند. این دسته از پرایمرها می‌توانند برای مدت طولانی پوست را شاداب و سرزنده نگه دارند و در نهایت رطوبت پوست را حفظ کنند.

اگر شما عزیزان جزء آن دسته از افرادی هستید که پوست متعادلی دارید و همینطور برای اولین بار است که قصد خرید پرایمر را دارید، توصیه می‌کنیم که از پرایمرهای بی‌رنگ یا شفاف استفاده کنید. این نوع پرایمرها معمولاً برای انواع پوست مناسب هستند و معمولاً مهم‌ترین کاری که می‌کنند، بستن منافذ باز صورت است.

چگونه یک کانسیلر مناسب انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید انواع پرایمر، کانسیلر و کرم پودر

حالا نوبت به این می‌رسد که چگونه یک کانسیلر مناسب برای پوست خود انتخاب کنیم؟ شما عزیزان برای این که بتوانید پوستی صاف و یکدستی داشته باشید و برای این که مواد آرایشی روی پوستتان به خوبی بخوابد، باید از یک کانسیلر مناسب استفاده کنید. کانسیلرهای با کیفیت این قابلیت را دارند که تغییر رنگ پوست را اصلاح نمایند و نواحی سیاه شده و کدر پوست را روشن کنند. از طرفی دیگر این نوع کانسیلرها می‌توانند لک‌ها و قرمزی‌های روی پوست را بپوشانند و همراه با کرم پودر، یک ظاهر شفاف، بی‌نقص و یکدست برای صورتتان ایجاد کنند. در مقابل کانسیلرهایی که کیفیت مطلوبی ندارند یا به صورت صحیح استفاده نشده‌اند، می‌توانند مشکلات پوستی شما را بیشتر نمایان کنند.

به طور کلی هنگامی که اقدام به خرید کانسیلر می‌کنید، باید یک کانسیلر متناسب با پوست خود تهیه نمایید. کانسیلر را باید با توجه به نوع پوست و اهدافی که از استفاده از آن دارید، انتخاب کنید. اگر پوستتان خشک است، از کانسیلرهای مایعی که ظاهر ماتی دارند، استفاده نکنید؛ زیرا ظاهر مات باعث خشک‌تر نشان دادن پوست شما می‌شود‌. اگر پوستتان چرب است و دارای منافذ باز می‌باشد، از کانسیلرهای کرمی و استیکی دوری کنید. به این خاطر که این کانسیلرها به منافذ پوست وارد می‌شوند و آن‌ها را بیشتر و بزرگ‌تر از حالت عادی خود نشان می‌دهند. علاوه بر این مورد، این دسته از کانسیلرها باعث ایجاد یک ظاهر براق‌تر در پوست‌های چرب می‌شوند.

برای این که بتوانید یک پوست یکدست داشته باشید که کمترین تغییر رنگ را در پوستتان ایجاد کند، باید از کانسیلرهایی کمک بگیرید که پوشش دهی سبک تا متوسطی دارند. برای تیرگی‌های زیر چشم، کانسیلری را انتخاب کنید که بیشتر از یک یا دو شماره از رنگ طبیعی پوستتان روشن‌تر نباشد؛ زیرا انتخاب کانسیلری که روشن‌تر است، باعث به وجود آمدن حلقه‌های سفید دور چشمتان خواهد شد.

نکات خرید کرم پودر مناسب برای پوست

نکات خرید کرم پودر مناسب برای پوست

نکات خرید کرم پودر مناسب برای پوست شامل چه مواردی هستند؟ این نکات عبارتند از:

  • تشخیص دادن رنگ پوست

یکی از نکاتی که هنگام خرید کرم پودر مناسب باید مورد توجه مشتریان قرار بگیرد، تشخیص رنگ پوست است. همه ما می‌دانیم که افراد مختلف دارای توناژ‌های پوستی متفاوتی هستند و هنگام خرید لوازم آرایشی مورد نظر خود، باید تناژ پوستی خود را در نظر بگیرند. برای تشخیص دادن تناژ پوستی، می‌توانید به رگ‌های دست خود دقت کنید که اگر رنگ آن‌ها بنفش یا آبی بود، به این معنی است که تناژ پوستی شما سرد است. در نتیجه باید از کرم پودرهایی استفاده کنید که مناسب پوست‌های روشن و سفید هستند که کمی تناژ صورتی دارند‌. اگر رنگ رگ‌های دستتان به سبز متمایل است، شما پوست گرمی دارید و باید از کرم پودرهای مناسب پوست‌های سبز استفاده نمایید که پایه آن‌ها هلویی، زرد، عسلی، طلایی و غیره است.

اگر هم رگ شما مشخص نیست، باید بدانید که پوستتان خنثی است و به نوعی طبیعی هستید و باید از یک کرم پودر گندمی استفاده کنید که ترکیب آن از رنگ‌های آبی و صورتی است. رنگ‌های گندمی، بژ، گردویی و غیره، مناسب این گونه تناژهای پوستی هستند.

  • شناختن تایپ پوستی

یکی دیگر از موارد مهم، شناخت تایپ پوستی است که به این معنی است که شما چه نوع پوستی دارید؟ آیا پوستتان خشک، چرب، نرمال و طبیعی یا حساس است؟ در نهایت پس از تشخیص دادن تایپ پوستی خود، می‌توانید از طریق مشورت با فروشنده یا یک فرد متخصص، کرم پودر مناسب پوستتان را انتخاب کنید.

  • ماندگاری کرم پودر

ماندگاری و دوام کرم پودر نیز، جزء موارد مهم در خرید این محصول به حساب می‌آید و باید بدانید که کرم پودری که ماندگاری قابل قبولی نداشته باشد، نمی‌توان آن را یک کرم پودر کامل به حساب آورد. بنابراین کرم پودری را انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد.

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم، پرایمر، کانسیلر و کرم پودر، جزء لوازم آرایشی‌های مهم هستند که به زیبایی هرچه بیشتر آرایش شما کمک می‌کنند. شما عزیزان باید به نکاتی که در این مقاله عنوان کردیم، توجه داشته باشید تا هنگام خرید این گونه محصولات، دچار سردرگمی نشوید. فروشگاه اینترنتی بانی مد، در زمینه ارائه انواع لوازم آرایشی فعالیت می‌کند و می‌تواند با انجام مشاوره، محصول مورد نظرتان را به دستتان برساند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا