سلامت جنسی

خود ارضايی زنان متاهل؛ علت، عوارض خود ارضایی و درمان آن

عدم شناخت مرد نسبت به نقاط حساس بدن زن، عجله مرد برای رسیدن به مراحل پایان رابطه جنسی از علت‌های خودارضایی در زنان متاهل است. خودارضایی عوارضی مانند بی‌حوصلگی، عدم تمرکز، خواب‌آلودگی و خستگی مفرط را در پی خواهد داشت.

علت خود ارضایی در زنان متاهل

عدم شناخت مرد نسبت به نقاط حساس بدن زن

یکی دیگر از علل ناکامی زن در آمیزش، عدم شناخت درست مرد به آناتومی بدن زن و آشنایی با نقاط حساس بدن زن هست که علیرغم اینکه مرد تصور دارد به نحو احسن کارش را انجام می‌دهد ولی در حقیقت زن لذتی از کارهای انجام‌شده نمی‌برد. لذا ترجیح می‌دهد خود ارضایی کند.
با آناتومی و شیوه‌های تحریک آشنا شوید و راجع به آن از همسرتان بپرسید.

عجله مرد برای رسیدن به مراحل پایان رابطه جنسی

زنان به زمان بیشتری برای پر شدن نیاز دارند تا بتوانند تخلیه شوند زنان عاشق وقت اضافه در معاشقه و ملاعبه هستند این وقت را جدی بگیرید.

عدم تحریک صحیح جنسی

برخی زمان‌ها مرد با انجام تکنیک خاصی تصور می‌کند بهترین لذت را به زن می‌دهد اما یک شیوه تحریک در همه، یکسان نتیجه نمی‌دهد حتی یک شیوه بعد از چند بار تکرار خاصیت همیشگی را ندارد تنوع و خلاقیت نیاز زنان هم هست.
پس به انواع روش صحیح تحریک جنسی و تحریک فکر کنید و امتحانشان کنید.

عوارض خودارضایی زنان متأهل

وقتی شخص فردی را در ذهن خود مجسم می‌کنید و عمل رابطه جنسی را با او بازسازی می‌نمایید به مغزتان یک دستور مجازی می‌دهید.
در این حال مغز هم به اندام‌ها دستور مجازی داده و بلافاصله حرکت خون به اندام‌های قابل‌تحریک فرد زیاد می‌شود و در انتها که فرد به ارضای جنسی می‌رسد، انرژی زیادی را به‌واسطه یک حرکت مجازی به هدر داده است.
این عادت باعث می‌شود مغز برای ارضای جنسی به این وضعیت عادت پیداکرده و درنتیجه زن یا مرد متأهل در برقراری رابطه جنسی دچار مشکل خواهد شد.

کم‌حوصلگی، عدم تمرکز، خواب‌آلودگی و خستگی مفرط، احساس ضعف در بدن و کوفتگی، عدم لذت بردن از رابطه جنسی واقعی و درد در ناحیه زیر دل بالای دستگاه تناسلی.

راه درمان خودارضایی در زنان متأهل

خود ارضايي زنان متاهلدرمان عوارض خود ارضايي در زنان

خود ارضایی در افراد متأهل گاه منجر به کاهش روابط زناشویی با همسر و نارضایتی وی از زندگی زناشویی می‌شود که در این صورت به این افراد توصیه می‌شود این عمل را نخست در حضور همسر خود انجام دهند.
در گام بعدی اجازه دهند همسرشان این کار را برایشان انجام دهد تا آرام آرام یاد بگیرند که توسط همسر خود ارضاء شوند و دیگر به خودارضایی روی نیاورند به افرادی که به این عمل عادت کرده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم جدول هفتگی تنظیم کنند و به‌عنوان‌مثال اگر هفته‌ای 3 بار مرتکب این عمل می‌شود با خود قراری بگذارند که در هفته بعد این عمل را به 2 بار در هفته کاهش دهند و به همین ترتیب آن را به صفر برسانند.
اگر احیاناً در روند کار موفق نبودند و عود وجود داشت بدون احساس شکست و ناتوانی در ترک خودارضایی تلاش دوباره‌ای را آغاز کنند و بدانند که با توکل به خدا می‌توانند موفق باشند.
ضمن این‌که هرگونه نگرانی درباره گذشته و این‌که این کاری که قبلاً انجام داده‌اند اکنون یا در آینده ممکن است به توانایی جنسی و باروری آنان لطمه زده باشد بی‌مورد است.

درمان خودارضایی زنان و دختران

  1. به خدا توکل کنید.
  2. قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید.
  3. سعی کنید دائماً وضو داشته باشید.
  4. شب‌ها روی شکم نخوابید و از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید.
  5. از نگاه کردن به بدن عریان خود پرهیز کنید.
  6. هر صحنه و تصویر شهوانی که شما را تحریک می‌کند را نبینید، از صحبت کردن درباره مسائل تحریک برانگیز خودداری کنید.
  7. تنها نمانید، تنهایی کلید استشها است. سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید.
  8. به‌طور منظم ورزش کنید تا انرژی‌تان تخلیه شود.
  9. شب‌ها قبل از خواب مطالعه کنید.
  10. قبل از خواب مثانه‌تان تخلیه باشد و قبل از خواب بیش‌ازحد آب ننوشید.

چرا خودارضایی ازلحاظ علمی و شرعی نهی شده است؟

واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی می‌شوند و در دوره‌ای قرار می‌گیرند که نیازهای جنسی آن‌ها شعله‌ور شده و راهی برای مهار ندارند و ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند.
اما همان‌طوری که می‌دانید ازدواج یکی از راه‌های صحیح ارضای افراد است و رفتارهای پرخطر جنسی موجه نیست و بایستی به‌مقتضای سن و رشد و نیازهای فکری ازدواج به‌موقع صورت گیرد چراکه نیازهای جنسی یک روند فیزیولوژیک دارد و باید طی شود و افرادی که ازلحاظ شرعی مقیدند باید نیازهای جنسی خود را در جاده صحیح خود با ازدواج دائم یا موقت طبق شرع مهار کنند.

در غیر این صورت برای کسانی که امکان ازدواج میسر نیست حتی‌المقدور باید از محیط‌ها و فضاها و رسانه‌هایی که منجر به شعله‌ور شدن حس شهوت و برانگیخته شدن این نیاز می‌شود اجتناب کنند.

4.5/5 - (8 امتیاز)
منبع
ninibanگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا