سلامت جنسی

ايا خودارضايي در زنان و مردان باعث لاغري ميشود؟

آیا خودارضایی باعث لاغری می‌شود؟

بله! خود ارضایی بر عضله سازی تأثیر منفی می‌گذارد.

نمی‌گویم که کورکورانه حرفم را بپذیرید، اما خیلی‌ها این حقیقت را تجربه کرده‌اند. شما هم تجربه کنید! کافی است تا خودارضایی را ۳ هفته کنار بگذارید و به تمرینتان ادامه دهید. پس‌ازاین مدت، سطح بالایی از انرژی، بی‌حالی کمتر، و انگیزه‌ای فراتر از گذشته را تجربه خواهید کرد. چه کسی است که این‌ها را نخواهد؟

افراد بسیاری گفته‌اند که هیچ ارتباطی بین انرژی فیزیکی و انرژی جنسی وجود ندارد، اما بگذارید صاف و پوست‌کنده بگویم، این‌طور نیست!

باکیفیت‌ترین بخش خون شما، در شکل‌گیری اسپرم مورداستفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر مقدار زیادی از آن را هدر دهید، قطعاً برای رشد عضلاتتان مانع خواهید تراشید.

شما باید مکانیسم بدنتان را طوری کانالیزه کنید، که تا آنجا که می‌شود آنابولیک بماند، اما اگر دائم خودارضایی کنید، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

خود ارضایی وکاهش وزنآيا خود ارضايي باعث لاغري ميشود در زنان

دانشمندان می‌گویند که تولید اسپرم، یک پدیده‌ی طبیعی است، و گهگاه حتی از طریق ادرارتان نیز دفع خواهد شد. این درست است و ما هم منکرش نیستیم، اما هرچه اسپرم بیشتری از دست بدهید، مواد مغذی بیشتری صرف تولید دوباره‌ی اسپرم و فعالیت‌های کاتابولیک خواهد شد.

این مواد مغذی، همان‌هایی هستند که برای رشد عضلانی هم به آن‌ها نیاز است، که با خودارضایی، باعث خواهید شد تا رسیدن مواد مغذی به عضلات یا به تأخیر بیفتد یا کلاً لغو شود!

سیکل تولید اسپرم، حدود ۷۰ تا ۸۰ روز زمان نیاز دارد. اسپرم، به معنای واقعی جوهره‌ی بدن شماست! تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که تا آنجا که می‌توانید خودارضایی نکنید. حداقل، کمتر خودارضایی کنید! نتیجه‌اش را خواهید دید.

خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی، ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، همچنین فرد دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می‌شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی‌شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می‌شود.

خود ارضایی وکاهش وزنتأثیر خودارضایی بر تناسب اندام

از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی پرداختن به فعالیت‌های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس‌های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهم‌تر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم‌های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.

در صورت عدم بهبودی و ناتوانی در ترک این عمل می‌توان به روان‌پزشک جهت درمان‌های اختصاصی مراجعه کرد. بهترین درمان‌ها رفتاردرمانی و یا روان‌درمانی است. در بعضی حالات از داروهای روان‌پزشکی مانند ستالوپرام نیز می‌توان استفاده کرد و البته اثر روش‌های قبلی را نخواهد داشت. داروهای ضدافسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می‌دهند.

3.2/5 - (70 امتیاز)
منبع
nikstarگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا