ضرب المثل

معنی ضرب المثل دل دادن و قلوه گرفتن

مفهوم ضرب المثل دل دادن و قلوه گرفتن

این ضرب المثل یعنی دو نفر بسیار با صمیمیت و عاشقانه با هم صحبت می‌کنند و احساس شوق فراوانی دارند. ضرب المثل کنایه از بیشترین هیجان در صحبت کردن با کسی که عاشقش هستی است؛ به طوری که جز به حرف‌های او، به کسی گوش نمی‌دهی و فقط به چشمان او نگاه می‌کنی. در این حالت، اگر کسی از کنارت عبور کند و برق هیجان را در چشمانت ببیند، حتما به دیگری خواهد گفت: اینها مشغول دل دادن و قلوه گرفتن هستند.

تبلیغات

ضرب المثل “دل دادن و قلوه گرفتن” به موقعیتی اشاره می کند که دو نفر به شدت و عاشقانه در حال صحبت کردن با یکدیگر هستند به گونه ای که حضور هیچ فرد دیگری در اطراف آنها مشخص نشود. این عبارت ممکن است در مورد دو عاشق، دو دوست صمیمی یا هر دو نفری که در تماس نزدیک با یکدیگر هستند، استفاده شود.

این ضرب المثل نشان می دهد که در این نوع رابطه ها، تمرکز بسیار بالایی بر روی یکدیگر وجود دارد و هیچ توجهی به دیگران نمی شود. این ممکن است به خاطر عشق شدید یا صمیمیت بالا بین این دو نفر باشد که علاقه شان به یکدیگر را بر جای می گذارد و سعی می کند تمام توجه خود را بر روی همدیگر تمرکز دهند.

از آنجا که این ضرب المثل به صورت مجازی استفاده می شود، می تواند به عنوان یک توصیف کوتاه برای نشان دادن عشق و اهمیت بالایی که در یک رابطه وجود دارد، استفاده شود. این عبارت نیز نشان می دهد که چگونه این نوع رابطه ها می توانند به شدت مفرح و معنوی برای دو نفر باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا