شستشو و نظافت

چگونه لکه عطر را از روی لباس پاک کنیم؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه لکه عطر را از روی لباس پاک کنیم؟. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

تبلیغات

لک شدن لباس بعد از عطر زدن یکی از اتفاقات بدی هست که هنگام عطر زدن میوفته در این مطلب به بررسی روش‌های حل این مشکل می‌پردازیم.

استفاده از عطر برای خوشبو کردن بدن و لباس و همچنین ایجاد حس خوب طراوت در فرد، کاربرد داره. برخی از عطر و ادکلن ها هنگامی که بر روی لباس اسپری می شن ایجاد لک می کنن و این به خاطر وجود الکل و روغن در ساخت عطر هستش. در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه پاک کردن لکه عطر از روی لباس بپردازیم.

چگونه لکه عطر را از روی لباس پاک کنیم؟

1. پاک کردن لکه عطر با جوش شیرین

اگر هنگام عطر زدن لباستون لک شد بهتره برای از بین بردن اون لباس رو درون تشتی پر از آب و جوش شیرین بیاندازید و اجازه بدهید یک ربع لباس خیس بخورد. جوش شیرین حکم لایه بردار داره و به خوبی می تونه لکه عطر از روی لباس رو پاک کنه. بعد از اینکه لباس درون جوش شیرین خیس خورد می تونین اونو با مواد شوینده بشویید و در آفتاب خشک کنین.

2. گلیسیرین از بین برنده لکه عطر از روی لباس

روش دیگه ای که برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس وجود داره اینه که لباس رو درون ظرفی پر از آب و گلیسیرین بندازین و اجازه بدین خیس بخوره. سپس می تونین لباس رو با آب سرد و مواد شوینده خوب بشویین.

تبلیغات

3. آمونیاک برای از بین بردن لک عطر از روی لباس

آمونیاک هم می تونه لکه عطر از روی لباس رو از بین ببره. برای این کار می تونین لباس رو درون ظرفی حاوی آمونیاک خیس کنین و بعد با آب سرد و مایع لباسشویی لباس رو بشویین.

4. پاک کردن لکه عطر از روی لباس با الکل سفید

روش دیگه ای که برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس وجود داره آینه که می تونین یک تکه پنبه رو درون آب سرد فرو ببرید و روی نقطه لک لباس بکشین تا پاک بشه و یا اینکه بر روی نقطه لک از الکل سفید استفاده کنین. الکل رو روی قسمتی که لک شده بریزین و با پنبه روی اون بکشید تا لک از بین بره.

5. از بین بردن لکه عطر از روی لباس با سرکه

می تونین برای از بین بردن لک عطر از روی لباس از سرکه سفید استفاده کنین. لباس رو درون محلول آب و سرکه سفید برای مدتی خیس کنین و سپس نقطه‌ای که لک شده رو خوب بسابید و سپس با آب سرد و مواد شوینده بشویید.

5/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

منبع
zibamoon

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا