بهداشت بانوان

درمان عقب افتادن پریود با زعفران [+نکات طلایی برای کاهش درد]

زعفران علاوه‌بر اینکه یک چاشنی بسیار خوش طعم و رنگ برای غذاهای مختلف محسوب می‌شه، مزایای بی‌شمار دارویی داره که ممکنه خیلی‌ها ازش غافل باشند. به‌طور مثال خانم‌ها در طول زندگی با چالش‌های مختلف دوران پریودی، مثل عقب افتادن زمان پریود، دردهای شدید، یائسگی یا سندروم قبل از پریودی رو‌به‌رو می‌شن.

لازمه بدونید که زعفران به دلیل خواصی که برای سلامت زنان داره، به شرط مصرف اصولی و استاندارد، می‌تونه مشکلات ناشی از این امر رو برطرف کنه.

البته اگر این مسئله ادامه‌دار شد و فرد بیش از 35 روز پریود نشد، باید حتما به پزشک مراجعه کنه.

برای رفع مشکلات این دوره، راه‌های زیادی وجود داره که البته بعضی از اون‌ها سخت، زمانبر و بی‌نتیجه هستند؛ اما گیاه زعفران با کمترین عوارض و نتیجه قطعی، جواب خودش رو پس داده و به‌عنوان گیاه معجزه‌گر در این زمینه شناخته می‌شه. اگر شما هم با چنین مشکلاتی روبه‌رو شدید، با ما همراه ما باشید تا با درمان عقب افتادن پریود با زعفران اطلاعات بیشتری به‌دست بیارید.

نکته بسیار مهم : دوست عزیزم، نکاتی که در ادامه این مقاله مطالعه می‌کنید برای افزایش اطلاعات عمومی شماست، و به موضوع آشنایی و درمان عقب افتادن پریود با زعفران پرداخته شده که نتیجه تحقیق و معرفی زعفران کشاورزباشی [ زعفران اصل قائنات ] می‌باشد. سلامت شما بسیار با اهمیت بوده و چنانچه از مشکلات پریود نامنظم رنج می‌برید ابتدا برای افزایش اطلاعات عمومی خود این مقاله را مطالعه فرمایید و سپس با توجه به شرایط بدن خود با پزشک متخصص مشورت کنید، آنچه اهمیت دارد سلامت شماست.

چرا پریود نشدم؟

بانوان به‌طور طبیعی هر 21 الی 35 روز، قاعدگی رو تجربه می‌کنند. به‌طور کلی، اگر تفاوت در حد یک الی دو روز باشه، این موضوع طبیعیه و جای نگرانی نداره؛ اما اگر از تایم پریود شما بیش از 5 روز گذشته باشه و پریود نشدید، یعنی دچار تاخیر در قاعدگی شدید. در این شرایط اگر از باردار نبودن خود مطمئن هستید، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

کدام دلایل باعث تاخیر در پریود می‌شوند؟

چرخه طبیعی پریود هر خانمی ممکنه به دلایل زیادی مختل بشه و اغلب جای نگرانی نیست؛ چون مشکل جدی وجود نداره و پریود نشدن در زمان‌های خاص، طبیعیه. از بین دلایل عقب افتادن قاعدگی می‌شه چند مورد مهم زیر رو توضیح داد.

ورزش شدید

فعالیت‌های ورزشی شدید، تغییرات هورمون‌های هیپوفیز و تیروئید رو به دنبال داره. این هورمون‌ها بر تخمک‌گذاری و قاعدگی اثر دارند. ورزش کردن به مدت یک یا دو ساعت در روز نباید چرخه قاعدگی شما رو تحت تاثیر قرار بده؛ اما انجام ورزش سخت با ساعت‌های زیاد در طول روز، این تغییرات هورمونی رو در پی داره.

اگر دوست دارید به‌شدت ورزش کنيد، باید با دکتر و مربی ورزش در این رابطه مشورت کنید. دکتر و مربی ورزش به شما کمک می‌کنه تا تمام نیاز‌های بدنتون تامین بشه. اگر مراجعه حضور به مطب براتون امکان‌پذیر نیست، از یک مشاوره آنلاین کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : آیا هنگام پریود میتوان ورزش کرد

عدم تأمین نیازهای فیزیکی بدن

عدم تأمین نیازهای فیزیکی بدن باعث تاخیر یا تسریع پریودی می‌شه. پس باید در طول زندگی حواستون به نیازهای بدن که باعث سوخت و ساز صحیح و سلامتی می‌شه، باشه. این نیازها عبارت‌اند از:

  • بهینه‌سازی رژیم غذایی با مواد غذایی انرژی‌زا
  • حرکات مختلف کششی که استرس عضلانی رو کم می‌کنه
  • آزمایش خون برای بررسی میزان آهن خون، ویتامین، تعادل هورمونی، کم آبی و مشکلات مشابه.

ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک، مجموعه‌ای از علائم ناشی از عدم تعادل هورمون‌های تولیدمثل هست که خیلی از افراد مبتلا به این سندروم، به‌طور منظم تخمک‌گذاری نمی‌کنند. این سندروم موارد زیر رو به دنبال داره:

  • دوره‌های سبک‌تر یا سنگین‌تر از دوره‌های معمولی
  • تاخیر در پریودی
  • پریود نشدن

چگونه عادات ماهانه منظم داشته باشیم؟

چگونه عادات ماهانه منظم داشته باشیم؟

بعضی ورزش‌ها که سبب بهبود شرایط مناسب روحی و جسمی می‌شه، مثل یوگا ممکنه یک درمان موثر برای مشکلات مختلف قاعدگی باشه. این ورزش باعث بهبود عملکرد فیزیکی، درد و ورم کمتر بدن، حساسیت سینه و گرفتگی کمتر می‌شه.

یک مطالعه قدیمی‌تر در سال ۲۰۱۳ با ۱۲۶ شرکت‌کننده، نشان داد که ۳۵ تا ۴۰ دقیقه یوگا، ۵ روز در هفته به مدت ۶ ماه، سطح هورمون‌های مرتبط با پریود نامنظم رو کاهش می‌ده. همچنین یوگا درد پریودی و علائم احساسی مرتبط با قاعدی مانند افسردگی و اضطراب رو کاهش می‌ده و کیفیت زندگی رو خیلی بالا می‌بره.

چند نکته برای داشتن عادات ماهانه منظم:

  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. مصرف غذاهای غنی از فیبر، آهن، و ویتامین B6 می‌تونه به تنظیم هورمون‌های زنانه و منظم شدن قاعدگی کمک کنه.
  • به اندازه کافی بخوابید. کمبود خواب می‌تونه بر تعادل هورمون‌ها تأثیر بگذاره و باعث نامنظم شدن قاعدگی شود.
  • به طور منظم ورزش کنید. ورزش منظم به تنظیم هورمون‌ها و بهبود سلامت کلی بدن کمک می‌کنه.
  • استرس خود را مدیریت کنید. استرس می‌تونه بر تعادل هورمون‌ها تأثیر بگذاره و باعث نامنظم شدن قاعدگی بشه.

نقش تغذیه در پریود منظم و درمان عقب افتادن پریود

غذا خوردن بیش‌ازحد یا کمتر از حد عادی و کمبود مواد مغذی، می‌تونه باعث اختلال در عملکرد هورمون‌ها بشه. به همین دلیل بهتره از برخی مواد غذایی پرهیز و برخی رو مصرف کنید تا کمک کنه که هورمون‌ها و قاعدگیتون رو تنظیم کنید.

ویتامین‌های ضروری شامل B, C,D، همچنین آهن و فولیک اسید هستند که مصرفشون مخصوصا در دوره پریودی ضروریه.

همچنین برخی مواد غذایی‌ که کربوهیدرات کم یا پایین دارند، مثلاً میوه‌ها می‌تونن در چرخه‌ قاعدگی نظم ایجاد کنند. برخی از مطالعات هم نشان داده که سرکه سیب می‌تونه وزن فرد و سطح هورمون‌ها رو در بیماران دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک، تنظیم و به حفظ سطح سالم پروژسترون و ‌تخمک‌گذاری منظم، کمک شایانی کنه.

بیشتر بخوانید : مصرف چه دارویی باعث عقب افتادن پریود می‌شود؟

نقش استرس که باعث تاخیر در پریود می‌شه

استرس شدید، تولید هورمون گنادوتروپین رو مختل می‌کنه. این هورمون مسئول تنظیم تخمک‌گذاری و چرخه قاعدگی هست. استرس روانی و جسمی هر دو باعث به عقب افتادن پریود می‌شه. البته میزان استرسی که پریود رو نامنظم می‌کنه، باید زیاد باشه و فقط سپری کردن یک روز بد نمی‌تونه قاعدگی رو مختل کنه. یکبار عقب افتادن پریود به علت یک موقعیت استرس‌زا امری طبیعیه. با این‌حال، اگر تحت استرس طولانی مدتی هستید و بیش از یکبار پریوتون عقب افتاده، حتما به پزشک مراجعه کنید.

از قدیم پزشکان، به‌خصوص طب سنتی، از زعفران برای درمان برخی بیماری‌ها و اختلالات از دل درد گرفته تا بواسیر استفاده می‌کردند. طبق نتایج مطالعات پزشکی، مشخص شده که سطوح بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زعفران، سبب جلوگیری از التهاب در بدن و درمان اختلال عملکرد عضلات و اندام‌ها، حتی درمان افسردگی می‌شه.

برای بهره‌مندی از تمام فواید زعفران، استفاده از زعفران اصل به منظور تنظیم پریود ضروری است. زعفران به‌عنوان یک طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده با رایحه خوشبو و تلخی بی‌نظیر، تجربه ذائقه‌ای منحصر به فرد را ایجاد می‌کند. با عطر و طعم قوی خود، زعفران به مقدار کمی استفاده می‌شود. علاوه بر نقش طعم‌دهنده، این گیاه برای تنظیم دوره پریودی نیز به کار می‌رود.

درمان ‌های خانگی برای عقب افتادن پریود

تقریباً کلیه خانم‌ها از اختلالات پیش از شروع عادت ماهانه، بیشتر از خود آن شکایت دارند و در بیشتر مواقع، روزهای پیش از شروع پریود برای آن‌ها غیرقابل تحمله. معمولا در این دوره، علائمی مثل خستگی، کلافگی، دردهای جسمی در نقاط مختلف بدن، زودرنجی، عصبی شدن و احساس ناامیدی و افسردگی بر آن‌ها غلبه می‌کنه که این تغییر در حالات روحی و جسمی پیش از پریود رو، PMS می‌گویند.

برخی گیاهان دارویی به دلیل محرک هورمون سروتونین، در کاهش این علائم نقش مفیدی داره. هورمون سروتونین، هورمونیه که اگر به میزان مورد نیاز در بدن وجود داشته باشه، ما احساس خوبی داریم و از تنش‌ها و اضطراب به دور هستیم.

زعفران برای پریود و تسکین دردهای شدید پیش از قاعدگی و قاعدگی نیز نقش به‌سزایی داره. برخی از درمان‌های خانگی برای عقب افتادن پریود عبارت‌اند از:

زعفران 

مصرف زعفران در دوران قاعدگی، به دلیل داشتن سافرانال، به‌عنوان آرام‌بخش عمل می‌کنه و سبب تسکین درد می‌شه. این گیاه دارویی، طبع گرم و همچنین خواص ضد التهابی داره، به همین دلیل مستقیم بر آرام شدن عضلات رحم تأثیر می‌ذاره و کاهش درد رو به دنبال داره. همچنین این ماده دارویی، با تأثیری که بر افزایش سرعت جریان اکسیژن به رحم داره، به تسکین گرفتگی‌های پریود کمک می‌کنه.

در بیان اهمیت زعفران برای پریود، باید بدونید که این‌ ماده روی ماهیچه‌های صاف رحم اثر آرامش‌بخشی داره. از اونجایی که گرفتگی‌های پریود زمانی اتفاق می‌افته که ماهیچه‌های رحم منقبض می‌شن، زعفران با آرام کردن این ماهیچه‌ها، از درد پریود جلوگیری می‌کنه.

پیشنهاد ما : استفاده از زعفران اصل قائنات کشاورزباشی است.

بیشتر بخوانید : خواص زعفران برای افسردگی، سرطان، قاعدگی، میل جنسی و قند خون

ورزش منظم

ورزش فواید بسیاری برای سلامتی و مخصوصا پریودی داره که باعث کاهش درد، حفظ سلامت اندام‌ها ​​می‌شه و معمولا به‌عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای این موارد محسوب می‌شه.

گیاهان دارویی

در طی پریود، خونریزی‌های زیاد باعث کمبود خون و آهن در بدن زنان می‌شه. گیاهان دارویی مثل آویشن، دارچین و زعفران، یکی از مهم‌ترین منابع آهن هستند که می‌تونن به راحتی میزان عنصر از دست رفته در این دوره رو، برای بدن بانوان تامین و جبران کنند.

جالبه بدونید که کروسین، به‌عنوان ماده‌ای که در این گیاهان وجود داره و سبب رنگ و طعم دادن به غذای ما می‌شه،

امروزه از زعفران به‌عنوان یک درمان مؤثر برای افسردگی و دردهای ناشی از پریود مورد استفاده قرار می‌گیره و می‌تونه باعث تنظم پریود در بانوانی که دوره ماهانه نامنظمی دارند، بشه. در یک بیان کلی، تأثیر گیاهان دارویی بر پریودی و تسهیل شدن آن بر هیچکس پوشیده نيست.

درمان عقب افتادن پریود با زعفران

درمان عقب افتادن پریود با زعفران

لازم به ذکره که به دلیل وجود زعفران فیک و غیراصل در بازار، حتماً این گیاه دارویی رو از جاهای معتبر تهیه کنید؛ چراکه نمونه‌های فیک هیچگونه تأثیری بر درمان و کاهش درد پریودی ندارند. در برخی موارد، این گیاه با برخی داروها تداخل داره؛ لذا توصیه می‌شه که اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما پیش از مصرف این دمنوش با پزشک خود مشورت کنید.

زعفران تأثیر زیادی بر درمان عقب افتادن پریود داره. فراموش نکنید در حالت کلی اگر زعفران در این دوره، یعنی مدت زمان پریودی، به‌صورت اصولی تهیه و به اندازه مصرف بشه، تحت هیچ شرایطی خطرناک نیست و هیچ آسیبی به افراد نمی‌رسونه. امروزه به دلیل افزایش آگاهی بیشتر افراد، این امر واضحه که زیاده‌روی در مصرف هرچیزی، آسیب‌رسانه.

تاثیر زعفران بر پریود نیز از این قاعده مستثنی نیست و مصرف زیاد از حد آن، قطعا نه‌تنها به رفع مشکلات ناشی از این دوره کمک نمی‌کنه، بلکه سبب ایجاد اختلالات بیشتر در افراد هم می‌شه؛ اما با استفاده اصولی، نتایج بی‌نظیر و خواص معجزه‌آسا رو خیلی زود متوجه می‌شید.

نکات مهم برای کاهش درد پریود

برای کاهش درد پریود باید از موادی که منجر به افزایش تولید گلبول‌های قرمز و افزایش میزان هماتوکریت و هموگلوبین خون می‌شه، استفاده کرد. لازم به ذکر هست که با افزایش تعداد سلول‌های خونی، توان اکسیژن‌رسانی بافتی تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کنه و درنهایت، گردش خون تقویت می‌شه. تقویت گردش خون راحت‌تر شدن عمل دفع خون از بدن رو به دنبال داره، اینجاست که می‌گیم زعفران برای پریود بی‌نظیره.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خواص زعفران، کاهش عوارض و اختلالات ناشی از قاعدگی هست. دمنوش زعفران می‌تونه بی‌نظمی قاعدگی یا سندروم پیش از قاعدگی رو تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشه. این ماده بی‌نظیر می‌تونه منجر به تحریک قاعدگی و ایجاد نظم در قاعدگی بشه.

همچنین تاثیر زعفران برای پریودی به‌صورت دوره‌ای طوری هست که می‌تونه سندروم پیش از قاعدگی رو تا بیش از 50 درصد کاهش بده.

از دیگر اقداماتی که باعث کاهش درد پریودی در این دوره می‌شه، می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استراحت و خواب کافی
  • استفاده از غذاهای مفید
  • ورزش
  • عدم انجام فعالیت‌های سنگین

سؤالات متداول

1. برای درمان عقب افتادن پریود چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

هر دوره پریودی 21 الی 35 روز یکبار تکرار می‌شه که اگر بیش از این دوره طول بکشه، باید به پزشک مراجعه کنید.

2. چگونه با زعفران پریود شویم؟

کمی قبل از تایم پریود شدن، مقداری زعفران رو با آب جوشانده و روزانه 2 تا 3 لیوان مصرف کنید.

3. اگر با زعفران پریود نشدیم چه کنیم؟

اگر بعد از گذشت چند روز متوالی که دمنوش زعفران رو به‌صورت مرتب استفاده کردید باز هم پریود نشدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

4. چرا بعد از خوردن زعفران پریود نشدم؟

زعفران با افزایش تولید هورمون‌های زنانه باعث تحریک قاعدگی می‌شود. اما تأثیر زعفران بر قاعدگی در همه افراد یکسان نیست و ممکن است به عوامل مختلفی مانند میزان مصرف، نوع زعفران، و وضعیت سلامتی فرد بستگی داشته باشه. بنابراین، اگر پس از خوردن زعفران، پریود نشدید، ممکنه به دلایل مهمی مثل بارداری یا برخی بیماری‌های جدی، بعد از مصرف زعفران پریود نشدید که در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

زعفران و پریودی

در مطالب بالا به بررسی خواص دمنوش زعفران پرداختیم. همانطور که گفتیم درد پریودی یکی از مشکلات و دردهای اصلی هر خانم در زندگی هست که در حال حاضر می‌تونه به کمک روش‌های مختلف و بسیاری، ازجمله انواع دمنوش، این درد رو تسکین ببخشه.

همانطور که درنهایت گفتیم، مصرف دمنوش زعفران و برخی دمنوش‌های دیگر، تنها روش کاهش و تسکین دردهای قاعدگی نیست و شما می‌تونید از روش‌های دیگر نظیر ورزش، کنترل رژیم درمانی و گرمادرمانی کمک بگیرید. در این مقاله سعی بر آن بود که کلیه مزایای درمان تأخیر پریود با زعفران یا جلو انداختن پریود با زعفران رو بررسی و ارائه کنیم تا در مواقع نیاز از این مطالب بهره بگیرید. در ادامه به معرفی زعفران اصل قائنات می پردازیم تا شما با خیال راحت خرید زعفران از کشاورز را با فروشگاه کشاورزباشی تجربه کنید.

خرید زعفران از کشاورز

آیا به دنبال تجربه‌ای متفاوت از خرید زعفران اصل قائنات با بهترین قیمت و کیفیت هستید؟ با افتخار به شما فروشگاه اینترنتی کشاورزباشی را معرفی می‌کنیم، جایی که ارائه‌دهنده بهترین زعفران اصل قائنات با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه است.

قیمت زعفران یکی از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای خرید زعفران است. در فروشگاه کشاورزباشی، ما با ارائه بهترین قیمت زعفران اصل قائنات، تلاش می‌کنیم تا تجربه خرید شما را لذت‌بخش و اقتصادی کنیم. از طریق وبسایت کشاورزباشی، شما می‌توانید به سرعت و آسانی زعفران مورد نظر خود را سفارش دهید و از امکان خرید آنلاین با اطمینان کامل بهره‌مند شوید.

چرا زعفران اصل قائنات؟! زعفران قائنات با کیفیت بالا و خصوصیات منحصر به فرد خودش، طعم و آروماتیک بی‌نظیری به غذاها می‌بخشد. از طرفی، با وجود زعفران‌های تقلبی ارزان قیمت که در بازار گسترده‌ای پیدا می‌شوند، انتخاب یک منبع معتبر و اصیل برای خرید زعفران امری حیاتی است تا از کیفیت و خواص واقعی این گل قرمز و طلایی بهره‌مند شوید.

با انتخاب فروشگاه اینترنتی کشاورزباشی، شما به یک تجربه خرید منحصر به فرد دست خواهید یافت. قیمت امروز زعفران در فروشگاه کشاورزباشی به شما امکان می‌دهد با بررسی قیمت انواع زعفران، مطالعه و مقایسه، به سرعت تصمیم بگیرید و زعفران اصل قائنات با بهترین قیمت را به دست آورید. اعتماد به ما، اعتماد به اصالت و کیفیت است.

چرا خرید زعفران از کشاورزباشی؟

حتماً این ضرب المثل را شنیده‌اید که می‌گویند: مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.

اما اجازه دهید کمی درباره دلائلی که می‌توانید به فروشگاه کشاورزباشی اطمینان کنید را برایتان بگوییم، این بار قبل از خرید آنلاین زعفران از کشاورزباشی این دلائل را بررسی کنید: (تا بعداً ببینید و تجربه که عطار از عطر مشک بی دلیل نگفته)

مجموعه کشاورزباشی به صورت مستقیم با کشاورزان زعفران در ارتباط بوده و از کشت تا برداشت زعفران، این مزارع تحت نظر گیاه پزشک کشاورزباشی می باشد.

تیم متخصص کشاورزباشی برنامه غذایی صحیح مخصوص زعفران را به کشاورزان زعفران ارائه می‌دهد. این برنامه شامل ارائه کود زعفران ماراتون (کود انحصاری کشاورزباشی)، یک کود آلی و بدون هیچ گونه ماده شیمیایی مضری، به همراه یک برنامه دقیق برای مصرف آن توسط کشاورزان زعفران می‌باشد. نظارت مستمر توسط گیاه پزشک بر کشت زعفران از دیگر خدمات ارائه شده توسط تیم ما است.

ما به شیوه‌های بهداشتی و استاندارد، زعفران را از کشاورزان خریداری کرده و سپس آن را به بسته‌بندی کاملاً استاندارد و بهداشتی تحویل می‌دهیم. با ارائه زعفران در بسته‌بندی‌های متنوع و وزن‌های مختلف، ما سعی داریم تا تجربه خرید متنوع و مناسب را برای مشتریان فراهم آوریم.

خرید زعفران مستقیماً از کشاورزان، این امکان را به شما می‌دهد از قیمت رقابتی زعفران با رعایت قیمت مصرف‌کننده بهره‌مند شوید.

خرید زعفران اصل قائنات از کشاورزباشی

خرید زعفران اصل قائنات از کشاورزباشی - خرید زعفران از کشاورز

جهت مشاهده قیمت امروز زعفران، خرید زعفران؛ البته خرید زعفران اصل قائنات به فروشگاه آنلاین کشاورزی کشاورزباشی مراجعه کنید. ما به مشتریانمان تضمین می‌دهیم که زعفران ارائه شده توسط کشاورزباشی با کیفیت بالاست و از کشت تازه به دست آمده است.

با انتخاب زعفران اصل قائنات از فروشگاه کشاورزباشی، برای همیشه با زعفران های ارزان و تقلبی خداحافظی کنید. و فراموش نکنید که ما بر کیفیت تاکید داریم.

محصولات زعفران کشاورزباشی در حال حاضر با مشخصات زیر ارائه می شود.

ردیف

نام محصول زعفران کشاورزباشی

نوع بسته بندی

1

زعفران کشاورزباشی یک مثقال

ظرف کریستالی آذین

2

زعفران ممتاز قائنات کشاورزباشی 4.608 گرم

قوطی فلزی خاتم

3

زعفران ممتاز کشاورزباشی 3 گرم

ظرف کریستالی آذین

4

زعفران کشاورزباشی 2 گرم

پاکت مقوایی

5

زعفران کشاورزباشی 3 گرم

پاکت مقوایی

6

زعفران کشاورزباشی 1 گرم

پاکت مقوایی

فراموش نکنید؛ اعتماد به ما، اعتماد به اصالت و کیفیت است.

4.9/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. زعفران برای پریود؟!!!!
    دمنوش زعفران خیلی خوبه برای احساس شادی و کاهش استرس

  2. مطلب خیلی مفیدی بود مرسی
    رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. مصرف غذاهای غنی از فیبر، آهن، و ویتامین B6 می‌تونه به تنظیم هورمون‌های زنانه و منظم شدن قاعدگی کمک کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا