ضرب المثل

معنی ضرب المثل سر پیری و معرکه گیری

مفهوم ضرب المثل سر پیری و معرکه گیری

کاربرد این ضرب المثل مخصوص افراد مسن است که در سنین پیری تازه به فکر عشق و ازدواج افتاده اند یا کارهایی انجام می دهند که بیشتر مختص جوانان است. برای مثال، دعوا برای افراد مسن که همیشه به مدنیت و وقار خود افتخار کرده اند، زشت است.

هر چند این ضرب المثل افراد مسن را مخاطب قرار می دهد و آنها را دعوت به آرامش و متانت می نماید با این حال، وقتی صحبت از عشق به میان می‌آید، این ضرب‌المثل به افراد مسن توصیه می‌کند در مورد مسائلب مانند عشق حتی اگر گاهی اوقات به معنای احمقانه رفتار کردن یا شکستن سنت باشد مطابق میل خود عمل کنند.

زندگی کوتاه تر از آن است که از خواسته های واقعی قلب خود پیروی نکنید. و اگر عشق و ازدواج چیزی است که قلب شما را به آواز می اندازد، هیچ انتقاد یا قضاوتی نمی تواند شما را از تجربه لذت های عشق واقعی باز دارد.

به نظر من استفاده از این ضرب المثل تنها به افراد مسن محدود نمی شود. بلکه می‌تواند برای افراد در هر سنی اعمال شود. البته این ضرب المثل به افراد پا به سن گذاشته توصیه می کند که در درگیری ها و مشاجرات غیر ضروری که می تواند به روابط و رفاه آنها آسیب برساند، خودداری کنند.

با افزایش سن، حفظ نگرش و رفتار مثبت نسبت به دیگران مهمتر از همیشه است. افراد مسن باید از رفتار زشت پرهیز کنند زیرا می تواند بر رفاه و روابط آنها با اطرافیان تأثیر زیادی بگذارد. رفتارهای منفی مانند بی ادبی، بی حوصلگی و انتقاد می تواند محیطی سمی ایجاد کند که در نهایت هم به فرد و هم به افراد درون دایره اجتماعی آنها آسیب می رساند. در عوض، تمرین مهربانی، همدلی و صبر نسبت به دیگران برای ایجاد روابط معنادار و رضایت بخش در دوران پیری مهم است.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا