پوست و مو

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

روغن کرچک از دیرباز به عنوان یک درمان برای رفع ریزش مو و افزایش ضخامت مو استفاده می شود. این روغن کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد، از جمله مرطوب کردن موهای خشک، درمان موخوره و جلوگیری از گره خوردن موها. روغن کرچک همچنین می تواند موهای شما را قوی تر و ضخیم تر کند. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1 به بیان نحوه آماده سازی و استفاده از روغن کرچک برای مو میپردازیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

قسمت اول | آماده سازی روغن کرچک

1. استفاده از روغن کرچک روی مو ممکن است ساده به نظر برسد، اما برای موثرتر آن بهتر است چند کار انجام دهید. در اینجا لیستی از آنچه شما نیاز دارید آورده شده است:

  • روغن کرچک
  • یکی از روغن های دیگر از جمله (آرگان، آووکادو، نارگیل، جوجوبا، بادام شیرین و غیره)
  • کاسه
  • شیشه
  • کلاه دوش
  • حوله
  • پیراهن قدیمی (توصیه می شود)

2. روغن کرچک را با روغن دیگری رقیق کنید. روغن کرچک نسبتا غلیظ است. مخلوط کردن آن با روغن دیگری می تواند استفاده از آن را کمی آسان تر کند. سعی کنید قسمتی از روغن کرچک و قسمتی از روغن دیگری مانند آرگان، آووکادو، نارگیل، جوجوبا یا بادام شیرین استفاده کنید. همه این روغن ها برای مو عالی عمل می کنند. همچنین می توانید ترکیب زیر را امتحان کنید:

  • 3 قاشق غذاخوری (44 میلی لیتر) روغن کرچک
  • 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن جوجوبا
  • 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن نارگیل

3. روغن کرچک بوی بدی می دهد. اگر این موضوع شما را آزار می دهد، برای از بین بردن بوی بد آن، سعی کنید دو تا سه قطره اسانس با بوی خوش مانند رزماری، نعناع فلفلی یا درخت چای اضافه کنید.

4. همه روغن ها را در یک شیشه کوچک بریزید و شیشه را تکان دهید تا همه با هم مخلوط شوند. درب ظرف را محکم ببندید و شیشه را برای چند دقیقه تکان دهید. وقتی کارتان تمام شد، درب را بردارید.

5. پس از تکان، آن را در یک کاسه کوچک بریزید. این کار باعث می‌شود که وقتی می‌خواهید آن را اعمال کنید، انگشتان خود را به راحتی در آن فرو ببرید.


شما همچنین می توانید روغن را در یک بطری کوچک با قطره چکان بریزید. به این ترتیب، می توانید از قطره چکان چشمی استفاده کنید تا روغن را روی پوست سر خود بچکانید.
اگر قطره چکان ندارید، می توانید از یک بطری با نازل استفاده کنید. بطری های خالی اپلیکاتور را می توانید از اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید.

قسمت دوم | نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

1. در صورت تمایل موهای خود را مرطوب کنید. اگرچه می توانید روغن کرچک را به موهای خشک بمالید اما مرطوب کردن موهایتان ممکن است به جذب بهتر روغن کمک کند. یک راه سریع برای مرطوب کردن موهایتان این است که یک بطری اسپری را با آب پر کنید و فقط پوست سرتان را اسپری کنید. موهای شما نباید خیس شود، فقط باید کمی مرطوب باشد.

2. شانه های خود را با حوله بپوشانید. این کار لباس شما را از پاشیدن روغن روی آن محافظت می کند. همچنین ایده خوبی است که چیزی بپوشید که دیگر به آن اهمیت نمی دهید (پیراهن کهنه) تا در صورتی که روغن از روی حوله چکه کند نگران پاک کردن لکه روغن نباشید. به این ترتیب می توانید از ایجاد لکه روغن روی لباس های خود جلوگیری کنید.

3. انگشتان خود را به روغن آغشته کنید و پوست سر خود را به مدت سه تا پنج دقیقه ماساژ دهید. از روغن زیاد استفاده نکنید. از انگشتان خود برای پخش روغن بین ریشه های مو و سرتاسر پوست سر استفاده کنید. پوست سر خود را با نوک انگشتان خود با حرکات کوچک و دورانی ماساژ دهید.


همچنین می توانید از قطره چشمی برای چکاندن روغن روی نقاط مختلف پوست سر خود استفاده کنید. این ممکن است برای شما آسان تر و تمیزتر باشد. حتماً روغن را حدود پنج دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید.
از طرف دیگر، یک گلوله پنبه را به روغن آغشته کنید و از آن برای مالیدن روغن به پوست سر خود استفاده کنید.

4. کمی روغن بیشتری روی انگشتان خود بریزید و آن را بین کف دست خود بمالید. سپس، دستان خود را روی موهای خود بکشید. از انگشتان خود برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید. این کار به پخش شدن روغن کمک می کند. این بار هم با مقدار کمی روغن شروع کنید. اصلا احتیاج به استفاده از روغن زیاد نیست.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

5. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید. موهای خود را بصورت شل روی سر خود جمع کنید. در صورت نیاز می توانید آن را با گیره در جای خود نگه دارید. کلاه دوش را روی موهای خود بکشید. کلاه دوش گرما را در داخل نگه می دارد و از خشک شدن موهای شما جلوگیری می کند.

6. یک حوله داغ دور سر و روی کلاه دوش بپیچید. یک حوله را با خیس کردن آن در آب بسیار داغ گرم کنید. حوله را بچرخانید تا آب اضافی خارج شود، سپس آن را دور سر خود بپیچید. می توانید انتهای حوله را زیر کلاه دوش خود فرو کنید یا آن را با یک گیره موی بزرگ محکم کنید. گرمای حوله باعث تاثیر بیشتر روغن می شود.

7. قبل از شستشوی روغن، 30 دقیقه تا 3 ساعت صبر کنید. شما همچنین می توانید آن را یک شب به حال خود رها کنید، اگرچه شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این کار موثرتر است. وقتی برای شستن موهایتان می روید، بدانید که ممکن است مدتی طول بکشد تا تمام روغن آن خارج شود. برخی از افراد متوجه می شوند که شستشو با نرم کننده و حذف شامپو موثرتر از استفاده از شامپو است.

8. برای کسب بهترین نتیجه از این درمان، یک تا دو بار در هفته آن را تکرار کنید. سعی کنید از درمان با روغن کرچک به مدت چهار هفته استفاده کنید. احتمالاً بعد از حدود یک ماه استفاده، نتایج را مشاهده خواهید کرد.

  • در صورت تمایل می توانید از روغن کرچک به صورت روزانه یا به تعداد دفعات مورد نیاز استفاده کنید.
5/5 - (3 امتیاز)
منبع
wikihow

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا