تناسب اندام

وسایل تناسب اندام خانگی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به معرفی وسایل و لوازم تناسب اندام خانگی میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

در شرایط کنونی و ظهور ویروس کووید-19 که باعث شده بسیاری از افراد، ورزش کردن در خانه را نسبت به باشگاه ترجیح دهند، بازار تجهیزات تناسب اندام خانگی به شدت رونق گرفته و بسیاری از افراد بر روی ماشین های تناسب اندام هوشمند و سایر فناوری های سلامت سرمایه گذاری کردند.

وسایل تناسب اندام خانگی از جمله وزنه‌های ساده، طناب و دستگاه‌های پیشرفته، روشهای زیادی برای خوش فرم ماندن و پایدار بودن سلامتی بدون رفتن به باشگاه را فراهم می کنند. به علاوه، تمرین در خانه در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند.

در این مطلب 10 وسیله برای تناسب اندام در خانه معرفی نموده ایم. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

وسایل ورزشی و لوازم تناسب اندام خانگی

1. تشک تمرینی

برای انجام یوگا، حرکات کششی، وزنه برداری و تمرینات تناوبی با شدت بالا، تشک تمرینی یا زیرانداز یوگا یک وسیله ورزشی ساده و در عین حال ضروری است. در حالی که تعداد زیادی گزینه برای انتخاب وجود دارد اما سعی بر این داشته باشید تا تشکی فوق ضخیم و همچنین قابل شستشو انتخاب کنید.

تبلیغات

2. کش مقاومتی از لوازم تناسب اندام خانگی

کش های مقاومتی، یک روش مقرون به صرفه برای افزایش شدت تمرین به شما ارائه می دهند.

هنگام خرید باندهای مقاومتی، به خاطر داشته باشید که اکثر آنها با توجه به میزان کشش، کد رنگی مختلفی دارند. با باندهای مقاومتی تمرینات متنوعی می توانید انجام دهید.

3. نیمکت تمرینی

نیمکت برای هر باشگاه خانگی ضروری است. نیمکتی با حداقل 4 موقعیت پشتی و 2 صندلی میتواند به راحتی برای تمرین تمام بدن قابل تنظیم باشد. همچنین در زمان خرید به جنس نیمکت دقت کنید. بهتر است جنس نیمکت از فولاد با کیفیت بالا و چرم مقاوم باشد تا نگران پارگی یا شکستن آن نباشید.

4. کیسه بوکس ایستاده

اگر از بوکس، کیک بوکسینگ یا هنرهای رزمی ترکیبی لذت می برید، داشتن کیسه بوکس و دستکش بوکس یک سرمایه گذاری عالی است. اغلب کیسه بوکس ها به صورتی طراحی شده اند که ضربه را جذب کنند و صدا را کاهش دهند.

5. دمبل از وسایل تناسب اندام خانگی

هیچ باشگاه خانگی بدون دمبل کامل نیست. دمبل‌ها، تجهیزات ورزشی همه‌کاره‌ای هستند که برای تقویت بدن طراحی شده‌اند. دمبل های قابل تنظیم با ارائه چندین وزنه در یک وزنه، برای فضای اپارتمانی مناسب هستند.

تبلیغات

6. کتل بل

یکی دیگر از لوازم ضروری بدنسازی در خانه، کتل بل است. در حالی که میتوان برای بسیاری از تمرینات مشابه به جای کتل بل از دمبل استفاده کرد، اما کتل بل امکان حرکات پویا تری نسبت به دمبل را فراهم می کنند. کتل بل ها معمولا در 5 وزن شامل 2، 4، 6، 8، 10، 12، 16، 20، 24 و 32 کیلوگرم در دسترس هستند.

7. دستگاه همه کاره بدنسازی خانگی

دستگاه های همه کاره از تجهیزات گران قیمت اما پرطرفدار برای تمرینات خانگی هستند. این دستگاه ها معمولا دارای سیستم قرقره کابلی، نیمکت تمرینی و پرس پای نشسته هستند که به شما امکان می دهد بیش از 50 تمرین را با یک دستگاه انجام دهید.

8. تردمیل

تردمیل گزینه های تمرینی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و برای تناسب اندام خانگی ضروری است.

9. دوچرخه ثابت

به وسیله دوچرخه می توانید بر معیارهای عملکرد از جمله زمان، مسافت و کالری سوزانده شده خود نظارت داشته باشید.

10. طناب از وسایل ارزان قیمت تناسب اندام خانگی

طناب از ارزانترین لوازم ورزشی است که میتوانید تهیه نمایید و در خانه بوسیله آن تمرین کنید.

تبلیغات

اگر در هر دقیقه بین 120 تا 140 طناب بزنید، در هر ساعت 720 کالری می‌سوزانید و این میزان دو برابر سوخت کالری در ورزش‌هایی نظیر تنیس و والیبال است. اگر به جای حذف یک وعده غذا از برنامه روزانه، بتوانید طناب بزنید 90 درصد از آنچه که از دست می‌دهید چربی‌های اضافه خواهد بود.

4/5 - (4 امتیاز)

منبع
pcmagtomsguidehealthline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا