دهان و دندان

روش استفاده از روغن نارگیل برای تمیزی و سفیدی دندان + طرز تهیه

آیا می دانید روغن نارگیل منبع طبیعی گلیسیرین است و به راحتی باکتری‌های دهان را جذب می‌کند. دانشمندان اثرات روغن نارگیل و خمیر دندان را مقایسه کردند و دریافتند روغن نارگیل به مراتب بهتر از خمیر دندان، دندان و دهان را تمیز می‌کند. روغن نارگیل روغن طبیعی است که فواید زیادی برای پوست، پخت و پز و حتی دندانها دارد.

تبلیغات

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای تمیزی دندان

روغن نارگیل قادر به از بین بردن سویه‌های باکتری در دهان است. علاوه بر این، از آنجا که نارگیل طبیعی است، عوارض جانبی و هیچ ماده شیمیایی نگران کننده ندارد.

البته به این نکته توجه داشته باشید روغن نارگیل مخمر دهان را از بین می‌برد. مخمر با بیماری‌های شایع دندان و پوسیدگی همراه است، بنابراین کاهش آن پیشرفت بیماری‌های دندان را کم می‌کند. مخمر نه تنها برای سلامت دندان مضر است، بلکه برای دستگاه گوارش نیز عوارض جانبی دارد.

یک قاشق روغن نارگیل برای تمیز کردن دندان‌ها کافی است. روش دیگر قرار دادن روغن نارگیل جامد در دهان حدود 30 دقیقه است. پس از اتمام کار، حتماً روغن را تف کنید.

دلایل استفاده از روغن نارگیل به عنوان خمیر دندان

1. عدم وجود مواد شیمیایی مضر

بسیاری از افراد نگران مواد تشکیل دهنده خمیردندان‌های معمولی هستند. در حالی که فلوراید مطمئناً یک ماده عالی برای تقویت دندان است، با این حال سایر مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان از قبیل لوریل سولفات، سدیم لوریت سولفات و سدیم لوریل اتر سولفات برای سلامتی دهان و دندان مناسب نیستند.

تبلیغات

2. مؤثر در برابر باکتری‌های ایجاد کننده دهان

روغن نارگیل به طور طبیعی با باکتری‌های دهان مبارزه می‌کند و باکتری‌های ایجاد کننده حفره دهان را از بین می‌برد. آنزیم‌های موجود در روغن نارگیل به باکتری‌های دندان‌ها متصل می‌شوند و بسیاری از آنها را به طور مؤثر از بین می‌برند.

3. ارزان بودن

روغن نارگیل بسیار ارزان و در دسترس است بنابراین به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

طرز تهیه خمیر دندان روغن نارگیل

– دستور اول

مواد تشکیل دهنده:

  • یک قاشق چای خوری جوش شیرین
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • یک قطره روغن نعناع
  • پنج قطره روغن نارگیل
  • سه قطره آب

نحوه ساخت:
همه مواد را در ظرفی کوچک با هم مخلوط کنید تا یک خمیر کاملاً سفت بدست آید. سپس مسواک خود را درون کاسه فرو کنید و همانند خمیردندان‌های معمولی مسواک بزنید.

– دستور العمل دوم

مواد تشکیل دهنده:

تبلیغات
  • پنج قاشق چای خوری پودر منیزیم
  • سه قاشق چای خوری جوش شیرین
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • پنج قطره روغن نارگیل
  • نصف قاشق چای خوری شیرین کننده استویا

نحوه ساخت:
پودر منیزیم و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. روغن نارگیل را کم کم به مواد اضافه کنید تا جایی که با هم مخلوط شوند. سپس مواد باقیمانده را اضافه کنید و با روغنهای اساسی طعم دار کنید و مانند خمیر دندان از آن استفاده کنید.

معایب خمیر دندان روغن نارگیل:

خمیر دندان خانگی روغن نارگیل حاوی فلوراید نیست. این بدان معنی که دندان‌های شما در برابر باکتری‌های مضر پلاک تقویت نمی‌شوند. بهتر است از خمیر دندان روغن نارگیل در کنار خمیر دندان معمولی استفاده کنید زیرا استفاده از محصولات ثابت شده علمی مانند خمیر دندان به همراه مواد طبیعی چون روغن نارگیل به تعادل مراقبت از دندان‌ها کمک می‌کند.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
hello-productslifehackcarefreedental

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا