رپورتاژ آگهی

دلایل نشت آب ماشین لباسشویی در چیست؟

اگر با مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی خود مواجه شده‌اید، اصلاً نگران نباشید. این مقاله را تا پایان بخوانید تا علت نشت آب از جا پودری یا زیر ماشین لباسشویی را متوجه شوید و اقدامات لازم برای رفع و تعمیر آن را انجام دهید. توجه داشته باشید که برخی از مشکلاتی که باعث نشت آب از قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی می‌شوند، توسط خودتان در منزل قابل تعمیر هستند، اما برخی دیگر نیاز به عیب‌یابی و تعمیر توسط متخصصان تعمیرات لوازم خانگی دارند.

علت نشست آب ماشین لباسشویی

در برخی موارد، مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی با تعویض شیلنگ‌ها به سادگی حل می‌شود و نیازی به کمک تعمیرکار نخواهد بود. هنگامی که با مشکل نشت آب مواجه می‌شوید، ابتدا شیلنگ‌های ماشین لباسشویی را بررسی کنید و اگر نیاز به تعویض داشتند، آنها را تعویض کنید.

ماشین لباسشویی دارای شیلنگ‌های مختلفی است که وظیفه انتقال آب را بر عهده دارند و خرابی هر یک از این شیلنگ‌ها می‌تواند باعث نشت آب شود. دو شیلنگ مهم که می‌توانید به راحتی بررسی کنید، شیلنگ ورودی آب و شیلنگ تخلیه آب هستند. اگر پس از بررسی این دو شیلنگ همچنان مشکل نشت آب وجود داشت، مطالعه ادامه این مقاله به شما کمک می‌کند تا علت نشت آب ماشین لباسشویی خود را پیدا کنید و مشکل را برطرف کنید.

نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات شایع در ماشین لباسشویی نشت آب از جاپودری آن است. استفاده از مواد سفید کننده به دلیل خاصیت خورندگی آن‌ها، ممکن است باعث پوسیدگی جاپودری یا اتصالات مرتبط با آن شود. علاوه بر این، انسداد شیلنگ یا جنت متصل به جاپودری دستگاه نیز می‌تواند باعث نشت آب شود؛ زیرا در صورت انسداد یا پیچ خوردگی شیلنگ، آب به راحتی منتقل نمی‌شود و ممکن است موجب نشت شود.

نشت آب از شیلنگ ها و دریچه ورودی آب

مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل خرابی یا پوسیدگی شیلنگ یا دریچه ورودی آب باشد. ابتدا شیلنگ ورودی آب را بررسی کنید و اگر خرابی یا پوسیدگی مشاهده کردید، آن را تعویض کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که شیلنگ به درستی به دریچه متصل شده باشد. دریچه ورودی آب ممکن است پس از مدت زمان طولانی دچار زنگ‌زدگی یا انسداد شود. با بررسی و در صورت نیاز تعویض دریچه، مشکل نشت آب ماشین لباسشویی شما به راحتی قابل رفع خواهد بود.

خرابی شیلنگ و دریچه تخلیه آب

مواردی که درباره شیلنگ و دریچه ورودی آب گفتیم، در مورد دریچه و شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی نیز صدق می‌کند. به دلیل استفاده از مواد شوینده با خاصیت خورندگی، ممکن است دریچه خروجی یا شیلنگ تخلیه دچار پوسیدگی شوند. این امر می‌تواند باعث نشت آب و خرابی ماشین لباسشویی شما شود. باید این اجزا را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

بیرون زدن کف از ماشین لباسشویی

آیا تا به حال با مشکل بیرون زدن کف از ماشین لباسشویی خود مواجه شده‌اید؟ استفاده بیش از حد از مواد شوینده می‌تواند موجب تولید کف زیاد و سرریز شدن آن شود که در نتیجه باعث نشت آب از ماشین لباسشویی می‌شود. همچنین، استفاده از مواد شوینده تاریخ مصرف گذشته یا نامرغوب نیز می‌تواند موجب تولید کف بیش از حد شود.

خرابی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

یکی از دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی‌هایی که درب آنها در قسمت جلویی قرار دارد، خرابی یا پوسیدگی لاستیک دور درب است. مواد شوینده یا مواد زائد موجود در الیاف لباس‌ها با جمع شدن در این قسمت می‌توانند میزان ناخالصی را در لاستیک دور درب افزایش دهند و باعث پوسیدگی یا خرابی آن شوند. این امر می‌تواند موجب نشت آب از درب جلو ماشین لباسشویی شود. در صورت بروز این مشکل، باید لاستیک فرسوده را تعویض کنید تا مشکل نشت آب حل شود.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

برندهای مختلف ماشین لباسشویی دارای پمپ‌های تخلیه متفاوتی هستند که خرابی یا پوسیدگی واشر، پولی، لاستیک یا قسمت‌های دیگر آن می‌تواند باعث نشت آب شود. برای بررسی خرابی پمپ تخلیه، باید قاب ماشین لباسشویی باز شده و توسط تعمیرکار متخصص عیب‌یابی و تعمیر شود تا از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری شود. همچنین، خرابی بلبرینگ‌ها، کاسه‌نمد و تراز نبودن دستگاه نیز از دیگر دلایل نشت آب ماشین لباسشویی هستند که نیازمند بررسی دقیق‌تر توسط متخصصین تعمیرات لوازم خانگی هستند.

نمایندگی تعمیرات لباسشویی در کرج

خرابی سوئیچ فشار علت نشت آب ماشین لباسشویی

کنترل سطح آب مورد نیاز در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک توسط قطعه‌ای به نام سوئیچ فشار انجام می‌گیرد. خرابی این قطعه موجب پر شدن بیش از اندازه دیگ لباسشویی شده و در نتیجه آن نشت آب از زیر ماشین لباسشویی اتفاق می‌افتد.

نشت آب از ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و اسنوا

بسیاری از شما سوالاتی در مورد نشت آب از قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی‌های سامسونگ، ال جی، اسنوا و سایر برندها از ما پرسیده‌اید. در این مقاله سعی کرده‌ایم مواردی که موجب نشت آب از قسمت‌های مختلف این ماشین‌ها می‌شود را بررسی کنیم تا بتوانید در منزل بدون پرداخت هزینه به عیب‌یابی ماشین لباسشویی خود بپردازید.

همچنین اگر صاحب لباسشویی برند هیمالیا هستند میتوانید تعمیرات لباسشویی خود را به مجموعه سرویس کرج که به عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی هیمالیا در کرج شناخته میشود بسپارید تا دستگاه شما رو خیلی تخصصی و با ضمانت تعمیر کنیم.

جمع‌بندی

به یاد داشته باشید که مشکل نشت آب ماشین لباسشویی گاهی اوقات به سادگی با تعویض شیلنگ آب حل نمی‌شود. ممکن است نشت آب از درون یا زیر ماشین لباسشویی رخ دهد و این نشتی باعث اتصال و خرابی برد و مدارات ماشین لباسشویی شما شده و مشکلات جدی‌تری را به دنبال داشته باشد. هنگامی که با مشکل نشت آب از دستگاه خود مواجه شدید، مواردی را که در این مقاله ذکر کردیم بررسی کنید و برای تعمیر حتماً با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید. اگر از ساکنین استان البرز هستید می توانید با اطمینان خاطر تعمیر لوازم خانگی خود را اعم از برند های اسنوا، سامسونگ، هیمالیا؛ بوش و … را به مجموعه تعمیرات لوازم خانگی سرویس کرج که یکی از معترترین نمایندگی تعمیرات اسنوا در فردیس به حساب می‌آید بسپارید.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا