ضرب المثل

معنی ضرب المثل جور استاد به زمهر پدر

معنی ضرب المثل جور استاد به زمهر پدر

ضرب المثل « جور استاد به زمهر پدر » می گوید که معلمی که در مسیر آموزش سخت هایی را به دانش آموزان تحمیل می کند در واقع نقش مفیدتری از پدری دارد که فقط به نوازش فرزند خود مشغول است و به او آموزش های لازم برای زندگی را نمی دهد، زیرا سختی گیری های استاد نتیجه بخش تر است و به تربیت بهتر دانش آموزان کمک میکند.

تبلیغات

این ضرب المثل اهمیت و نقش مربیان را در تربیت نسل های آینده نشان می دهد و بر نقش معلم نه تنها به عنوان کسی که دانش را به دانش آموزان منتقل می کند تاکید دارد بلکه به عنوان کسی که دانش آموزان خود را مانند یک پدر هدایت و پرورش می دهد، تأکید می کند.

معلمانی که دارای ویژگی های یک پدر خوب مانند مهربانی، صبر و متانت هستند می توانند تأثیر بسزایی در زندگی دانش آموزان خود داشته باشند. چنین معلمانی به دانش آموزان خود الهام می کنند تا پیشرفت کنند و به آنها کمک کرده تا بر موانع غلبه کنند و آنها را تشویق می کنند تا به پتانسیل کامل خود دست یابند.

این ضرب المثل نقش مهم معلم را به عنوان یک راهنمای اخلاقی و فکری برجسته می کند. تدریس و راهنمایی معلم فراتر از انتقال دانش و مهارت است چون به دانش آموزان درس ها و ارزش های اساسی زندگی می آموزد که شخصیت آنها را شکل می دهد.

معنای ضرب المثل “جور استاد به ز مهر پدر ” ریشه عمیقی در اهمیت آموزش و نقش مربی در زندگی دارد و یک معلم مهارت ها و دانش های مهم زندگی را به دانش آموز خود می آموزد که این امر هر چند با سخت گیری هایی از جانب معلم همراه است اما نقش بسیار سازنده ای در زندگی دانش آموز یا دانشجو ایفا می کند و فرد را برای زندگی در جامعه پیچیده امروزی آماده می نماید.

تبلیغات
4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا