ضرب المثل

معنی ضرب المثل کار نیکو کردن از پرکردن است

معنی ضرب المثل کار نیکو کردن از پرکردن است

برای رسیدن به موفقیت و هدفی که در ذهن داریم، باید تلاش کرد و سختی بسیار کشید. هنگامی که به یک هدف بزرگ و مهم روی می‌آوریم به انگیزه و اراده قوی نیاز داریم و به این ترتیب بدون تعهد و تمرکز، به سختی می‌توانیم به اهدافمان دست یابیم.

ضرب المثل کار نیکو کردن از پر کردن است می گوید که برای رسیدن به موفقیت لازم است در مسیر تلاش، تمرین و فراگیری جدی باشیم و برنامه‌ریزی موثر انجام دهیم چون به ما کمک می‌کند تا با دقت و انگیزه زیاد به سمت اهدافمان حرکت کنیم و آنها را به سرانجام برسانیم.

این ضرب المثل نوعی بادآوری است که هرچه بیشتر تلاش کنیم، احتمال رسیدن به موفقیت بیشتر می‌شود. تلاش و ایمان به خود، کلید دریافت نتیجه است و در این مسیر باید زحمت زیادی کشید و کار  را تا پایان انجام داد.

این ضرب المثل می گوید که هیچ کس نمی‌تواند به این راحتی‌ها و بدون زحمت به قله‌ی موفقیت برسد. موفقیت نیازمند اراده و پشتکار است. باید زمان و توانایی‌های خود را برای اهدافمان به کار گیریم و به خودمان اعتماد کنیم.

برای کسب موفقیت همواره باید در شرایط سخت و پرچالش، به خودمان توجه کنیم و از قدرت اراده خود بهره ببریم چون بدون تلاش خودمان را از راه موفقیت محروم خواهیم کرد. بنابراین باید انگیزه و اصرار به هدف خود پایبند باشیم و در راستای رسیدن به آن تمام توان خود را صرف کنیم.

این گفته یادآوری می کند که وقتی شروع به انجام کار مثبتی کرده اید باید آن را با تلاش و پشتکار ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید و مهم تر از همه این که نباید در طول مسیر تسلیم سختی ها و موانع پیشه رو شد چون مانع از دستیابی به اهداف بزرگ در زندگی می شوند.

3.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا