پوست و مو

روش استفاده از سرم ویتامین سی صورت

تقریباً همه ما با نقش ویتامین سی در زندگیمان آشنا هستیم. بدن انسان به طور طبیعی ویتامین سی تولید نمی‌کند، و آن به غیر از میوه‌ها و سبزیجات به صورت سرم و مکمل در بازار وجود دارد تا از این موهبت بزرگ در زندگی رزمرمان غافل نشویم.

تبلیغات

با پی بردن به ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد پیری ویتامین سی چرا از آن برای کاهش التهاب و ترمیم پوست صورت استفاده نکنیم. این ترکیبات هر فردی را که به دنبال سلامت و زیبایی پوست خود است را وسوسه می‌کند روش استفاده از سرم ویتامین سی صورت را بداند و یکی از این سرم ها را در خانه داشته باشد.

در این مطلب هر آنچه که باید در مورد سرم ویتامین سی صورت بدانید و فواید آن برای صورت صحبت می‌کنیم.

سرم ویتامین سی چیست و چرا ضروری است؟

سرم ویتامین سی یک ژل غلیظ است که به دلیل نفوذ عالی، ماهیت غیر چسبندگی و خاصیت جذب سریع استفاده موضعی از آن برای ضد پیری و جوان‌سازی پوست توصیه می‌شود. از آنجایی که روش استفاده از سرم ویتامین سی صورت بسیار ساده است و در عین حال فواید چشمگیری در جوانی پوست، محافظت آنتی اکسیدانی، هایپرپیگمانتاسیون، کاهش چین و چروک و ترمیم پوست آسیب دیده دارد، تقاضا برای خرید این محصول روز به روز در حال افزایش است.

یکی از بزرگترین دلایل استفاده از ویتامین C تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست است. همانطور که می دانید، کلاژن پروتئین ساختاری موجود در پوست است که باعث استحکام و سفتی پوست می‌شود.

تبلیغات

دلایل محبوبیت استفاده از سرم ویتامین سی

بی خطر برای پوست‌های مختلف

استفاده طولانی مدت از سرم ویتامین سی بدون هیچ گونه واکنش نامطلوبی همراه است. همچنین استفاده از آن در کنار سایر مواد مراقبت از پوست، از جمله آلفا هیدروکسی اسیدها، رتینول‌ها و SPF بی خطر است.

روشن کننده پوست

ویتامین سی، پوست را صاف و هرگونه رنگدانه و تیرگی را کاهش می‌دهد و باعث درخشندگی و جوانی پوست می‌شود.

کاهش قرمزی پوست

خواص ضد التهابی سرم ویتامین سی به کاهش قرمزی پوست، لکه‌های تیره و سوزش پوست کمک کرده و پوستی صاف و شفاف برایتان به ارمغان می‌آورد.

محو هایپرپیگمانتاسیون

هایپرپیگمانتاسیون همان لکه‌های خورشیدی، پیری و ملاسما است. اگر به این عارضه مبتلا هستید، باید با کمک سرم ویتامین سی فعالیت آنزیمی به نام تیروزیناز را روی پوست خود محدود کنید و از شر رنگدانه های لکه‌های هیپرپیگمانته خلاص شوید.

سیاهی زیر چشم

با 6 ماه استفاده از سرم ویتامین سی با آبرسانی به ناحیه زیر چشم و صاف کردن خطوط، چین و چروک و سیاهی زیر چشم بهبود می‌یابد.

تبلیغات

تولید کلاژن

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با گذشت زمان در پوست کاهش می‌یابد و این کاهش منجر به ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک می‌شود. در نتیجه برای تولید کلاژن باید دست به دامن ویتامین سی شوید. زیرا همانطور که گفتیم، فرآیند سنتز کلاژن بدون ویتامین سی امکان پذیر نیست.

روش استفاده از سرم ویتامین سی صورت

تست بررسی واکنش آلرژیک

یک قطره سرم ویتامین سی را روی قسمت کوچکی از مچ دست خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید اگر متوجه شدید پوستتان تحریک و جوش زده یعنی به ویتامین سی آلرژی دارید و قبل از استفاده با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

استفاده از سرم صبح یا قبل از خواب

از آنجایی که پوست ویتامین سی زیادی را در روز جذب می‌کند، باید یک بار در روز از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید از سرم صبح‌ها استفاده کنید در صورتی که بیرون می‌روید، حتماً ضدآفتاب اعمال کنید و در شب نیز بعد از اعمال بر صورت، مرطوب کننده بزنید.

نکته: اگر مرطوب کننده حاوی رتینوئید است، تا زمانی که پوست را تحریک نکند می‌توانید همراه با سرم استفاده کنید، زیرا ترکیب ویتامین سی با رتینول پوست را پیر می‌کند.

شستشوی صورت

همیشه قبل از شروع روتین مراقبت از پوست، صورت خود را بشویید. زیرا سلول‌های مرده پوست، سبوم و محصولات مراقبت از پوست در طول شب روی پوست جمع می‌شوند، به همین دلیل شستشوی صورت بسیار مهم است. اگر پوستتان خشک است، قبل از استفاده از سرم ویتامین C با پد تمیز مقداری تونر به صورتتان بمالید و اجازه دهید خشک شود، سپس ویتامین سی را اعمال کنید.

تبلیغات

اگر پوست چرب دارید و از تونر حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده می‌کنید، حداقل 5 دقیقه قبل از استفاده از سرم صبر کنید.

بعد از انجام این مراحل، به وسیله قطره چکان 2 تا 3 قطره سرم ویتامین سی را در کف دستتان بریزید و به وسیله انگشتان به طور مساوی روی تمام صورت خود ماساژ دهید. حداقل 2 تا 3 دقیقه زمان می‌برد تا سرم کاملاً جذب پوست شود.

استفاده منظم

از سرم ویتامین سی به طور منظم و مداوم استفاده کنید و آن را به بخشی از روتین مراقبت از پوست خود تبدیل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش استفاده از سرم ویتامین سی در کنار رتینول

هم سرم ویتامین سی و هم رتینول ترکیبات فوق‌العاده مؤثری برای مراقبت از پوست دارند، باید مراقب استفاده همزمان از آنها باشید، زیرا باعث تحریک پوست می‌شوند.

به طو مثال باید در ساعات مختلف از سرم ویتامین سی و رتینول استفاده کرد مثلاً: از سرم ویتامین سی در صبح و از رتینول در شب استفاده کنید و یا اگر می‌خواهید همزمان استفاده کنید 30 دقیقه بعد از جذب سرم ویتامین سی رتینول را اعمال کنید.

تبلیغات

آیا سرم ویتامین سی عوارض جانبی به همراه دارد؟

مانند هر محصول مراقبت از پوست، سرم ویتامین سی نیز عوارضی دارد. برخی از شایع‌ترین عوارض جانبی عبارتند از:

  • خارش
  • سرخی
  • تحریک پوست
  • احساس سوزن سوزن شدن هنگام استفاده

اگر احساس سوزش مداوم یا علائم واکنش آلرژیک مانند تورم یا کهیر را تجربه کردید باید بلافاصله پوستتان را بشویید.

چگونه سرم ویتامین سی خریداری کنم؟

هنگام انتخاب محصول مراقبت از پوست حاوی ویتامین سی این نکته را توجه داشته باشید که به جای کرم ویتامین C، سرم ویتامین سی را انتخاب کنید. زیرا سرم سریعتر جذب پوست می‌شود.

همچنین، محصولی که حاوی اتیل اسکوربیک اسید 20 درصد (موثرترین مشتق ویتامین C) است را انتخاب کنید. زیرا فرم بسیار پایدار و مؤثر از ویتامین سی در تقویت سنتز کلاژن می‌باشد. در قسمت مواد تشکیل دهنده به دنبال اسامی از قبیل اسید هیالورونیک و سرامیدها باشید. زیرا این مواد چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌های پیری و تیرگی پوست را برطرف و پوست را صاف، جوان و درخشان می‌کند.

هنگام خرید سرم ویتامین سی این نکته را در نظر داشته باشید که قرار گرفتن در معرض هوا، نور و گرما مواد تشکیل دهنده سرم ویتامین سی را تخریب می‌کند. برای اطمینان از کیفیت بالای سرم و ماندگاری طولانی‌تر، به دنبال سرمی باشید که در یک بطری شیشه‌ای تیره بسته بندی شده‌اند. علاوه بر این قطره چکان نیز داشته باشد تا بتوانید به راحتی با آن کار کنید.

تبلیغات
3.5/5 - (2 امتیاز)

منبع
medicalnewstodayledtechnologiesdermaessentiaomoroviczagarnierlindsaysilbermanhealthlinewikihow

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا