انشا

انشا در مورد آزادی خرمشهر

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد آزادی خرمشهر با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد آزادی خرمشهر⭐

مقدمه:
در تقویم ایران سوم خرداد اختصاص به آزادی خرمشهر دارد. هر سال این روز در ایران جشن گرفته می شود.

بدنه:
من در کودکی به همراه پدر و مادرم یکبار خرمشهر رفتیم. خرمشهر شهری در استان خوزستان است. خرمشهر یک شهر بندری است که در 10 کیلومتری شمال آبادان واقع شده است. رودخانه کارون بهترین جاذبه دیدنی خرمشهر است. ولی چیزی که خرمشهر را ویژه کرده و در تقویم سالیانه جشن گرفته می شود به دلیل جنگ ایران و عراق در سال 1359 است. در این جنگ خرمشهر تقریبا به شهر ارواح در امده بود و تمام شهر به دست دشمن افتاده بود. با تلاش و کوشش تعداد کمی از سربازان و نیروهای نظامی پس از 19 ماه شهر از دست نیروهای دشمن نجات پیدا کرد و اکنون دوباره مانند قبل از جنگ به یک شهر نسبتاً بزرگ تبدیل شده است.

از پدرم پرسیدم چرا روز آزادی خرمشهر در تقویم ایران ثبت شده است و هر سال جشن گرفته می شود، اون گفت آزادی خرمشهر تقریبا غیر ممکن بود و نیروهای عراقی به حدی زیاد بودند که 6000 تا از نیروهای ارتشی ما شهید شدند.

تلاش نیروهای ارتش انقلاب به حدی پیش رفت که به جای اینکه مانع از تلاش جنگ شود، حماسه آفرید و بازپس‌گیری شهر توسط ایران پس از ماه‌ها اشغال عراق صورت گرفت.

نتیجه:
برای ایرانیان هر ساله آزادسازی خرمشهر نشان‌دهنده پیروزی ایمان در برابر قدرت های شیطانی است. اگرچه نیروهای عراقی برتری خود را حفظ کردند، اما عزم وفادار ایرانیان به آنها برتری نهایی را در مبارزه برای بازپس گیری شهر نشان داد. به همین دلیل هر ساله جشن گرفتن آن از اهمیت بالایی برخوردار است و نشان دهنده پیروزی قدرتمندانه ایران بر نیروهای بیشمار دشمن است.

⭐انشا دوم در مورد آزادی خرمشهر⭐

مقدمه:
من خیلی دوست داشتم در مورد جنگ ایران و عراق بدانم، وقتی در این مورد تحقیق کردم متوجه شدم ازادی خرمشهر مهم ترین و سخت ترین مسئله در طول مدت جنگ بوده است. از آنجایی که من به مسائل جنگ علاقه داشتم خانوادگی تصمیم گرفتیم به یکی از مقاصد گردشگری جنگ یا همان خرمشهر سفر کنیم و از موزه خرمشهر و قبرستان شهدای خرمشهر دیدن کنیم.

بدنه:
بزارید اول کمی در مورد خرمشهر بهتون بگم، خرمشهر شهر نسبتاً کوچک با جمعیتی در حدود 150000 نفر است و نقش مهمی در صنعت نفت کشور دارد. به همین دلیل این شهر برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار بود که طی جنگ دست نیروهای عراقی افتاد.

تاریخچه آزادی خرمشهر بسیار جالب است. دلیل پیروزی خرمشهر شعار پیشرفت و خودکفایی ایران تقریباً در همه عرصه‌ها از جمله دفاعی بوده است که نیروهای نظامی توانستند با روحیه تسلیم ناپذیری و توکل به خدا آزادسازی خرمشهر را رقم بزنند.

در خرمشهر شهر تاریخی که به عنوان یک مقصد گردشگری پرطرفدار هنوز شناخته نشده است، اما ما خانوادگی تصمیم گرفتیم از آن دیدن کنیم. اگر به خرمشهر بروید حتما از دریاچه آن دیدن کنید زیرا مکان عالی برای ماهیگیری، قایق سواری و لذت بردن از طبیعت است.همچنین منطقه ویژه اقتصادی آن که صنایع، مراکز خرید و امکانات تفریحی زیاد دارد، بازدید از موزه عاشورا، قبرستان شهدای خرمشهر که به شهدای جنگ ایران و عراق اختصاص دارد و مکانی برای ادای احترام به فداکاری شهدای ایران است، پارک گلستان، مسجد امام علی (ع) و بازار خرمشهر است.

نتیجه:
با رفتن به خرمشهر از دیدن مغازه‌های سنتی، کافه‌های روباز و رستوران‌ها و غذاهای محلی (فلافل،خورشت بامیه،غلیه ماهی،دوغ) لذت بسیار خواهید برد.

4.2/5 - (5 امتیاز)
منبع
cambridgegolestanpkayhan

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا