مذهبی

چند ایده برگزاری جشن عبادت دختران

در دین مبین اسلام، دختران و پسران در سن بلوغ، مکلف نامیده میشوند و لازم است که از دستوران خداوند پیروی کنند، این سن برای دختران در 9 سالگی و پسران در 15 سالگی است. در رسمی که در ایران و برخی کشورها وجود دارد، برای دختران و پسران در ایران روز، جشن عبادت میگیرند و مدارس و خاواده ها سعی میکنند با برگزاری مراسم، این روز را خاطره ساز کنند. امروز با ما همراه باشید تا چند ایده برگزاری جشن عبادت دخترانه را با هم ببینم:

جشن تکلیف در مدارس

از قدیم تا به امروز، مدارس پیشقدم در برگزاری این جشن بوده اند، والدین و کادر مدرسه در این روز برای دانش آموزان برنامه های متنوع از جمله قران خوانی، اجرای سرود، اجرای نمایش و همچنین اهدای هدایا را خواهند داشت.

چند ایده جشن عبادت دخترانه در منزل

تهیه کیک و خوراکیهای تزئینی

پدران و مادران میتوانند در منزل برای فرزند به تکلیف رسیده خود و دوستان ایشان، کیک ها و کوکی های فانتزی تهیه کنند، شما میتوانید دیزاین کیک را به صورت قرآنی ویا فرشته های فانتزی و یا سجاده و مهر و تسبیح آماده کنید.

همچنین یکی از طرح های پرطرفدار و جدید برای درست کردن کوکی ها، طرح عروسکهای محجبه است که حس خوشایندی را میتواند برای فرزندتان و دوستانش ایجاد کند.

چند ایده برگزاری جشن عبادت دختران

ماکت فرشته تهیه کنید

از ماکت های فرشته میتوانید برای طراحی فضای جشن در منزل یا اتاق دختر دلبندتان استفاده کنید. دختران معمولا رنگهای صورتی، گلبهی و رنگهای ارامش بخش رو دوست دارند، همچنین میتوانید با استفاده از تور و ربان و بادکنکهای زیبا، فضا را شاداب تر کنید، این ماکتهای فرشته رو میتوانید به صورت آنلاین از فروشگاه لوازم جشن تکلیف دخترانه شادی های مذهبی خریداری کنید، جهت خرید میتوانید به این لینک مراجعه کنید و حتی این ماکتها را از این شرکت اجاره نمایید.

سعی کنید از طرح های جذاب و خلاقانه استفاده نمایید، دکور و سن مراسم، هر چقدر جذاب باشد، مراسم را بیادماندنی‌تر خواهد کرد. در اینجا به عنوان نمونه میتوانید از اقلام زیر در تزئینات و برگزاری جشن استفاده کنید:

– تم ابر و فرشته
– بادکنک آرایی
– استفاده از ریسه
– استفاده از گیف و تگ
– ست عبادت
– حضور رحل و قرآن و سبیح
– هدایای اختصاصی
– عکاسی و فیلمبرداری

چادر نماز سفید یادتان نرود..

یکی از راه هایی که میتوان معنای جشن عبادت یا همان تکلیف را به فرزندان نشان داد، استفاده از چادر سفید، سجاده و مهر و تسبیح هست، زیرا با این کار، آنها متوجه میشوند که باید وظایف دینی خود را انجام دهند و با تکالیف دینی آشنا میشوند.

چند ایده برگزاری جشن عبادت دختران

تنقلات و پذیرایی

در کنار کیک و کوکی ها، باید از سایر تنقلات مخصوص کودکان نیز استفاده کنید و در طول جشن با آن‌ها از مهمانان خود و دوستان فرزندتان پذیرایی کنید. معمولاً استفاده از تنقلاتی مانند شکلات، آبمیوه، شیرینی، آجیل، پفیلا، ساندویچ‌های آماده و… برای این جشن استفاده می‌شود.

تهیه تاج بندگی

تاج بندگی برای دختران ازجمله آیتم های مهم دربرگزاری مراسم جشن در خانه است ، شما میتوانید با تهیه این تاج، مراسم خود را باشکوه تر برگزار نمایید، جهت تهیه تاچ بندگی و یا اقلام دیگر جشن تکلیف، میتوانید از طریق شرکتهایی که در زمینه برگزاری جشن تکلیف فعالیت دارند همانند فروشگاه شادی های مذهبی ، انها را تهیه کنید ، برای پیدا کردن سایت این شرکت میتوانید کلمه ( شادی های مذهبی ) را در گوگل جستجو کنید.

دادن هدایا

شما میتواتید با دادن هدیه به دختران خود، این روز را در ذهن او خاطره ساز کنید، از جمله هدایایی که میتوانید به انها بدهید: ست عبادت ، قرآن های رنگی، پازل های دخترانه، آینه های دخترانه، تل و گیره مو رنگی، جا کلیدی فانتزی، جامدادی و ماگ های فانتزی.

برگرفته از: ارمان شرق

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا