انشا

انشا در مورد سال نو با مقدمه و نتیجه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد سال نو با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد سال نو با مقدمه و نتیجه⭐

مقدمه:
نسیم روح‌نواز بهار در گذر از کوچه‌ها، زمزمه‌ی نو شدن را در گوش طبیعت زمزمه می‌کند. شکوفه‌ها بر شاخه‌های عریان درختان، نغمه‌ی شادمانی سر می‌دهند و زمین، جامه‌ی سبزِ بهاری بر تن می‌کند. در این میان، انسان نیز شور و شوقی وصف‌ناپذیر در وجودش احساس می‌کند، گویی با نو شدن سال، نغمه‌ی نو شدن در روح او نیز طنین‌انداز می‌شود.

بدنه:
عید نوروز، آغازی نو و نقطه عطفی در تقویم ایرانیان است. این عید باستانی، با آداب و رسوم و سنت‌های دیرینه‌اش، از دیرباز در فرهنگ و تاریخ ایران جایگاهی ویژه داشته است. خانه‌تکانی، چهارشنبه‌سوری، خرید لباس نو، چیدن سفره‌ی هفت‌سین، دید و بازدید و عیدی دادن، از جمله رسوم رایج در ایام نوروز هستند که هر کدام، حامل پیامی خاص و معنایی عمیق هستند.

خانه‌تکانی، نمادی از زدودن غبار کهنگی و آلودگی از خانه و روح انسان است. چهارشنبه‌سوری، با روشن کردن آتش و پریدن از روی آن، به نوعی رها شدن از غم‌ها و ناملایمات سال گذشته و استقبال از شادی و خوشبختی در سال جدید تعبیر می‌شود. سفره‌ی هفت‌سین، با نمادهای هفتگانه‌ی خود، تجلی‌گر آرزوهای انسان برای سالی پربرکت و شادکام است. دید و بازدید و عیدی دادن، فرصتی برای تجدید دیدار با اقوام و دوستان و ابراز محبت و صمیمیت است.

نتیجه:
عید نوروز، فارغ از تمام رسوم و سنت‌هایش، فرصتی برای نو شدن و بازنگری در زندگی است. در این ایام، انسان می‌تواند با تأمل در گذشته، درس‌ها و عبرت‌های لازم را برای آینده‌ی خود بیاموزد و با عزمی راسخ، گامی نو در مسیر تعالی و پیشرفت بردارد. نوروز، یادآور این حقیقت است که پس از هر زمستان سخت، بهاری زیبا و پرنشاط در راه است.

پیام نوروز:

بیایید در این عید باستانی، با دلی سرشار از امید و آرزو، به استقبال سال جدید برویم و با نیت‌های نیک و اعمالی صالح، گامی در جهت ساختن دنیایی بهتر برای خود و دیگران برداریم.

⭐انشا دوم در مورد سال نو با مقدمه و نتیجه⭐

مقدمه:
هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار و شکوفه های رنگارنگ، نسیم خوش عید نوروز نیز در دل و جانمان می وزد. عید نوروز، جشنی باستانی و کهن است که از هزاران سال پیش تا کنون، در میان ایرانیان و بسیاری از ملل دیگر، گرامی داشته شده است. این عید، نماد نو شدن، آغاز دوباره و امید به زندگی است.

بدنه:
در آستانه سال نو، شور و هیجان خاصی در همه جا به چشم می خورد. خانه تکانی، خرید لباس نو، چیدن سفره هفت سین، دید و بازدید عید، از جمله رسوم و آداب و رسوم این عید باستانی هستند.

سفره هفت سین، نمادی از زیبایی، برکت و شادکامی است. هر یک از اجزای این سفره، معنای خاص خود را دارد. سنجد، نماد سلامتی، سیب، نماد زیبایی، سبزه، نماد شادابی و سرزندگی، سکه، نماد ثروت و برکت، سیر، نماد سلامتی و دفع بیماری، سرکه، نماد صبر و بردباری، و سماق، نماد صبر و شکیبایی هستند.

دید و بازدید عید، فرصتی برای تجدید دیدار با اقوام و دوستان و صله رحم است. در این روزها، مردم با یکدیگر عید را تبریک می گویند و برای هم آرزوی سلامتی و شادکامی می کنند.

عید نوروز، فرصتی برای تفریح و سفر نیز هست. بسیاری از مردم در این ایام به مسافرت می روند و از طبیعت زیبا و سرسبز بهار لذت می برند.

نتیجه:
عید نوروز، عیدی باستانی و پر از خاطرات شیرین برای ایرانیان است. این عید، فرصتی برای نو شدن، آغاز دوباره و امید به زندگی است. امیدواریم که در سال جدید، شاهد سلامتی، شادکامی و برکت برای همه مردم جهان باشیم.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا