پوست و مو

خواص کرم ضد چروک و نحوه انتخاب کرم ضد چروک مناسب

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به خواص کرم ضد چروک و نحوه انتخاب کرم ضد چروک مناسب میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

محصولات آرایشی ضد چین و چروک برای هر فردی با هر سنی مناسب است. به گفته متخصصان زیبایی پوست از 20 سالگی به بعد پیر می‌شود. این تغییر بخشی از روند طبیعی بدن است که عوامل زیادی مانند عادات، محیط و انتخاب نوع سبک زندگی این روند را تسریع و بدتر می‌کند. در حقیقت، کرم‌های ضد چروک قبل از اینکه علائم پیری کاملاً بر روی پوست نمایان شود، مؤثر برای کند کردن روند پیری و تأخیر در شروع آن است. هرچه زودتر از محصولات ضد پیری استفاده کنید، احتمال ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های تیره روی پوست شما کمتر می‌شود.

برخی از علائم چروک و پیری پوست

  • قابل مشاهده بودن خطوط و چین و چروک
  • احساس خشکی یا خارش در پوست
  • شل شدن پوست
  • نازکی و آسیب پذیر بودن پوست
  • شکنندگی و حساسیت بیشتر در پوست
  • کبود شدن سریع پوست

چگونه سرعت پیری پوست را کاهش دهیم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای کند کردن روند پیری پوست انجام اقدامات پیشگیرانه در سنین پایین، احتمالاً 20 سالگی به جای 30 سالگی است.

همانطور که می دانید بیشترین علل پیری پوست مربوط به قرار گرفتن در معرض آفتاب است، بنابراین تا حد امکان از آفتاب سوختگی خودداری کنید و در زمستان نیز از کرم ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنید. البته، تغذیه مناسب و نوشیدن آب فراوان نیز به پوستی سالم و مرطوب کمک می‌کند.

ایجاد تغییر در سبک زندگی نیز یک استراتژی های مؤثر در جوان و سالم نگاه داشتن پوست است. یکی از موارد تغییر سبک زندگی سیگار نکشیدن است زیرا سیگار جریان خون را کاهش می‌دهد و باعث چین و چروک می‌شود.

سعی کنید روزانه از محصولات ضد چروک استفاده کنید.  محصولات ضد پیری حاوی مواد مرطوب کننده‌ای هستند تا پوست را مرطوب و سالم نگه دارند.

نکات انتخاب کرم ضد چروک برای مراقبت از پوست

هنگام تهیه کرم‌های ضد چروک، دانستن مارک‌های سازنده آن ضروری است. توصیه می‌شود فقط محصولات با کیفیت بالا و ساخته شده با مواد اولیه ایمن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید هر کرم ضد پیری برای هر پوستی متفاوت است بنابراین یافتن بهترین محصول ضد پیری و مناسب با هر پوستی بسیار مهم است.

مزیت باورنکردنی استفاده از کرم ضد چروک و پیری

1. سفت شدن و آبرسانی پوست

علائم پیری شامل خشک شدن بیش از حد و از بین رفتن سفتی و کشش پوست است. ماده رایج مورد استفاده در کرم‌های ضد چروک افتادگی پوست در زیر چشم و نواحی گونه و گردن را از بین می‌برد. کرم‌های ضد چروک حاوی خاصیت آبرسانی برای مشکلات خشکی پوست است، بنابراین برای افرادی با پوست حشک نیز مناسب است.

2. درخشندگی پوست با استفاده کرم ضد چروک

از بین موارد زیادی که باعث پیرتر شدن پوست می‌شود از بین رفتن درخشندگی و ظاهر شدن علائم پیری با افزایش سن است. درست است که سرم های ضد پیری برای کنترل خطوط ریز و چین و چروک مناسب است، اما کرم‌ها انتخاب درست تری می‌باشند.

هنگام خرید کرم‌های ضد چروک، مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید که حتماً شامل ویتامین A، ویتامین C و اسیدهای هیدروکسی باشد. در این صورت مناسب کاهش تحریک پوست و چین و چروک ها است.

3. افزایش اعتماد به نفس

درخشش و زیبایی پوست در اثر استفاده از کرم‌های ضد چروک باعث احساس اعتماد به نفس بیشتر در شما می‌شود.

4. جلوگیری از بروز لکه‌های پیری

اکثر امولسیون‌های ضد پیری حاوی ضد آفتاب SPF حداقل 15 هستند. این میزان ضد آفتاب باعث جلوگیری از اشعه UVA و UVB می‌شود و از پوست در برابر لکه‌های پیری و تغییر رنگ احتمالی پوست محافظت می‌کند. معمولاً آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین‌های E و C با سلول‌های آسیب رسان در پوست مبارزه کرده و رنگدانه های ناهموار را درمان میکند.

5. کرم ضد چروک و مشکلات پوستی کمتر

استفاده منظم از کرم ضد پیری شما را در میان سالی کمتر دچار مشکلات پوستی می‌کند. همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. استفاده از روش درمانی کرم در مقایسه با لیزر، هزینه کمتری دارد و باعث سلامت پوست می‌شود.

توصیه می‌شود قبل از استفاده از کرم‌های ضد چروک به متخصص پوست مراجعه نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)
منبع
aadhealthlinenewsweeklux-review

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا