بارداری و اطفال

روش های خانگی برای تشخیص بارداری (با سرکه، نمک، خمیر دندان و …)

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، روش های خانگی سرکه،نمک و خمیر دندان را برای تشخیص بارداری بیان خواهیم نمود. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تشخیص بارداری در خانه

آزمایش تشخیص بارداری خانگی، یک روش سریع آزمایش بارداری بدون نیاز به رفتن به کلینیک است. شاید برایتان جالب باشد، بسیاری از مواد موجود در خانه مانند سرکه، شکر، خمیر دندان و حتی قاصدک برای انجام آزمایش بارداری در خانه استفاده می‌شود. در زمان‌های قدیم، مادربزرگ‌های ما بارداری خود را در خانه با استفاده از روش‌های پزشکی سنتی و مواد طبیعی بررسی می‌کردند. برخی از این روش‌ها نه تنها کارآمد بلکه از بسیاری جهات ایمن نیز بود.

فواید تست بارداری خانگی

  • این روش‌ها زمانی مفیداند که هنوز از حاملگی خود مطمئن نیستید و نمی‌خواهید دیگران از آن مطلع شوند.
  • تمام مواد مورد نیاز تست خانگی در هر خانه‌ای وجود دارد.
  • آزمایش‌های طبیعی بارداری مقرون به صرفه است.

چه زمانی باید تست بارداری انجام داد؟

وقتی زن باردار می‌شود، یعنی وقتی جنین به دیواره رحم می‌چسبد، جفت تشکیل می‌شود و شروع به تولید هورمون، (hCG) می‌کند این هورمون وارد جریان خون و ادرار می‌شود. در این آزمایش از آنتی بادی برای تشخیص hCG در ادرار استفاده می‌شود. در طی هفته‌های اول بارداری، غلظت هورمون به سرعت افزایش می‌یابد و هر دو تا سه روز دو برابر می‌شود. بنابراین ممکن است جواب تست در هر خانمی متفاوت باشد. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ مدرک علمی برای اثبات دقیق تمام تست‌های بارداری خانگی وجود ندارد.

میزان دقیق بودن آزمایش‌های بارداری خانگی

هیچ تست بارداری (از جمله تست‌های خانگی بدون نسخه) 100 درصد دقیق نیست و بهتر است همیشه بارداری خود را با آزمایش خون یا سونوگرافی تأیید کنید. همیشه بهتر است به جای فقط یک تست، چند تست خانگی انجام دهید، در صورت نتایج متفاوت بعد از چند روز یا یک هفته آزمایشات را دوباره تکرار کنید، یا از یک تست بارداری سنتی در خانه استفاده کنید.

تست‌های بارداری خانگی به همان روشی است که هر آزمایش بارداری بدون نسخه انجام می‌شود. با تشخیص هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) اگر آزمایش شما مثبت باشد، ممکن است یک واکنش شیمیایی بین hCG در ادرار و ماده‌ای که برای آزمایش استفاده می‌کنید مشاهده کنید. برای کسب دقیق‌ترین نتایج بارداری، عاقلانه است که حداقل یک هفته پس از قاعدگی، تست‌های بارداری را انجام دهید.

علائم اولیه بارداری

  • حالت تهوع / استفراغ
  • سینه‌های متورم یا لطیف
  • تکرر ادرار
  • خستگی
  • هوس یا انزجار غذایی
  • نفخ شکم
  • دل درد خفیف
  • نوسانات خلقی
  • سرگیجه یا سبکی سر
  • لکه بینی یا خونریزی خفیف

در صورت مشاهده علائم زیر باید تست بارداری انجام دهید:

  • عقب افتادن قاعدگی
  • وجود گرفتگی
  • درد سینه‌ها
  • حالت تهوع
  • بی اشتهایی
  • خستگی
  • تکرر ادرار

روش های خانگی تشخیص بارداری

1. آزمایش ادرار در شیشه

برای این آزمایش، ادرار خود را اول صبح درون یک شیشه تمیز جمع کنید. شیشه را روی یک سطح صاف به مدت 24 ساعت بگذارید در صورت بارداری یک لایه سفید نازک کف مانند روی ادرار ایجاد می‌شود.

2. تشخیص بارداری با خمیر دندان در خانه

درون شیشه‌ای تمیز مقداری خمیر دندان به همراه ادرار خود اضافه کنید بعد از پنج تا ده دقیقه اگر خمیردندان شروع به کف و تغییر رنگ داد یعنی نتیجه بارداری مثبت است.

3. تشخیص بارداری با سرکه سفید

برای انجام تست بارداری در خانه نصف فنجان سرکه سفید مقطر را به یک ظرف تمیز اضافه کنید و ادرار خود را به آن اضافه کنید. سه تا پنج دقیقه صبر کنید در صورت تغییر رنگ تست بارداری مثبت است.

4. تست حاملگی با برگ قاصدک

دو تا سه برگ قاصدک را در یک ظرف تمیز قرار دهید و مقداری ادرار خود را روی برگ‌های قاصدک بریزید البته به اندازه‌ای که برگ‌ها خیس شوند. ده دقیقه بعد در صورت وجود لکه‌های قرمز یا تاول‌های قرمز در سطح برگ‌ها یعنی تست بارداری مثبت است.

5. تشخیص بارداری با نمک در خانه

تقریباً در هر خانه‌ای نمک وجود دارد. اما برای تست بارداری با نمک ابتدا باید، نمونه ادرار جمع آوری شده در صبح، یک یا دو گرم نمک و یک لیوان تمیز برای ترکیب مواد داشته باشید.

نمونه ادرار را به لیوانی اضافه کنید و یک یا دو گرم نمک بریزید، سه دقیقه صبر کنید. اگر باردار باشید، متوجه توده‌های سفید خامه‌ای در لیوان خواهید شد و در صورت عدم بارداری هیچ واکنشی بین ادرار و نمک اتفاق نمی‌افتد.

6. تست بارداری قند از روش های خانگی تشخیص بارداری

در ظرفی تمیز چند قاشق شکر به همراه ادرار خود اضافه کنید بعد از چند دقیقه در صورت مشاهده قند در ادرار یعنی باردار هستید و در صورتی که قند به راحتی در ادرار حل شود، نشان دهنده عدم باردارری است.

7. تست بارداری گندم و جو

یک نمونه ادرار خود را در ظرفی تمیز بریزید و مقداری گندم و جو به آن اضافه کنید. پس از مدت چند روز اگر بذرها جوانه زدند یعنی باردار هستید.

8. تشخیص بارداری با پودر خردل

در صورت تأخیر در قاعدگی و مشکوک بودن به بارداری، می‌توانید از این تست خانگی بارداری استفاده کنید. تمام آنچه نیاز دارید نصف تا ¾ فنجان پودر خردل و یک وان آب گرم است. همانطور که می دانید پودر خردل بارداری را جلو می‌اندازد.

پودر خردل را به آب گرم وان اضافه کنید و حدود 20 دقیقه خود در آن غوطه ور شوید. دو تا سه روز صبر کنید اگر پریود شدید نشان می‌دهد که هنوز باردار نیستید.

خلاصه: آزمایش‌های بارداری خانگی قرن‌هاست که به عنوان روشی سریع و ارزان برای تشخیص بارداری است. با این حال، هیچ تست بارداری خانگی بدون نسخه پزشک 100٪ دقیق نیست و حتماً برای تأیید بارداری و شروع مراقبت‌های قبل از تولد توصیه می‌شود سونوگرافی انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
healthlinemomlovesbestpharmeasy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا