10 روش مؤثر تبلیغات زودبازده

هدف از تبلیغات فعالیتهایی است که به منظور برقراری ارتباط با مشتری و تشویق او به خرید کالا صورت میگیرد. استفاده از تبلیغات یکی از راههای مؤثری است که از طریق آن میتوان به معرفی کالاها و محصولات مختلف پرداخت.
شرکتها و کسب و کارهای مختلف از طریق تبلیغات میتوانند محصولات خود و ویژگیهای آنها را به مشتریان معرفی کرده و از این طریق مشتریان بیشتری جذب کرده و محصولات خود را به فروش برسانند.
از طریق تبلیغات و ایجاد بستر مناسب برای فروش محصولات میتوان به رقابت با شرکتهای دیگر پرداخت و باعث ترغیب و جذب مشتری شد. اما همیشه هدف از تبلیغ ترغیب مشتریان برای خرید نیست و میتواند اهداف مختلفی داشته باشد بهعنوانمثال هدف از تبلیغات میتواند افزایش آگاهی مشتریان نسبت به برند، معرفی کالاهای قدیمی و جدید و افزایش فروش آنها، بیان تفاوت کالاهای خود و رقبا یا آشنایی مشتریان با کسب و کار باشد.
تبلیغات نیز انواع و شیوههای مختلفی دارد و با گذشت زمان، تبلیغات به شیوههای جدید انجام میشوند بهعنوانمثال در گذشته معمولاً از رادیو و تلویزیون و رسانههای چاپی برای تبلیغات محصولات و خدمات استفاده میکردند؛ اما امروزه اغلب از شبکههای اجتماعی و اینترنت جهت تبلیغات استفاده میکنند که در ادامه به معرفی روشهای مؤثر برای تبلیغات میپردازیم.
روشهای تبلیغات مؤثر
برخی از روشهای تبلیغات مؤثر و زودبازده و شیوه انجام آنها به شرح زیر میباشند:
- تبلیغ به وسیله شبکههای اجتماعی: این روش یکی از مهمترین و مؤثرترین شیوهها برای معرفی کالا و خدمات است.
در سالهای اخیر شبکههای اجتماعی بسیار گسترده شده و پیشرفت زیادی داشتهاند و کسب و کارها و شرکتهای زیادی از طریق تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و غیره با مشتریان خود ارتباط داشته و از این طریق اقدام به تبلیغ کالا و خدمات خود میکنند.
- تیزرهای تبلیغاتی و ویدئو: استفاده از این روش یکی از شیوههای جذاب و مؤثری است که باعث افزایش جذب مشتری میشود.
- تبلیغات به صورت چاپی: این شیوه از تبلیغات اگرچه ممکن است به نظر برخی افراد کمی منسوخ شده و قدیمی باشد؛ اما همچنان افراد زیادی از این طریق اقدام به تبلیغ کالا و خدمات خود میکنند.
چاپ بنر، کارتهای تبلیغاتی، بروشور، تراکت، چاپ استیکر و غیره برای تبلیغات بسیار کمککننده هستند و موجب جذب مشتریان جدید و بیشتر میشوند.
- بازاریابی محتوایی: یکی دیگر از روشهای تبلیغات مؤثر و جذاب بازاریابی محتوایی است بدین معنا که تبلیغات خود را از طریق متن و اطلاعات انجام میدهید و به این طریق موجب جذب مشتری و به خاطر سپردن برند خود در ذهن مخاطب میشوید.
- اینفلوئنسر مارکتینگ: این روش نیز یکی از شیوههای مؤثر تبلیغات است که در این روش محصولات خود را به وسیله فردی تأثیرگذار و مشهور در جامعه مورد معرفی و تبلیغ قرار میدهید.
زمانی که محصولات خود را به وسیله این افراد تبلیغ میکنید اعتماد مشتریان را جلب کرده و باعث افزایش فروش و خرید کالا توسط مشتریان میشوید.
- ایمیل مارکتینگ: یکی دیگر از راههای تبلیغات، ایمیل مارکتینگ است به این معنا که از طریق ایمیل پیام تبلیغاتی را به عده زیادی از شرکتها و افراد مختلف ارسال میکنید و از این طریق ارتباط خود را با مخاطبان برقرار میکنید.
- تبلیغات در گوگل: اغلب کسب و کارها و شرکتها تلاش میکنند به وسیلهی سئو در صفحه اول گوگل قرار بگیرند؛ اما زمانی که نیاز به فروش فوری دارید میتوانید شیوه تبلیغات در گوگل را انتخاب کرده و بر روی این کار سرمایهگذاری کنید و این یکی از مؤثرترین راههای تبلیغاتی به شمار میرود.
- تبلیغ از طریق واسطهها و سایتهای واسطه: تبلیغات به وسیله واسطهها باعث دسترسی آسانتر مشتریان به محصولات میشوند.
برخی از سایتهای واسطهای برای تبلیغات در ایران مانند دیوار، شیپور، دیجیکالا و غیره هستند که همهی افراد و کسبوکارها میتوانند در سایتهایی مانند دیوار و شیپور آگهی خود را ثبت کرده و از این طریق به تبلیغ کالا و کسب و کارشان بپردازند.
- تبلیغات تلویزیونی: یکی دیگر از شیوههای تبلیغات، معرفی و نمایش کالا و خدمات در تلویزیون است که مخاطبان بیشتری دارد و باعث میشود که در یک لحظه چشم و گوش و قلب مشتری هدف تبلیغ خود قرار دهید؛ اما این شیوه تبلیغ نسبت به روشهای دیگر گران بوده و با هزینه زیادی همراه است.
- استفاده از بیلبوردها: بیلبوردها ابزارهایی برای تبلیغات در سطح شهر میباشند و دیدن این تبلیغات به طور مداوم و در زمان رفت و آمد موجب جلب توجه مخاطبان و ثبت برندها در ذهن آنها میشود.
برای تبلیغات و جلب توجه مخاطبان به وسیله بیلبوردها باید بر روی زیبایی طرحهای گرافیکی، وضوح نام برند و آدرس سایت و جذاب بودن شعار روی آن، دید مناسب آن و زیبایی نوشتاری متن آن دقت نمود تا عابرانی که برای چند ثانیه آن را میبینند متوجه پیام آن شوند.
نکات مهم برای تبلیغات مؤثر
جهت موفقیت در کسب و کار و تأثیرگذاری تبلیغات توجه به برخی نکات لازم و ضروری میباشد که عبارتاند از:
- شناخت مخاطب: یکی از نکات مهم در موفقیت کسب و کار و تبلیغات، شناخت مخاطب میباشد؛ زیرا اگر شما مخاطبان خود را به خوبی بشناسید میتوانید با توجه به سن و سلیقه و علاقه مشتریان برای تبلیغات خود و روش آن برنامهریزی کنید.
- استفاده از رسانهها و شیوههای متفاوت: بهتر است که برای تبلیغات خود به یک رسانه و شیوه خاص اکتفا نکنید و در روش تبلیغات خود تنوع به خرج دهید؛ زیرا از این طریق تبلیغات گستردهای خواهید داشت و با روشهای مختلف با مخاطبان ارتباط برقرار نموده و در نتیجه مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.
- توجه به زمان و مکان: چنانچه تبلیغات شما زیبا و درست صورت گرفته باشد؛ اما زمان پخش و یا مکان آن مناسب نبوده و مورد توجه قرار نگرفته باشد باعث میشود که تبلیغات شما آن گونه که باید به چشم نیامده و مورد توجه مخاطبان قرار نگیرد.
بنابراین؛ در صورتی که شناخت کافی از مخاطبان خود داشته باشید و از علاقه آنها نسبت به نشریات، بنرها، بیلبوردها، برنامههای تلویزیونی و غیره آگاهی داشته باشید و به زمانی که مخاطبان شما سراغ رسانهها و وسایل ارتباط جمعی میروند توجه کنید میتوانید تبلیغات مؤثر و موفقیتآمیزی داشته باشید.
در اینجا با روشهای مختلف تبلیغات مؤثر جهت معرفی محصولات و کسب و کارها و موفقیت آنها آشنا شدید. در صورتی که کالای باکیفیتی تولید شود با استفاده از تبلیغات درست و در مدت زمان کمی میتواند شناخته شود.
اگر تبلیغات به درستی صورت گیرد باعث میشود برند شما در ذهن مخاطبان ثبت شود و در کسب و کار خود موفق شوید پس توجه به روشهای مختلف تبلیغات و انتخاب بهترین شیوه از مواردی است که باید مورد توجه قرار دهید.
مجموعه جاوید چاپ با استفاده از ابزارهای پیشرفته و از طریق انواع تبلیغات چاپی زیبا و منحصربهفرد همچون بنر، استند، لایت باکس، فلکسی، استیکر و غیره و با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه به تبلیغ محصول و کسبوکار شما پرداخته و باعث افزایش فروش و شهرت برند شما میشود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مجموعه جاوید چاپ به آدرس www.javidchap.com مراجعه نمایید.