زود انزالی

درمان زود انزالی با قرص سیتالوپرام

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به روش درمان زود انزالی با قرص سیتالوپرام میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

انزال زودرس یک بیماری شایع پزشکی در مردان است که هنوز علت دقیق آن کاملاً مشخص نشده است. زودانزالی بیشتر بر اثر عوامل جسمی یا روانی، تجربه جنسی آسیب زا و عوامل محرک فیزیکی مانند دیابت، فشار خون بالا، الکل یا استفاده از داروهای خاص می‌باشد. اما شایع‌ترین دلیل زود انزالی دلایل روانشناختی مانند افسردگی، استرس یا اضطراب در مورد عملکرد جنسی است. روش‌های درمانی مختلفی برای درمان انزال زودرس وجود دارد که یکی از آنها استفاده از مهارکننده‌های بازجذب سروتونین و داروهای SSRI است.

سیتالوپرام یکی از داروهای SSRI با نام تجاری Celexa است که برای درمان افسردگی تجویز می‌شود. بسیاری از داروها برای درمان انزال زودرس استفاده می‌شود اگرچه هیچ یک از این داروها به طور خاص مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیستند و ممکن است به تنهایی یا در ترکیب با سایر درمان‌ها تجویز شوند.

عارضه جانبی داروهای ضد افسردگی: ارگاسم تاخیری، حالت تهوع، تعریق، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی است، دوره درمانی این داروها معمولاً 5 تا 10 روز و یا دو تا سه هفته برای اثرگذاری بهتر طول می‌کشد.

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می‌شد فقط روانشناختی است، اکنون پزشکان معتقدند انزال زودرس ناشی از عوامل روانی و بیولوژیکی است که اضطراب یکی از آنهاست. بسیاری از مردان مبتلا به زود انزالی دارای مشکلات اضطرابی هستند – یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی مشکل دارند.

تبلیغات

سیتالوپرام چیست و چگونه مصرف می‌شود؟

سیتالوپرام بخشی از داروهای ضد افسردگی بوده و مهارکنندهٔ جذب مجدد سروتونین (SSRI) نامیده می‌شود. SSRI ها ماده‌ای به نام سروتونین در مغز را افزایش می‌دهند و باعث بهبود علائم افسردگی می‌شوند. داروهای ضد افسردگی سیتالوپرام به عنوان یکی از برجسته‌ترین مهارکننده‌های جذب مجدد سروتونین برای درمان انزال زودرس (PE) استفاده می‌شوند.

درمان زود انزالی با قرص سیتالوپرامقرص سیتالوپرام برای درمان زود انزالی

دوز روزانه سیتالوپرام برای درمان تأخیر انزال باید توسط پزشک معین شود. البته باید مراقب اثرات جانبی آن در طول دوره درمان باشید. همچنین بعد از قطع مصرف داروی سیتالوپرام، ممکن است دوباره فرد دچار انزال زودرس شود.

درمان زود انزالی با قرص سیتالوپرام

سالهاست که انزال زودرس فقط طیف وسیعی از درمانهای شناختی و رفتاری را شامل می‌شود، اما اکنون درمانهای دارویی نیز برای آن وجود دارد.

نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که درمان‌های مختلف برای افراد متفاوت بهتر عمل می‌کند و ممکن است مدتی طول بکشد تا موفق‌ترین درمان یا ترکیبی از درمان‌ها اثر بگذارند. با این حال مراجعه به پزشک بهترین روش برای یافتن مناسب‌ترین درمان است.

قرص سیتالوپرام اگرچه در ابتدا برای درمان افسردگی به کار می‌رفته است، اما برای تأخیر در انزال نیز مؤثر است. برخی از مردان به محض شروع مصرف دارو بهبودی را تجربه می‌کنند، در حالی که برای برخی دیگر حداقل دو هفته طول می‌کشد تا درمان شوند. برخی از رایج‌ترین عوارض جانبی SSRI ها احساس بیماری یا مریضی، خستگی، تعریق زیاد و اسهال است، این علائم به طور کلی خفیف هستند و معمولاً بیش از دو یا سه هفته ادامه ندارند.

تبلیغات

به طور خلاصه، تحقیقات نشان می‌دهد سیتالوپرام ممکن است در درمان انزال زودرس با عوارض جانبی خفیف مؤثر باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری در زمینه اثرات طولانی مدت این دارو، مورد نیاز است.

4.2/5 - (15 امتیاز)

منبع
naturejournalsdoctorfox

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا