پزشکی و سلامت

فواید خوردن آب نمک ناشتا برای سلامتی بدن

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به فواید خوردن آب نمک ناشتا برای سلامتی بدن میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

امروزه افراد بسیاری به دنبال داروهای جایگزین برای بهبود سلامت خود هستند، براساس یافته‌ها آب نمک فواید زیادی برای سلامتی دارد و به عنوان یک داروی طبیعی برای گلو درد، کاهش وزن، سوء هاضمه شناخته شده است.

آب نمک به عنوان سم زدایی از بدن و پاکسازی روده بزرگ، بهبود خواب، رنگ پوست و تسکین گرفتگی عضلات قابل توجه است. اما توجه به این نکته مهم است که هیچ تحقیق علمی برای حمایت از این ادعاها انجام نشده است.

نوشیدن آب نمک با معده خالی در صبح‌ها با تقویت سوخت و ساز بدن، خواب بهتر و جلوگیری از سردرد، کاهش وزن و تأمین انرژی بدن در طول روز برای سلامتی معجزه می‌کند. این معجون جادویی مملو از مواد معدنی متعددی است که برای سلامتی مفید است.

طرفداران این شیوه درمانی معتقدند این روش به حذف سموم، مواد زائد قدیمی و انگلهایی که داخل روده بزرگ کمک می‌کند. با این حال هنوز هیچ مدرک علمی مبنی بر سم زدایی آب نمک از بدن ندارد.

تبلیغات

اول بریم سراغ نقش نمک در بدن

سدیم موجود در نمک یک ماده معدنی مورد نیاز بدن انسان است. سدیم به طور طبیعی در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند کرفس وجود دارد و طبق گفته محققان نمک مسئول انتقال تکانه‌های عصبی، عملکرد صحیح عضلات و تنظیم فشار خون است. با این حال، مصرف بیش از حد سدیم باعث افزایش فشار خون و بروز حمله قلبی یا سکته مغزی می‌شود.

طریقه مصرف آب نمک

آب نمک مخلوطی از آب گرم و نمک غیر یددار است، نوشیدن نمک و آب گرم اثر ملین دارد. معمولاً در عرض 30 دقیقه تا یک ساعت باعث مزاج فوری می‌شود. توصیه می‌شود 1 قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و هر روز صبح، ترجیحاً با معده خالی بنوشید.

فواید خوردن آب نمک ناشتا چیست؟

1. یبوست مزمن

هیچ مدرک پزشکی در مورد مناسب بودن آب نمک برای افراد خاص وجود ندارد. با این حال افرادی که یبوست مزمن یا حرکات غیر منظم روده‌ای دارند باید آب نمک را به عنوان بخشی از رژیم سم زدایی بدن خود در نظر بگیرند.

2. کاهش استرس از فواید خوردن آب نمک ناشتا

افزایش سطح سدیم در بدن از طریق نوشیدن آب نمک هورمون‌های استرس را در شرایط استرس زا مهار می‌کند.

3. جلوگیری از سردرد

عدم تعادل الکترولیت‌ها در بدن دلیل اصلی ایجاد درد و گرفتگی عضلات است. نمک هیمالیا دارای چندین ماده معدنی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که به بهبود انقباض و شل شدن عضلات و تسکین سردرد کمک می‌کند.

تبلیغات

فواید نوشیدن آب نمکنوشیدن اب نمک ناشتا چه خاصیتی دارد

4. کاهش وزن از فواید خوردن آب نمک ناشتا

نوشیدن آب نمک با معده خالی از تجمع چربی جلوگیری می‌کند و پیامدهای بسیار مثبتی در روند کاهش وزن دارد.

5. خواب بهتر

یکی دیگر از مزایای شگفت آور نوشیدن آب نمک برای سلامتی کاهش هورمون‌های استرس آدرنالین و کورتیزول است که با آرامش اعصاب و عضلات به خواب بهتر کمک می‌کند.

6. بهداشت دهان

هر روز صبح غرغره با آب نمک از رشد باکتریهای ناخواسته در دهان و عفونت دستگاه تنفسی جلوگیری می‌کند.

7. افزایش سطح انرژی

نوشیدن آب نمک انرژی بدن در طول روز را تأمین می‌کند و همان کار چای یا قهوه صبحگاهی را می‌کند.

عوارض جانبی آب نمک

نمک زیاد در بدن منجر به افزایش فشار خون، بروز بیشتر سکته، نفخ و حتی بیماری کلیه می‌شود. همچنین افزایش میزان سدیم باعث تکرر ادرار و آسیب به کلیه‌ها می‌شود بنابراین بهتر است قبل از قرار دادن آب نمک در برنامه روزانه خود با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

تبلیغات
5/5 - (2 امتیاز)

منبع
livestrongherzindagiwebmd

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا