خانه داری

نحوه ضدعفونی سبزیجات با جوش شیرین

همه ما می دانیم که مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، انتخابی درست برای حفظ سلامتی است. اما میوه ها و سبزیجات می توانند آلودگی، مواد شیمیایی و سموم را از مزرعه به منزل شما بیاورند. بنابراین، چگونه باید این محصولات را ضدعفونی کرد تا برای مصرف بی خطر باشند؟

برای ضدعفونی میوه و سبزیجات از صابون یا شوینده ها استفاده نکنید – باقی مانده صابون می تواند به سبزیجات یا میوه ها نفوذ کرده و باعث ناراحتی معده شود. آب داغ نیز با باعث ژولیده و پژمرده شدن سبزیجات یا میوه ها می شود.

از آنجایی که محصولات سفید کننده، صابون و آب گرم برای تمیز کردن میوه و سبزیجات ممنوع هستند، چه کاری باید انجام دهید؟ سازمان غذا و داروی ایالات متحده، وزارت کشاورزی ایالات متحده و سایر دانشمندان موافق این مورد هستند که خیساندن سبزیجات و میوه ها در آب سرد و جوش شیرین به طور موثری به حذف آلودگی، باقی مانده مواد شیمیایی و سایر مواد ناخواسته کمک می کند.

روش استفاده از جوش شیرین برای ضدعفونی سبزیجات

حتی سبزیجات و میوه‌هایی که برای مصرف پوست می‌کنید باید قبل از آماده‌سازی یا مصرف، شسته شوند تا از پاک شدن بقایای مواد شیمیایی و آلودگی اطمینان حاصل شود. با این حال، شما فقط باید محصول را درست قبل از مصرف آن بشویید. رطوبت حاصل از شستشو، زمانی که روی سبزیجات باقی می‌ماند، می‌تواند باکتری‌ها را به خود جذب کند و باعث شود محصولات شما سریع‌تر از بین بروند.

مراحل شستشوی میوه ها و سبزیجات با جوش شیرین:

  1. دستان خود را به مدت 20 ثانیه با صابون و آب گرم بشویید. دست‌های شما ممکن است حاوی میکروب و آلودگی باشد، بنابراین بهتر است با نطافت خود شروع کنید.
  2. اگر از سینک آشپزخانه خود برای خیساندن میوه و سبزیجات استفاده می کنید، ابتدا آن را بشویید و ضدعفونی کنید.
  3. برای شستن مقادیر زیاد سبزیجات، از سینک آشپزخانه خود استفاده کنید و برای مقادیر کمتر مانند یک دسته گشنیز یا یک بسته توت فرنگی از یک کاسه بزرگ و تمیز استفاده کنید.
  4. حدود 2/3 کاسه یا سینک را با آب سرد پر کنید، فضایی برای اضافه کردن محصول باقی بگذارید برای اینکه آب از لبه آن بیرون نریزد. جوش شیرین را به آب سرد اضافه کنید. برای یک سینک، 3 یا 4 قاشق غذاخوری به آب اضافه کنید و آن را پخش کنید تا به خوبی حل شود. برای یک کاسه آب، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را به ازای 2 فنجان آب سرد اضافه کنید.
  5. میوه یا سبزیجات را در آب جوش شیرین فرو کنید.
  6. بگذارید 12 تا 15 دقیقه خیس بخورد. زمان به جوش شیرین کمک می کند تا کار خود را انجام دهد. محصول را در آب بچرخانید یا آن را چند بار به سمت پایین فشار دهید تا مطمئن شوید که تمام طرف های محصول تمیز شده است.
  7. برای سبزیجات و میوه های سفت تر، مانند خربزه، سیب، هویج یا سیب زمینی، از یک برس سبزیجات با موهای نرم برای فرچه زدن سطح آن استفاده کنید. محصولات نرم تر را به آرامی و با انگشتان خود مالش دهید.
  8. میوه و سبزیجات را از آب خارج کرده، یک مرتبه آبکشی کنید و قبل از مصرف بگذارید کاملا خشک شود. برای سبزیجات برگ دار، سعی کنید آنها را بین حوله یا پارچه ای تمیز قرار دهید تا رطوبت را جذب کند.
5/5 - (2 امتیاز)
منبع
armandhammer

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا