کسب و کار

روش های گرفتن پروژه معماری ( 7 روش تست شده )

روش های گرفتن پروژه معماری چگونه است؟ چطور میتوانیم بعد از گرفتن مدرک و یا گذراندن دوره های معماری وارد بازار کار شویم؟ این سوالی است که قصد داریم در اینجا به شما بگوییم.در ابتدا به صورت تیتروار تمامی روش هایی که میتوانید از آن برای خود پروژه معماری بگیرید را گفته و سپس به صورت جزئی در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد.

  1. کارمندی و استخدام در ادارات دولتی و خصوصی
  2. گرفتن پروژه از طریق ایجاد دفتر برای خود
  3. گرفتن پروژه از طریق سایت های فریلنسری
  4. ورود به دنیای آموزش نرم افزارها و خدمات
  5. فعالیت از طریق سایت های خارجی و کسب درآمد دلاری
  6. راه اندازی سایت و پیج اینستاگرام و گرفتن پروژه از آن
  7. همکاری با املاک و سازنده ها

1-گرفتن پروژه معماری از طریق استخدام در ادارات دولتی و خصوصی

اولین و شاید راحت ترین روش برای گرفتن پروژه های معماری و یا حتی در رشته های مختلف، استخدام در ادارات دولتی و خصوصی است که میتوانید با فعالیت در آنجا پروژه هایی که در دست آن سازمان و شرکت می باشد همکاری کنید و حتی برای خود در صورت توانا بودن تمامی پروژه را صفر تا صد انجام دهید البته توجه کنید که این روش بیشتر برای افرادی توصیه می شود که در ابتدای کار هستند و نیازمند تجربه و رزومه می باشند پس ترجیحا برای همیشه به این روش فکر نکنید.

2-گرفتن پروژه از طریق ایجاد دفتر خصوصی برای خود

دومین روش از روش های گرفتن پروژه معماری ، ایجاد دفتر خصوصی برای خود می باشد که خب طبیعتا مستلزم این روش آن است که شما اولا حداقل یک پروژه ی انجام شده داشته باشید تا بتوانید اعتماد سازی برای کارفرما را انجام دهید دوما تا حدودی توانایی مدیریت پروژه ی قوی را داشته باشید که آن هم باید از قبل برای خود تیم سازی کنید و ثانیا بتوانید با روش های مختلف بازاریابی برای دفتر خصوصی خود پروژه جذب کنید.این روش هر چند در ابتدای کار سخت ، دشوار و هزینه بر است اما طی تحقیقات بهترین روش می باشد.

3-گرفتن پروژه معماری از طریق سایت های فریلنسری

سومین مورد از روش های گرفتن پروژه معماری  ، سایت های فریلنسری است که خیلی توصیه نمیکنم اما این روش هم میتواند برای شما مفید باشد چرا که برخی از دانشجویان حتی در این سایت ها برای خود پروژه هایی را جذب میکنند.

4-گرفتن پروژه از طریق آموزش

یکی از بهترین و شاید نادیده گرفته ترین روش های برای گرفتن پروژه معماری ، آموزش است.بسیاری از مدرسین در حوزه های مختلف این موضوع را بارها گفته اند که بسیاری از پروژه های ما از بین همین دانشجویان و هنرجویانی که به آنها آموزش داده ایم و یا افرادی که ما را در فضای مجازی فعال میبینند ، برای ما جذب می شود پس آموزش را فراموش نکنید.این روزها برای شروع آموزش میتوانید با زدن یک پیج و صفحه ی اینستاگرام کارخود را آغاز کنید و در زمینه های مختلفی همچون آموزش اتوکد و نرم افزار اتوکد ، آموزش اجرای ساختمان ، آموزش نظام مهندسی ، آموزش طراحی نما ، آموزش قرارداهای مختلف و غیره کار خود را آغاز کنید.

5-فعالیت در سایت های خارجی و کسب درآمد دلاری

در روش های گرفتن پروژه معماری ، میتوانیم نگاهی هم به کسب درآمد دلاری بیندازیم. هر چند این روزها در فضای مجازی مخصوصا اینستاگرام کسب درآمد دلاری سرو صدای بسیاری کرده است و همه ی مدرسین زرد در تلاش اند تا افراد را توجیه کنند که کسب درآمد دلاری بهتر است اما لازم است این نکات نا گفته را به شما بگویم.اولا در خود ایران پروژه های معماری به شدت تعداد بالایی دارند و سود آورد هستند دوما در بسیاری از موارد به دلیل تحریم بودن ما ایرانیان برای فعالیت در سایت های خارجی به مرور زمان دچار مشکل شده و نمیتوان به خوبی تمامی دستمزد را دریافت کرد و مشکلات پرداخت ارزی و مسدود شدن حساب های ایرانیان به شدت گزارش شده است پس در این روش زمانی وارد شوید که مطمئن هستید و گول فضای مجازی را نخورید!

6-گرفتن پروژه معماری از طریق سایت و اینستاگرام

یکی دیگر از روش های گرفتن پروژه معماری که به شدت توصیه می شود استفاده از وب سایت و شبکه های اجتماعی است.این روزها اکثر افراد در فضای آنلاین فعالیت دارند شما هنوز وارد نشده اید؟ چه زمانی فکر میکردید که سوپرمارکت ها هم سایت راه اندازی کنند و تمامی سفارشات خود مثل پفک و چیپس و دوغ را از آن بفروشند.پس این نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد مخصوصا در سال های پیش رو که چنانچه از این رقابت ها عقب بیفتید دیگر کار برای شما آسان نخواهد بود.

7-همکاری با املاک ها

شاید باورتان نشود اما این روش به شدت برای شما خوب است.در ابتدا قطعا سخت خواهد بود تا بتوانید املاکی ها را قانع کنید اما بدانید آنها به دلیل فعالیت در این حوزه با بسیاری از سازنده ها ارتباط داشته و قطعا مایل هستند با افرادی فعالیت کنند که برای آنها سود داشته باشد. شما برای اینکار میتوانید با دفاتر املاک و بنگاه های آشنایان خود و محل خود کار را آغاز کنید.بسیاری از افراد و مدرسین این حوزه یکی از سخت ترین اما پر بازده ترین روش را شروع همکاری با دفاتر املاک میدانند پس شماهم امتحان کنید.

جمع بندی

ما در این صفحه 7 مورد از روش های گرفتن پروژه معماری را به شما گفته ایم و تمامی این موارد را با 5 مدرس خوب و حرفه ای در این زمینه گردآوری کرده ایم.طبق نظر آنها از بین این 7 روش بهترین موارد ایجاد دفتر و شرکت خصوصی برای خود و همکاری با دفاتر املاک را می باشند.اگر شما هم روش های دیگری میشناسید میتوانید از طریق کامنت در این صفحه با ما در میان بگذارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا