سلامت جنسی

برای گرم نگه داشتن رحم چکار کنیم

سالهاست که پزشکان طب سنتی چینی تاکید بر اجتناب از غذای سرد و خام دارند، فرهنگ‌ غربی نیز از این شیوه استفاده کرده است و سالم‌ترین رژیم‌های غذایی مدرن نیز از قبیل اسموتی، آب میوه و سالاد بر همین مبنا پایه ریزی شده است.

اینکه چرا پزشکان قرن‌ها براین باورند که نباید غذای سرد و خام خورد، به این دلیل است که بدن در تولید چی (انرژی) و خون مشکل پیدا می‌کند. در نتیجه، منجر به مشکلات بدن برای داشتن انرژی کافی و مشکلات متعدد گوارشی می‌شود. اگر مرتباً سردی دست‌ها و پاها را تجربه می‌کنید، به معنی کاهش گرما و چی (انرژی) در بدن شما است.

رحم یکی از اجزای بدن است که با سردی بدن فرآیندهای تولید مثل مانند تخمک گذاری و لانه گزینی مشکل ساز می‌شود. علاوه براین، مشکلات باروری مانند پروژسترون پایین، دمای لوتئال پایین، سقط جنین و اندومتریوز نیز روی می‌دهد.

اینکه برای گرم نگه داشتن رحم چکار کنیم سؤال بسیار مهمی است زیرا که در رحم گرم، گردش خون کافی برای لانه گزینی جنین و قاعدگی منظم وجود دارد. درحالی که، در رحم سرد اندام‌های تولید مثل، گردش خون، مواد مغذی و اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنند که برای باروری مناسب نیست. علاوه براین، مویرگ‌ها در رحم سرد منبقض می‌شوند و مواد مغذی کافی دریافت نمی‌کنند.

در این مطلب علاوه بر پاسخ به این سؤال که برای گرم نگه داشتن رحم چکار کنیم، انواع دستور العمل ها برای کمک به گرم کردن رحم را بیان می‌کنیم.

گرم کردن رحم چه فایده‌ای دارد؟

گرم کردن رحم یک درمان طبیعی قدیمی برای پاکسازی رحم، تنظیم قاعدگی، کاهش دردهای پریود و نفخ است که باعث تسکین فشار، افسردگی، هموروئید، عفونت، ناباروری، عدم تعادل هورمون ها، سردرد، خستگی، مسائل گوارشی، درد عمومی و رفع طیف وسیعی از مشکلات تولیدمثل می‌شود.

برای گرم نگه داشتن رحم چکار کنیم؟

1. استفاده از بخار گیاهان

این راهکار را می‌توانید در خانه انجام دهید. اگرچه اکثر پزشکان آن را توصیه نمی‌کنند. گیاهانی که می‌توانید تنهایی یا ترکیبی استفاده کنید عبارتند از:

  • افسنطین
  • بابونه
  • کالاندولا
  • ریحان
  • پونه کوهی

حدود یک فنجان از گیاهان بالا را در به یک ظرف آب داغ اضافه کنید و بگذارید حداقل یک دقیقه دم بکشد، سپس در توالت بنشینید و بخور دهید. در حین انجام کار یک حوله دور کمر و پاهای خود بپیچید تا از خروج بخار جلوگیری کند. میانگین جلسه بخار بین 20 تا 60 دقیقه باید طول بکشد. البته مراقب باشید که دچار سوختگی نشوید.

2. ماساژ

با ماساژ درمانی گردش خون در رحم افزایش می‌یابد و رحم گرم می‌شود. هر شب به مدت 2 هفته زیر شکم و استخوان لگن، نزدیک به استخوان شرمگاهی خود را در جهت عقربه‌های ساعت و به صورت دورانی ماساژ دهید تا رحمتان گرم شود.

3. گرم نگه داشتن پاها، دست‌ها و سر

با گرم نگه داشتن دست‌ها، پاها و سرتان، رحم نیز گرم می‌شود. همچنین باید از راه رفتن و دراز کشیدن و راه رفتن روی زمین‌ سرد خودداری کنید زیرا نقطه کلیدی انرژی در کف پا این سردی را مستقیماً به رحم می‌برد.

4. پرهیز از غذاها و نوشیدنی‌های سرد و خام

غذای سرد و خام اثر تضعیف کننده‌ای بر رحم دارد. بهتر است تا جایی که ممکن است غذای پخته شده بخورید. با سرد شدن هوا، انواع سوپ‌ها، خورش‌ها، سوپ مرغ، سبزیجات و کاری های ملایم برای گرم نگه داشتن رحم فوق العاده هستند. همچنین، بستنی یکی از بدترین موادغذایی است که می‌توانید بخورید زیرا سرد بوده و حاوی شکر و چربی است. همچنین حداقل دو بار در روز یک وعده غذایی گرم داشته باشید.

5. آموختن تکنیک‌های تنفس عمیق

یادگیری تنفس عمیق به طوری که هم دیافراگم‌های سینه‌ای و هم لگن با تنفس حرکت کنند سبب ماساژ همه اندام‌های حیاتی بدن از جمله رحم می‌شود. هر روز حداقل 5 دقیقه تنفس در قسمت پایین شکم تمرین کنید تا اکسیژن تازه به کل شکم از جمله رحمتان فرستاده شود.

6. ورزش روزانه

از آنجایی که گرما از گردش خون حاصل می‌شود، برای این منظور 30 دقیقه ورزش ملایم مانند پیاده روی، یوگا و حرکات کششی یک یا دو بار در هفته مناسب است.

7. گرم نگه داشتن کف پا

از پابرهنه راه رفتن روی کاشی یا کف چوبی خودداری کنید زیرا سرمای کف به طور مستقیم از پا به سمت رحم جریان می‌یابد.

8. گیاهان گرم کننده

انواع گیاهان گرم کننده بسیاری از ادویه‌های رایج آشپزخانه هستند که گردش خون را برای جریان خون سالم‌تر، افزایش متابولیسم و ایجاد گرما در بدن افزایش می‌دهند. گیاهانی از قبیل زیر:

  • دارچین
  • زنجبیل
  • جوز هندی
  • سیر
  • زردچوبه

9. گرم نگه داشتن بدن

اجازه ندهید بدنتان خیلی سرد شود. لباس گرم بپوشید، به خصوص زمانی که تهویه مطبوع روشن است. همچنین به گرم نگه داشتن پاها، شکم و کمر خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

4.4/5 - (7 امتیاز)
منبع
kirstyengkirstyenghealthlinenurtureworksyogafertililykirstyengnatural-fertility-infofertilitymassage

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا