پوست و مو

نکات بسیار مهم در استفاده از سشوار

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به معرفی نکات بسیار مهم در استفاده از سشوار میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه استفاده درست از سشوار

راهنمایی در مورد استفاده از سشوار و جلوگیری از اشتباهات آن بسیار مهم است. درست است که استفاده روزانه از سشوار صدمات زیادی به موها وارد می‌کند و موها را خشک و آسیب پذیر می‌کند با این حال عدم استفاده صحیح از سشوار منجر به آسیب‌های بیشتر و جدی تر به موها خواهد شود. برای همه ما ساده‌ترین راه خشک کردن موها و حالت دادن به آن استفاده از سشوار است. این کار ممکن است ساده به نظر برسد، اما ترفندها و استفاده درست از آن مانند فاصله سشوار و مو، دما و حتی جهت جریان هوا برای سلامت موها بسیار مهم است.

نکات مهم و کلیدی در استفاده از سشوار

1. میزان گرما

در هنگام استفاده از هر نوع ابزار گرمایشی مانند سشوار دمای گرم سشوار را طوری تنظیم کنید که موها را خشک و شکننده نکند. بنابراین، استفاده از محافظ گرما و تنظیم درجه حرارت سشوار قبل از استفاده از سشوار برای شما مهم است. محافظ گرما مانعی بین ساقه مو و گرما ایجاد می‌کند، بنابراین از آسیب دیدن جلوگیری می‌کند.

2. تقسیم کردن موها از نکات مهم استفاده از سشوار

بهترین و آسان‌ترین راه برای خشک کردن موها تقسیم بندی آنها به قسمت‌های کوچک است. به این ترتیب هنگام خشک کردن با سشوار موهایتان بهم ریخته نمی‌شود. به علاوه، می‌توانید به راحتی موهای خشک خود را از موهای مرطوب جدا کنید.

3. نگه داشتن صحیح سشوار

استفاده صحیح از سشوار نتیجه بسیار متفاوتی خواهد داشت و به موها آسیب نمی‌رساند. همیشه باید سشوار را از دسته بگیرید تا کنترل بهتری روی آن داشته باشید و آن را به گونه‌ای نگه دارید که هوای خشک کن رو به پایین بر روی ساقه موها جریان داشته باشد. این کار جلوی وز شدن موهای شما را میگیرد.

4. استفاده از برس مناسب

مراقبت صحیح از موها امری ارزشمند است، بنابراین باید به درستی از آن مراقبت شود. برای این امر مهم است که از ابزار و وسایل مراقبت از موها به درستی استفاده شود. اگر می‌خواهید موهای خود را با سشوار خشک کنید باید اطمینان حاصل کنید که برای این کار از برس مناسب استفاده میکنید. استفاده از برس های فلزی هنگام سشوار به ساقه مو آسیب می‌رساند و مانع توزیع روغن‌های طبیعی روی پوست سر می‌شود.

5. خشک نکردن کامل موها

خشک کردن کامل موها با سشوار منجر به سوختگی آن‌ها می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود موهای خود را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید و سپس آنها را نیمه خشک کنید.

6. انتخاب جهت جریان هوای سشوار

موهای خود را از ریشه تا انتها و در جهت رشد مو باید سشوار بکشید. در غیر این صورت، کوتیکول مو باز می‌شود و منجر به وز شدن و گره خوردن آن می‌شود. اگر موهای خود را از ریشه تا انتها خشک کنید، باعث درخشش موها خواهد شد.

7. نگه نداشتن سشوار نزدیک پوست سر

اگر سشوار را نزدیک سر خود نگه دارید، نه تنها موهایتان آسیب می‌بیند، بلکه پوست سرتان را می سوازند. همیشه 12 سانتی متر فاصله بین سشوار و سر توصیه می‌شود.

8. تمیز کردن سشوار از نکات مهم استفاده از سشوار

اگر سشوار را تمیز نکنید نه تنها به دستگاه آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند به موهای شما نیز آسیب برساند. منافذ گرفته شده با خاک و گرد و غبار، منجر به افزایش درجه حرارت سشوار می‌شود و در نهایت آتش می‌گیرد و زود خراب می‌شود. بنابراین تمیز کردن سشوار بسیار مهم است. اگر هفته‌ای یک بار از آن استفاده می‌کنید، باید ماهی یک بار آن را تمیز کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
blushinbrightside

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا