انشا

انشا در مورد طعم خورشت قرمه سبزی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد طعم خورشت قرمه سبزی با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

انشا اول در مورد طعم خورشت قرمه سبزی⭐

مقدمه:
مطمئنا همه شما قرمه سبزی را دوست دارید. دلیلی که بیشتر ما قرمه سبزی را دست داریم به خاطر طعم دوست داشتنی آن است.

بدنه:
به نظر من طعم خورشت قرمه سبزی با همه غذاها فرق می کند. من آنقدر این طعم را دوست دارم که اگر صبح و شب قرمه سبزی بخورم سیر نمی شوم. مادرم می گوید، خوشمزگی قرمه سبزی به دلیل ادویه و سبزی های معطرش است، که یک ترکیب عالی به وجود آورده که هر فردی در پایان و حین خوردن آن احساس رضایت خوبی در دهانش احساس می کند.

برایم خیلی جالب بودم بدانم ترکیبات شگفت‌انگیز قرمه سبزی اولین بار به فکر چه کسی رسیده است به همین دلیل کمی در مورد تاریخچه آن تحقیق کردم و فهمیدم چند هزار سال پیش عشایر در ایران دام های خود را بعد از ذبح در چربی گوشت قرار می دادند تا بتوانند سال بعد مصرف کنند ولی کم کم برای خوشمزه تر کردن آن را با سبزی های معطر مانند تره، جعفری، شنبلیله و گشنیز ترکیب کردند. من دوست دارم مادرم همیشه برایم قرمه سبزی درست کند چون معتقدم مادرم بهترین قرمه سبزی دنیا را همراه با برنج ایرانی معطر و زعفران درست می کند.

نتیجه:
درکل، قورمه سبزی معروف ترین و البته خوشمزه ترین خورش ایرانی است که ظاهر و رنگ زیبایی نیز دارد و تقریبا هیچ غذایی را نمی توان به اندازه آن خوش عطر و طعم پیدا کرد.

انشا دوم در مورد طعم خورشت قرمه سبزی⭐

مقدمه:
هر کشوری غذاهای معروف به خود را دارد، مثلا ایتالیا به پیتزا، مکزیک به تاکو، کره به کیمچی و ژاپن به سوشی هایش معروف است، در ایران نیز قورمه سبزی محبوب ترین غذای ملی است. طعم خورشت قرمه سبزی بسیار عالی است و عطر بی نظیری دارد که با خوردن آن همراه با برنج معطر ایرانی طعم جادویی پیدا می کند. درست کردن خورشت قرمه سبزی مهارت آشپزی خاصی می خواهد زیرا اگر به خوبی جا نیفتد رنگ و طعم خورشت خوشمزه نمی شود.

بدنه:
خیلی دوست داشتم دستور پخت قرمه سبزی را بدانم به خاطر همین از مادرم پرسیدم قرمه سبزی چطوری درست می شود، او گفت، برای درست کردن قرمه سبزی به لوبیا قرمز یا انواع دیگر لوبیاهای دیگر نیاز داریم. لوبیاها باید حداقل 2 تا 3 ساعت یا یک شب در آب خیس شوند که هضم آنها حین خوردن آسان شود.

بعد از آن سبزی های تازه نقش مهمی در  طعم خورشت قورمه سبزی دارند. رایج ترین ترکیب سبزی ها جعفری، پیازچه، اسفناج، گشنیز، پیازچه و مقدار کمی شنبلیله تازه و خشک است. مادرم گفت ترکیب این سبزی ها طعم و عطر قورمه سبزی را دو چندان می کند.

گوشت گوسفندی قسمت مهم طعم خورشت قرمه سبزی است. برای اینکه خورش طعم و مزه بهتری داشته باشد می توانید مقداری چربی و استخوان گوسفندی نیز به آن اضافه کنید.

در آخر، مادرم برای بهتر طعم دار کردن خورش، چندین لیمو امانی به آن اضافه می کند. شاید باور نکنید اما لیمو امانی طعم بی نظیر و عجیبی به قورمه سبزی می دهد و آن را بسیار خوشمزه می کند. بعد از اینکه خورشت قرمه سبزی آماده شد مادرم برنج ایرانی معطر دم می کند که خوردن آن همراه با خورش بسیار لذت بخش است.

نتیجه:
من طعم خورشت قرمه سبزی را خیلی دوست دارم چون احساس خوبی بهم دست می دهد و خدا را شکر می کنم که مادرم می تواند بهترین خورشت قرمه سبزی را درست کند.

4/5 - (1 امتیاز)
منبع
apochitermehtravelipl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا