انشا

انشا در مورد دفاع مقدس

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد دفاع مقدس با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد دفاع مقدس⭐

مقدمه:
دفاع مقدس نام هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ به وقوع پیوست. این جنگ طولانی‌ترین جنگ متعارف قرن بیستم بود که در آن بیش از یک میلیون نفر کشته و بیش از دو میلیون نفر مجروح شدند.

بدنه:
جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دلایل مختلفی داشت، از جمله: مخالفت عراق با انقلاب ایران، تلاش عراق برای تسلط بر منابع نفتی ایران، حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از عراق.

در طول جنگ تحمیلی، مردم ایران از همه اقشار و طبقات اجتماعی با فداکاری و ایثار در برابر تجاوز ارتش عراق ایستادند. زنان، مردان، کودکان و حتی سالمندان در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و با دشمن می‌جنگیدند.

دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی را رقم زد که در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد. از جمله این حماسه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملیات والفجر ۸ و آزادسازی خرمشهر
  • عملیات کربلای ۵ و شکست حصر آبادان
  • عملیات مرصاد و شکست حمله گسترده عراق به ایران

دفاع مقدس درس‌های بزرگی برای ما دارد. از جمله: اهمیت حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، قدرت ایمان و اتحاد در برابر دشمن، نقش مردم در دفاع از کشور.

دفاع مقدس برای ما ایرانیان یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای گرانقدری است که برای حفظ کشور خود جان خود را فدا کردند. ما همواره باید یاد و خاطره این شهدا را زنده نگه داریم و از آموزه‌های دفاع مقدس درس بگیریم.

دفاع مقدس حماسه‌ای جاودان است که در تاریخ ایران می‌درخشد. این حماسه نشان داد که مردم ایران با ایمان و عزمی راسخ می‌توانند در برابر هر دشمنی ایستادگی کنند.

دفاع مقدس درس‌های بزرگی برای ما دارد. این درس‌ها ما را به ایمان و اتحاد در برابر دشمن و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور توصیه می‌کنند.

نتیجه:
ما باید همواره یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را زنده نگه داریم و از آموزه‌های این حماسه درس بگیریم.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا