روانشناسی

چگونه به یک فرد مضطرب و دارای استرس کمک کنیم؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، خواهیم گفت که چگونه میتوانیم به یک فرد مضطرب و دارای استرس کمک کنیم؟. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

راهکارهای حمایت از افراد مضطرب و دچار استرس

همه ما گهگاه لحظه‌هایی از استرس را تجربه می‌کنیم که تأثیر زیادی بر سلامت کلی روان ما دارد. استرس یک حالت دائمی در کار، مدرسه، امور مالی، روابط و تقریباً همه چیز است، اغلب کنترل حالات استرس طاقت فرسا و بسیار سخت است. افراد استرسی با کوچکترین چیزی متزلزل می‌شوند و هرکدام به استرس پاسخ متفاوتی می‌دهند به همین دلیل در برخورد با این افراد باید به عنوان حامی و همدم با آنها برخورد کرد.

در حقیقت استرس پیچیده‌ترین مشکل دنیا است و بسیاری از عوامل استرس زا که در زندگی با آنها روبرو هستیم تحت کنترل ما نیستند. با این حال جملات و حالات ما تأثیر زیادی بر کنترل میزان افراد استرسی دارد. وقتی یکی از نزدیکان ما بیش از حد احساس اضطراب یا استرس دارد، باید از روش‌ها و کلماتی که استرس او را مهار می‌کند استفاده کرد.

چگونگی حمایت از افراد مضطرب و استرسی

1. گوش دادن

صحبت صادقانه و صرف وقت و توجه شما با فرد استرسی به او کمک می‌کند استرس خود را تا حدودی مهار کند.

2. کمک به فرد مضطرب با همدردی

توانایی ابراز همدردی با شخص دیگر مهارتی است که کاملاً ارزش یادگیری دارد. همدلی برای افراد استرسی بسیار مؤثر است به عنوان نمونه به او بگویید “شما الان کاملاً ناراحت هستید و من کاملاً دلیل آن را می فهمم اکنون بیا با یکدیگر این مشکل را حل کنیم. ”

تبلیغات

کمک به فرد مضطربچگونه می توانیم به یک فرد کمک کنیم تا اضطراب خود را کاهش دهد

3. پیشنهاد کمک

با پرسیدن این سؤال ساده که “چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟” حتی اگر کار خاصی نتوانید انجام دهید افراد استرسی را آرام می‌کند.

4. امتحان تکنیک‌های آرام سازی

روش‌های تنفس به از بین بردن استرس و بازگرداندن آرامش به بدن کمک می‌کنند. بهترین کار در برخورد با افراد استرسی این است که به آنها بگویید “بیایید با هم نفس عمیق بکشیم.”  تکنیک‌هایی مانند مراقبه یا تمرینات تنفسی به آرامش افراد استرسی کمک می‌کند. تمرین منظم این تکنیک‌ها با افراد استرسی آنها را تشویق به تکرار آن در مواقع استرس می‌کند.

4. کمک به فرد مضطرب با کمک‌های حرفه‌ای

اگر استرس و اضطراب افراد استرسی بر زندگی روزمره‌شان تأثیر بگذارد، زمان آن فرا رسیده است که به دنبال کمک‌های تخصصی باشید بنابراین آنها را تشویق کنید تا به پزشک مراجعه کنند.

5. شناسایی عوامل محرک استرس آنها

شما می‌توانید به افراد استرسی کمک کنید، موقعیت‌ها و فعالیت‌هایی را شناسایی کنند که به آنها کمک می‌کند استرس کمتری داشته و کنترل بیشتری رویشان داشته باشد. به عنوان مثال بیرون رفتن برای پیاده روی، استحمام آرامش بخش یا خواندن کتاب.

6. کمک به فرد مضطرب با سکوت

بعضی اوقات بهترین رفتاری که می‌توانید با افراد استرسی داشته باشید سکوت است. در بعضی مواقع، بگذارید از طریق استرس و نگرانی صحبت کنند. عمل گفتگو با دیگران به خودی خود تسکین دهنده استرس است.

تبلیغات

خلاصه
وقتی فردی ناراحت و مضطرب است، افراد دیگر را نیز ناراحت یا حتی اذیت می‌کند. اگرچه آرامش برای تسکین استرس و ناراحتی مؤثر است. وقتی می‌توانید به طور واقعی به مردم بفهمانید که در درد آنها شریک هستید ارتباط با آنها را بسیار راحت‌تر می‌کند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

منبع
cabajoincakethemuse

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا