تکنیک های سئو اینستاگرام
![تکنیک های سئو اینستاگرام](https://mosbate1.ir/wp-content/uploads/2022/09/fc5812cb-a83f-406c-a5cb-6fb9952212bd.jpg)
اصول اولیه سئو اینستاگرام را بیاموزید و محتوای اینستاگرام خود را برای جذب فالوورهای جدید از نتایج جستجو بهینه کنید. چگونه در دریایی با بیش از یک میلیارد کاربر متمایز شویم؟ سئو اینستاگرام یک راه حل عالی برای این کار است. نمایش محتوای شما در صفحات نتایج جستجو می تواند به شما کمک کند دسترسی خود را افزایش دهید. درک نحوه عملکرد سئو اینستاگرام برای هر کسب و کاری که می خواهد با فالوورهای جدید ارتباط برقرار کند، مهم است.
سئو اینستاگرام چیست؟
سئوی اینستاگرام یعنی بهینه سازی محتوای اینستاگرام برای نمایش در نتایج جستجو. هنگامی که شخصی یک کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط را در کادر جستجوی اینستاگرام جستجو می کند، چندین حساب کاربری و محتوا ظاهر می شود، اما چگونه می توانیم به بالای این لیست برسیم؟
جستجوی متن اینستاگرام
آنچه که شخص در نوار جستجو تایپ می کند مهمترین سیگنال جستجو است. اینستاگرام بر اساس عبارات جستجوی شما، نامهای کاربری، بایو، زیرنویسها، هشتگها و حسابهای مرتبط را جستجو میکند. این برای برندها به چه معناست: باید عبارات جستجویی را که مردم برای یافتن محتوایی مانند شما استفاده میکنند، درک کنید. Google Analytics، Hootsuite Insights و سایر ابزارهای نظارت اجتماعی میتوانند به شما کمک کنند تا در مورد عباراتی که افراد برای جستجوی استفاده میکنند، بینشی کسب کنید.
سیگنال های محبوب
محتوایی که قبلاً محبوب بوده است احتمالاً در نتایج جستجو رتبه بالایی دارد. اینستاگرام با استفاده از سیگنالهایی مانند تعداد کلیکها، لایکها، اشتراکگذاریها و دنبال کردن یک حساب کاربری، هشتگ یا مکان، محبوبیت را تعیین میکند. معنی این موضوع برای برندها: در زمان مناسب پست کنید تا فوراً تعامل ایجاد کنید. این تعامل اولیه نشان دهنده محبوبیت است. Hootsuite می تواند بهترین زمان برای ارسال پست را توصیه کند.
5 تکنیک برای سئو اینستاگرام
1_ پروفایل خود را تحقیق بهینه کنید
پروفایل اینستاگرام شما بهترین مکان برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط و عبارات جستجو است. سئوی بیو اینستاگرام با نام کاربری اینستاگرام شروع می شود. یک نام و نام نمایه مرتبط با محتوای خود انتخاب کنید.
اضافه کردن آدرس در اینستاگرام
موقعیت مکانی شما فقط در صفحه نمایه شما در برنامه ظاهر می شود، نه در نسخه وب اینستاگرام. اما زمانی که آن را به حساب کاربری خود متصل می کنید، یک سیگنال رتبه بندی به موتور جستجوی اینستاگرام ارسال می شود، صرف نظر از اینکه مخاطبان شما از برنامه یا وب استفاده می کنند.
2- از هشتگ صحیح استفاده کنید
هشتگ که مدتها به عنوان یک ترفند داخلی برای مرتبط کردن پستها در نظر گرفته میشد، اکنون نشان داده است که کلمات کلیدی و هشتگها باید مستقیماً در عنوان ظاهر شوند تا بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند. آنها همچنین اخیراً نکاتی را برای ظاهر شدن در نتایج جستجو به اشتراک گذاشته اند:
- فقط از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
- از ترکیبی از هشتگ های محبوب و خاص (بر اساس برندها یا کمپین ها) استفاده کنید.
- برای هر پست 3 تا 5 هشتگ انتخاب کنید.
- از هشتگ های نامناسب یا بیش از حد استفاده نکنید.
کاربران اینستاگرام اغلب از توصیه به محدود کردن تعداد هشتگ ها شگفت زده می شوند. از این گذشته، اینستاگرام در هر پست حداکثر 30 هشتگ را مجاز میکند. اما توصیه اینستاگرام واضح است: «از هشتگ های زیاد استفاده نکنید؛ افزودن 10 یا 20 هشتگ کمکی به توزیع اضافی نمی کند».
3_ از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید
در گذشته اینستاگرام کلمات کلیدی را در کپشن ها در نظر نمی گرفت، اما به نظر می رسد این تغییر کرده است. اینستاگرام اکنون به طور خاص استفاده از کلمات کلیدی مرتبط را برای کمک به Discovery در کپشن ها توصیه می کند. این به این دلیل است که آنها نحوه نمایش نتایج جستجو را تغییر می دهند. در گذشته، نتایج جستجو فقط شامل حسابهای مرتبط، طبقهبندی و مکانها میشد. نتایج جستجو اکنون شامل صفحاتی برای جستجوی کلمات کلیدی است. این خبر خوبی برای برندهای کمتر شناخته شده است، زیرا به افراد این فرصت را می دهد تا بدون جستجوی نام حساب شما، محتوای شما را پیدا کنند.
4_ متن جایگزین (ALT) به عکس ها اضافه کنید
متن جایگزین در اینستاگرام مانند متن جایگزین در سایت است. این یک توصیف متنی از یک تصویر یا ویدیو است که محتوا را برای افراد دارای مشکلات اینترنت قابل دسترسی می کند. همچنین در صورت لود نشدن خوب تصویر، متن جایگزین ارائه می شود. متن جایگزین اینستاگرام همچنین این مزیت را دارد که به اینستاگرام کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند. اینستاگرام از فناوری تشخیص اشیا استفاده میکند تا بهطور خودکار برای هر عکس برای کسانی که از صفحهخوان استفاده میکنند، یک کپشن ایجاد کند. این اطلاعات همچنین اطلاعاتی در مورد محتوای عکس شما در اختیار الگوریتم اینستاگرام و نتایج جستجو قرار می دهد. البته، متن جایگزین خودکار هرگز به اندازه متن جایگزین تولید شده توسط انسان دقیق نخواهد بود.
نحوه اضافه کردن متن جایگزین در اینستاگرام
برای افزودن متن جایگزین هنگام ارسال یک تصویر، روی تنظیمات پیشرفته در پایین صفحه ضربه بزنید. در بخش Accessibility، روی نوشتن متن جایگزین کلیک کنید و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، توضیحات تصویر را اضافه کنید. برای افزودن متن جایگزین به عکس موجود، عکس را باز کنید و روی نماد سه نقطه ضربه بزنید و سپس روی Edit ضربه بزنید. در سمت راست پایین تصویر، روی ویرایش متن جایگزین ضربه بزنید. متن جایگزین را در عکس فعلی ویرایش کنید. متن جایگزین را وارد کنید، سپس روی علامت آبی رنگ ضربه بزنید. این متن جایگزین جدید خاص تر است و شامل کلمات کلیدی است که افراد می توانند برای جستجوی محتوایی مانند این استفاده کنند. این یک استراتژی آسان برای بهبود سئو اینستاگرام است.
5- یک حساب کاربری با کیفیت داشته باشید
نتایج جستجوی اینستاگرام نیز بر اساس دستورالعمل های پیشنهادی اینستاگرام است. این بدان معنی است که حساب هایی که این دستورالعمل ها را نقض می کنند در پایین نتایج جستجو ظاهر می شوند یا اصلاً ظاهر نمی شوند. لطفا توجه داشته باشید که دستورالعمل های ارجاع سختگیرانه تر از دستورالعمل های جامعه است. به طور خلاصه، اگر دستورالعمل های انجمن را زیر پا بگذارید، محتوای شما به طور کامل از اینستاگرام حذف می شود. اگر دستورالعملهای توصیه را زیر پا بگذارید، محتوای شما همچنان در پلتفرم ظاهر میشود، اما یافتن آن برای کاربران سختتر خواهد بود. جستجوی اینستاگرام از توصیه محتوای «کم کیفیت، قابل اعتراض یا حساس» و همچنین محتوایی که «ممکن است برای بینندگان جوانتر نامناسب باشد» اجتناب میکند.
خرید فالوور اینستاگرام از پنل خدمات شبکه های اجتماعی که فالوورها و لایک های باکیفیتی ارائه می دهند بسیار سخت است. زیرا تعداد زیادی پنل بی کیفیت وجود دارد. از داشبورد خدمات شبکه های اجتماعی نیلانت استفاده کنید که در آن می توانید تمام سرویس های رسانه های اجتماعی خود (مانند خرید سابسکرایب یوتیوب، خرید فالوور اینستاگرام، خرید فالوور توییتر و غیره) را در یک مکان سفارش دهید و مدیریت کنید. علاوه بر این، خدمات گارانتی این پنل تضمین می کند که فالوورها و لایک های ارائه شده واقعی و غیر قابل ریزش هستند. همچنین میتوانید از Hootsuite برای برنامهریزی پستهای اینستاگرام در بهترین زمان، پاسخ به نظرات، پیگیری رقابت و سنجش عملکرد استفاده کنید.
منبع: سئو اینستاگرام