تناسب اندام

چرا رژیم‌ غذایی سنتی از رژیم‌ غذایی غربی برتر است؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به بررسی مزایای رژیم‌ غذایی سنتی میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

شاید تعجب کنید اما عامل تصمیم گیر در مصرف و یا عدم مصرف غذاها ژن‌های بدن هستند، ژن‌های بدن انتظارات خاصی اعم از غذا، آب، آب و هوا یا زندگی بدون استرس از ما دارند.

در علم ژنتیک مدرن ثابت شده سلامتی ما بیشتر به دلیل رژیم‌های سنتی بوده است. این بدان معنی است که ژن‌ها مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند و باعث بیماری بدن می‌شوند. بیماری‌هایی مانند اختلالات سبک زندگی مانند دیابت، فشار خون بالا، سرطان، دیس لیپیدمی و چاقی که در رژیم‌های غربی شیوع بیشتری دارد و حتی جوانان از بیماری‌هایی چون آرتروز یا دیابت یا چاقی یا نقرس و دیابت رنج می‌برند. اما چه عاملی سبب بیماری‌های امروزی شده است، رژیم‌های سنتی یا رژیم‌های غربی کدام بهتر هستند در این مقاله در مورد این مبحث بیشتر توضیح می‌دهیم.

چرا رژیم‌ غذایی سنتی؟

رژیم‌های غذایی سنتی از تاریخ غنی آشپزی غذاهای سراسر جهان الهام گرفته است. از هوموس و ماست یونانی گرفته تا کینوا و سبزیجات و غذاهای سنتی که برای سلامتی بدن ایده آل هستند. رژیم‌های سنتی به جای تکیه بر غذاهای کاملاً فرآوری شده بر مواد مغذی بی نظیر و کم کالری تاکید دارند.

امروزه ارتباط مردم با نحوه پرورش و پخت غذا بیشتر از گذشته است. اکثر افراد از خوردن میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل آگاهی دارند. اما اطمینان از اینکه با این غذاها چه باید کرد یا چگونه آنها را در رژیم غذایی خود قرار داد مشکل دارند. خوشبختانه، دستورالعمل‌ها و سنت‌های فرهنگی نحوه کار با انواع مواد مغذی را بیان کرده‌اند. بنابراین با پذیرفتن رژیم‌های سنتی می‌توانیم لذت غذا خوردن را دوبرابر کنیم. همه ما با شنیدین رژیم معمولاً یاد قوانین کاهش وزن و محدودیت غذایی می افتیم. با این حال، رژیم‌های سنتی یا همان روش‌های قدیمی غذا خوردن یک روش خوشمزه و دلپذیر برای لذت بردن از غذای سالم تا آخر عمر است.

تبلیغات

چه چیزی رژیم‌های سنتی را متفاوت می‌کند؟

در نگاه اول، رژیم غذایی مدیترانه‌ای بسیار متفاوت و غنی‌تر از غذاهای سنتی آسیایی یا آفریقایی است. این یک رژیم‌ غربی است که بر پایه فست فود، نوشابه‌های گازدار و میان وعده‌های کاملاً فرآوری شده بنا شده‌. در حالی که رژیم‌های سنتی عدس، لوبیا، حبوبات و سایر غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات و و رژیم‌های مغذی را ترجیح می‌دهند.

رژیم‌های سنتی با سبک غربی متفاوت هستند، زیرا آنها بر جنبه‌های فرهنگی غذا خوردن مانند پختن وعده‌های غذایی در خانه و لذت بردن از غذا در جمع دوستان و خانواده تأکید دارند. در حالی که رژیم‌های غربی به خوردن غذاهای مایکروویوی یا حاضری به تنهایی یا در مقابل تلویزیون تاکید دارند، بنابراین پذیرفتن رژیم‌های سنتی در حمایت از زندگی سالم و شاد تاکید دارند.

رژیم غذایی غربی چیست و چگونه اثر منفی میگذارد؟

غذاهای غربی غنی از گوشت، مرغ کنتاکی، سوسیس و کالباس است که توسط فست فودها ارائه می‌شود و عمدتاً نمادی از فرهنگ غرب می‌باشد، ارزش اجتماعی منتسب به غذاهای غربی، مک دونالد به یک نام مشهور در سراسر جهان تبدیل شده است و مغازه‌های فست فود همچنان در کشورهای توسعه یافته در حال افزایش است.

جایگزینی رژیم‌های سنتی در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی عمدتاً بر غذاهای گیاهی متشکل از برنج، لوبیا و سبزیجات تشکیل شده است. در حالی که رژیم غذایی غربی حاوی محصولات حیوانی و لبنیات است، با افزایش مصرف لبنیات و گوشت، میزان سرطان نیز افزایش یافته که همه مرتبط با رژیم غذایی غربی است.

چین یکی از کشورهایی است که پس از اتخاذ رژیم‌های غربی، شاهد کاهش سلامت جمعیت خود شده است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، میزان بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها عمدتاً ناشی از رژیم‌های غذایی فرآوری شده است و به معنای واقعی کلمه باعث مرگ و میر افراد می‌شود. کشورهای مستعمره سابق می‌توانند با امتناع از خوردن غذاهای مک دونالد و فست فود و در عوض پذیرفتن غذاهای سنتی به بهبود سلامت فردی و جمعی کمک کنند.

تبلیغات
5/5 - (2 امتیاز)

منبع
sentientmediarecipesoldwayspt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا