نوشیدنی ها

طرز تهیه نوشیدنی گرم ثعلب ترکیه ای

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، طرز تهیه نوشیدنی گرم ثعلب ترکیه ای را به روشی آسان آموزش میدهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چگونه نوشیدنی ثعلب ترکیه ای درست کنیم؟

به طور کلی غذاها و نوشیدنی‌های ترکی باب طبع هر سلیقه‌ای از افراد است. یکی از نوشیدنی‌های محبوب ترکی ثعلب است که یکی از مورد توجه ترین نوشیدنی‌ها در جهان است.

اگر در طول زمستان به ترکیه سفر کردید، احتمالاً نوشیدنی ثعلب را امتحان کرده‌اید. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، ساقه‌های ارکیده وحشی شسته، خشک می‌شوند، جوشانده می‌شوند و سپس به صورت پودر خرد می‌شوند. این نوشیدنی از دوره عثمانی محبوب شده و به دلیل خواص دارویی از قبیل کمک به درمان سرماخوردگی، سرفه و تقویت سیستم ایمنی بدن، مورد علاقه سلاطین بوده است.

ثعلب چیست و چگونه آن را درست کنیم؟

ثعلب یک نوشیدنی گرم و مناسب برای فصل زمستان است. ثعلب یک نوشیدنی محبوب در ترکیه و سراسر خاورمیانه است. مواد اصلی ثعلب شیر، خامه، آب و پودر ثعلب است. پودر ثعلب از ارکیده‌های وحشی که در کوهستان رشد می‌کند حاصل می‌شود. به طور کلی تولید 1 کیلوگرم پودر ثعلب به 1000 گل ارکیده نیاز دارد. متأسفانه، محبوبیت این نوشیدنی خوشمزه در طول قرن‌ها منجر به کاهش جمعیت ارکیده وحشی در ترکیه شده است.

ثعلب پودر نشاسته‌ای با بافتی نرم است و هنگامی که به شیر اضافه شود، طعم خامه‌ای منحصر به فردی پیدا می‌کند. به دلیل طعم و مزه بسیار منحصر به فرد، ثعلب به عنوان یکی از مواد اصلی در بستنی ترکی به کار می‌رود و در ماه‌های زمستان، ثعلب در تمام کافه‌ها و شیرینی فروشی‌های ترکیه همراه با دارچین سرو می‌شود.

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب ترکیه ای

مواد تشکیل دهنده برای 4 نفر:

  • 4 فنجان (1 لیتر) شیر
  • 5-4 قاشق غذاخوری شکر
  • 2 قاشق چایخوری پودر ثعلب

دستور تهیه:

یک دوم شیر را در قابلمه‌ای بریزید سپس شکر را اضافه کنید و روی حرارت متوسط هم بزنید تا غلیظ شود.

در کاسه‌ای کوچک، پودر ثعلب را با 1/2 فنجان شیری که جوشانده نشده مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملاً حل شود. سپس مخلوط ثعلب / شیر را در قابلمه ریخته و حدود 5 دقیقه هم بزنید تا شیر غلیظ شود. حرارت را خاموش کرده و با دارچین و پودر پسته تزئین و سرو کنید.

نکات تهیه نوشیدنی ثعلب ترکیه ای

  • دستور العمل ثعلب معمولاً با شیر پر چرب تهیه می‌شود اما در صورت تمایل می‌توانید از شیر بدون چربی یا شیر غیر لبنی استفاده کنید، همچنین شیر نارگیل در این دستور العمل به زیبایی عمل می‌کند.
  • پودر ثعلب را میتوانید در فروشگاه‌ها پیدا کنید، دقت کنید بسیاری از فروشگاه‌ها مخلوطی از نشاسته ذرت، آرد برنج، شکر و طعم دهنده‌ها را به عنوان ثعلب به مردم می‌فروشند. برای تشخیص پودر ثعلب، 1/2 قاشق چای خوری پودر ثعلب را با 1 فنجان شیر مخلوط کنید در صورت غلیظ شدن یعنی پودر ثعلب خالص است. در حالی که به مقدار زیادی نشاسته ذرت برای غلیظ شدن شیر نیاز است.

دستورالعمل دیگر تهیه نوشیدنی ثعلب ترکیه ای:

مواد تشکیل دهنده نوشیدنی برای 4 تا 5 نفر:

  • 4 فنجان شیر
  • 4 قاشق چایخوری شکر
  • 1 قاشق چایخوری پودر ثعلب
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب
  • 1 قاشق چایخوری دارچین

4 فنجان شیر و شکر را در قابلمه‌ای با حرارت متوسط قرار دهید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود سپس پودر ثعلب را در 1 فنجان شیر سرد حل کنید و آن را به تدریج درون قابلمه بریزید و دوباره هم بزنید، به محض غلیظ شدن و چسبندگی مخلوط، حرارت را کم کنید و گلاب را اضافه کنید. اکنون نوشیدنی را در لیوان بریزید و با پودر دارچین تزئین و گرم سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
196flavorsapklinkdailysabahchefindisguise

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا