سلامت جنسی

آیا خود ارضايي باعث ریزش مو میشود؟

آیا ریزش موهایم بدلیل خود ارضایی است؟

پرسش: موهای من هرروز کم‌پشت میشه! دکتر رفتم اسیدفولیک و روی و ویتامین داد و در مراحل بعدی گفت طرح طاسی سر داری! آلانم موهام هم کم پشته هم میریزه! ولی خودم فک می‌کنم از هورمون تستسترونم باشه!

من زیاد خود ارضایی کردم! فک کنم ۸ سالی میشه! میخوام بپرسم امکانش هست این دلیلش باشه؟ اگر هست راه درمانشو بفرمایید.

پاسخ: بله می‌تواند ریزش مو ایجاد کند.

خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی، ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ‌پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی‌حالی مفرط، خواب‌آلودگی زیاد، سستی و بی‌رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، همچنین فرد دچار خلأ عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتمادبه‌نفس می‌شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی‌شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می‌شود.

ازجمله راه‌های پیشنهادی برای ترک خودارضایی پرداختن به فعالیت‌های مختلفی ازجمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس‌های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهم‌تر از همه این موارد دوری کردن از محرک‌ها و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم‌های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به‌طور صحیحی ارضاء کند.

در صورت عدم بهبودی و ناتوانی در ترک این عمل می‌توان به روان‌پزشک جهت درمان‌های اختصاصی مراجعه کرد. بهترین درمان‌ها رفتاردرمانی و یا روان‌درمانی است. در بعضی حالات از داروهای روان‌پزشکی مانند ستالوپرام نیز می‌توان استفاده کرد و البته اثر روش‌های قبلی را نخواهد داشت. داروهای ضدافسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می‌دهند.

2.3/5 - (3 امتیاز)
منبع
nikstarگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا