انشا

انشا در مورد ارزش علم

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد ارزش علم با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

انشا اول در مورد ارزش علم⭐

مقدمه:
زمان حاضر عصر علم است. بدون شک پیشرفت علم خدمت بزرگی به بشر کرده است. از آنجایی که انسان موجودی منطقی و کنجکاو بوده است و دوست دارد به کشف اسرار طبیعت بپردازد، همین امر باعث شده تا اکتشافات علمی بسیاری در نقاط مختلف جهان انجام دهد.

بدنه:
انسان ها با تولید علم و اختراعات بیشمار خود می خواستند زندگی راحت و شادتری بسازند. یکی از بزرگترین اختراعات علم بشر دارو بود که جان بسیاری از انسان ها را نجات داده است و بسیاری از بیماری های کشنده اکنون قابل درمان هستند و سبب طول عمر انسان ها شده است.

همین الان نیز که می توانیم از طریق تلویزیون، رادیو و موبایل که همگی وسایل سرگرمی محبوبی هستند، از لحظه هایمان لذت ببریم که توسط علم اختراع شده اند. معلممان می گفت اگر انسان قادر به تولید علم نبود زندگی بسیار سختی می داشت.

از دبستان یاد گرفته ایم که علم شیوه زندگی روزمره ما را دگرگون کرده است. علم راه های استفاده از اوقات فراغت ما را افزایش داده است و آسایش و امکاناتی را به ما داده است که نیاکانمان در رویا هم نمی دیدند.

این نشان می دهد که علم چقدر می تواند به بهبود رفاه ما کمک می کند. مثلا،همه ما نیاز به لباس داریم و علم مدرن انواع لباسها در سبک، رنگ ها و مدل های مختلف تولید کرده است.

همچنین علم به ما نشان داده است که چگونه می‌توانیم حجم بیشتری از کار را در زمان کوتاه‌تر و با فشار فیزیکی انجام دهیم.

امروزه کامپیوتر، مطبوعات و وسایل ارتباطی نیز که زندگی را برای ما بسیار آسان تر کرده است، همه را مدیون علم هستیم. سایر بیماری های کشنده مانند سل، سرطان، حملات کرونری نیز به لطف پیشرفت شگفت انگیز علم در تحقیقات پزشکی به میزان قابل توجهی فروکش کرده اند و میانگین زندگی انسان ها در صد سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

نتیجه:
در نتیجه، علم یکی از مهمترین چیزهایی است که بشر برای بهبود زندگی انسان و جامعه کشف کرده است. اهمیت علم را می توان از طریق استفاده از آن در فناوری، پزشکی و بسیاری از زمینه های دیگر مشاهده کرد.

انشا دوم در مورد ارزش علم⭐

مقدمه:
خدا به انسان ها هوش ذاتی داده است که بتوانند محیطی برای خود بسازند که بتوانند در آن راحت زندگی کنند. در حال حاضر انسان ها به وسیله علم در گرمترین یا سردترین مناطق دنیا می توانند زندگی کنند. افرادی که تولید علم می کنند را دانشمند می نامند. تقریبا هر چیزی که در اطرافمان می بینیم در نتیجه تولید علم است، مثلا اجاق گازهای خانگی ، دوچرخه، موتور سیکلت، اسکوتر، موتور، اتومبیل، رادیوها، غذا و پوشاک، تلویزیون، تلفن، اینترنت، ماشین های محاسبه و کامپیوتر و خیلی چیزهای دیگر.

بدنه:
علاوه بر دنیای فیزیکی، در دنیای موجودات زنده نیز علم توانسته چگونگی زندگی و تکثیر موجودات زنده را در حوزه های علوم زیستی و کشاورزی را کشف کند. همین میوه و انواع غذاهایی که می خوریم با علم بدست آمده است.

وقتی داشتم این انشا را می نوشتم با یک سرچ کوتاه فهمیدم که علم نه تنها برای منافع مادی بلکه برای پیشرفت بشر لازم است. با دانش امروز است که می توانیم مدرسه برویم، کتاب و لوازم التحریر داشته باشیم، از دنیای رنگ و صداها لذت ببریم و می‌توانیم به سینما برویم و برای مدتی از دغدغه‌های زندگی فرار کنیم.

بنابراین در زندگی روزمره ما، علم بیشترین کمک را داشته است و به طرق مختلف به ما سود می رساند. به سختی می توان گفت که در امور روزمره خود تا چه اندازه مدیون علم هستیم. هر روز صبح تا نیمه شب بی‌وقفه از علم و دستگاه‌های علمی استفاده می کنیم.

نتیجه:
ماشین هایی که الان سوار می شویم در نتیجه پیشرفت علم است که می توانیم به راحتی به هر مکانی برویم. همینطور کشف برق که بزرگترین اکتشاف علمی می باشد و این امکان را برای ما فراهم می کند که شب ها بتوانیم مثل روز کار و فعالیت کنیم.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا