ضرب المثل

معنی ضرب المثل جوجه را آخر پاییز میشمارند

معنی ضرب المثل جوجه را آخر پاییز میشمارند

ضرب المثل جوجه را آخر پاییز میشمارند به این معنی است که قبل از قضاوت یا ارزیابی نهایی باید همه عوامل در نظر گرفته شوند و به خصوص برای کسب و کارها، این امر به ویژه در مورد برنامه ریزی و پیش بینی مالی مهم است چون شرکت‌ها تا پایان سال نمی‌توانند عملکرد خود را ببینند و در آن زمان است که نتیجه یکسال کار آنها به خوبی مشخص می شود.

تبلیغات

این ضرب امثل دارای معنای ظاهری بسیار جالبی نیز است از جمله این که با شروع پاییز و سرد شدن هوا، زندگی جوجه ها با چالش های زیادی از جمله بیماری مواجه می شود و اگر چه جوجه ها در بهار متولد می شوند و خوب رشد می کنند با این وجود باید فصل سخت پاییز را سپری کنند تا در پایان آن مشخص شود چه تعداد از آنها زنده می مانند.

پاییز دمای سرد هوا، شکارچیان و عوامل دیگری را به همراه دارد که می تواند منجر به مرگ تاسف بار بسیاری از پرندگان شود. به همین دلیل است که کشاورزان تعداد واقعی جوجه های خود را در پاییز می شمارند و به این ترتیب معنای ظاهری این ضرب المثل همین است.

این ضرب المثل تاکید می کند که نتیجه هر کار در پایان آن مشخص می شود و شکست ها یا موفقیت های ابتدای راه به معنای موفقیت یا شکست نهایی نیست. این گفته به ما خاطر نشان می کند که فریب ظواهر بسیاری از افراد و عملکردها را نخوریم و نتیجه گیری نهایی را برای پایان کار در نظر بگیریم.

این ضرب المثل نیز جزء چند ضرب المثل بسیار پرکاربرد است و از دانش آموزان ابتدایی تا افراد پیر و سالخورده هر از چندگاهی از آن استفاده می کنند و برای دیگران استفاده می نمایند.

تبلیغات
4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا