پوست و مو

چگونه از گلاب برای پوست استفاده کنیم

آب گلاب که از خیساندن گلبرگ‌های گل رز یا گل محمدی در آب یا بصورت تقطیر تهیه می‌شود، فواید زیادی برای مراقبت از پوست دارد. گلاب از زمان‌های قدیم یکی از مواد آرایشی محبوب بوده است و اغلب در محصولات زیبایی به دلیل خاصیت جوان کننده، تسکین دهنده و آرام بخش آن یافت می‌شود. همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده است و اغلب برای ایجاد درخشندگی به پوست استفاده می شود. در این مطلب به مزایای استفاده از آب گلاب و همچنین طرز استفاده آن اشاره خواهیم کرد.

تبلیغات

خواص آب گلاب برای پوست

گلاب برای هزاران سال از جمله در قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته است که منشأ تولید آن در ایران می باشد. به طور سنتی هم در محصولات زیبایی و هم در محصولات غذایی و نوشیدنی استفاده می‌شود. همچنین مزایای فوق‌العاده‌ای برای سلامتی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

1. به تسکین سوزش پوست کمک می‌کند

یکی از بزرگترین فواید گلاب خواص ضدالتهابی قوی آن است. این خواص می تواند به درمان چندین بیماری، چه داخلی و چه خارجی کمک کند. حتی ممکن است به تسکین سوزش اگزما یا روزاسه کمک کند.

2. گلاب آبرسانی به پوست

یکی از فواید شگفت‌انگیز گلاب این است که می‌تواند رطوبت زیادی به پوست اضافه کند. پوست بلافاصله احساس خنکی، نرمی و آرامش می کند. می‌توانید مستقیماً از آن استفاده کنید یا گلاب را در ماسک، کرم یا لوسیون صورت خود مخلوط کنید تا مقدار بیشتری رطوبت به پوست اضافه کنید.

3. قرمزی پوست را کاهش می‌دهد

گلاب هزاران سال است که به عنوان یک محصول زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین جای تعجب نیست که می تواند پوست شما را بهبود بخشد و قرمزی پوست را کاهش دهد. خواص ضد باکتریایی ممکن است به کاهش آکنه کمک کند. خواص ضد التهابی می تواند قرمزی و پف پوست را کاهش دهد.

تبلیغات

4. گلاب به عنوان پاک کننده طبیعی آرایش

پاک کننده های آرایش برای همیشه در کیف های آرایش ما جا خشک کرده اند. اما اغلب ما این واقعیت را نادیده می گیریم که بسیاری از پاک کننده‌های آرایش حاوی الکل و مواد شیمیایی هستند که می‌توانند پوست را بیش از حد خشک کنند. خواص تسکین دهنده گلاب آن را به یک پاک کننده ملایم آرایش برای انواع پوست تبدیل کرده است.

5. گلاب برای کاهش پف زیر چشم

پف زیر چشم می تواند به دلایل زیادی مانند آلرژی، استرس، خستگی چشم و کم خوابی ایجاد شود. پف یا تورم در واقع به این معنی است که فرد دارای مایعات در زیر ناحیه چشم است.

اگر چشمان شما از کم خوابی خسته یا پف کرده است، گلاب یک راه حل ساده ارائه می‌دهد. یک بطری گلاب خنک بردارید (در یخچال را برای مدتی قرار دهید). پدهای پنبه‌ای را در آن خیس کنید و به آرامی روی پلک های خود قرار دهید. این به کاهش پف و تسکین فوری چشم های خسته کمک می‌کند.

نحوه استفاده از آب گلاب برای پوست

چندین روش مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید:

  • از آن به عنوان پاک کننده یا تونر صورت استفاده کنید. فقط بعد از شستشو با پاک کننده معمولی صورت خود را با گلاب بشویید.
  • از آن در دستور العمل هایی مانند چای سرد هیبیسکوس با گلاب استفاده کنید.
  • با اضافه کردن آن به یک بطری اسپری یک غبارپاش گلاب ایجاد کنید و گلاب را روی صورت خود بپاشید.
5/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

منبع
feminahealthline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا