موفقیت

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به سوال اینکه که “چگونه از قانون جذب استفاده کنیم” به صورت مفصل پاسخ خواهیم داد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

اصل اساسی قانون جذب این است که شما به همان چیزی تبدیل خواهید شد که بیشتر اوقات به آن فکر می کنید. بنابراین، اگر تصمیم بگیرید که به طور منظم به آن چه میخواهید فکر کنید، خواهید توانست به اهداف خود برسید و رویاهای خود را تحقق بخشید.

اگر این قانون را در زندگی خود اجرا کنید، به بیشتر از چیزی که گفتیم دست خواهید یافت. مانند چراغ جادوی علاءالدین، وقتی آن را همراه خود داشته باشید، می توانید آرزوهای خود را برآورده کنید، اما باید بدانید که چگونه غول آن را برای بیرون آمدن احضار کنید.

مشکل اکثر مردم این است که نمی دانند چگونه غول چراغ جادو را احضار کنند. آنها شنیده اند که چراغ علاءالدین می تواند هر آرزویی را برآورده کند، اما نمی دانند چگونه از آن استفاده کنند.

قانون جذب هم همینطور است. بسیاری از مردم می‌دانند که چیست، اما از راز چگونه عمل کردن آن اطلاعی ندارند.

تبلیغات

چگونه از قانون جذب در زندگی خود استفاده کنیم؟

در زیر 7 مرحله ساده وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید تا قانون جذب را فعال کنید و هر آنچه را که می خواهید در زندگی خود به حقیقت تبدیل کنید.

1. استفاده از قانون جذب با تصمیم گیری

اولین قدمی که برای استفاده از قانون جذب باید بردارید این است که در مورد آنچه می خواهید انجام بدهید، تصمیم بگیرید. شما باید در مورد اهداف خود شفاف و روشن باشید.

اکثر افراد هرگز از این مرحله عبور نمی کنند و تعجب می کنند که چرا این قانون روی آنها عمل نکرده است. این دقیقاً مانند تعیین هدف است، شما باید با آنچه که می خواهید کاملاً شفاف باشید.

فقط نگویید که می خواهید ثروتمند یا شاد باشید. اینها درخواست های مبهمی هستند و اهداف مبهم، نتایج مبهمی به همراه دارند. فقط نگویید که آرزو دارید به دور دنیا سفر کنید چون در نهایت به مکان هایی سفر خواهید کرد که نمی خواهید. بنابراین، با آنچه می خواهید کاملاً شفاف باشید.

تصور کنید سوار تاکسی می شوید و راننده از شما می پرسد کجا می خواهید بروید. پاسخ شما چیست؟ اگر بگویید “هرجا که بشه”، حدس میزنید که چه میشود، راننده یا شما را پیاده میکند یا به سادگی شما را به هر جایی می برد. در زندگی هم همینطور است. اگر نمی دانید چه می خواهید، زندگی هر چیزی را به سمت شما پرتاب خواهد کرد.

تبلیغات

این قاعده برای قانون جذب هم صدق میکند. شما باید در مورد درخواست های خود صاف و پوست کنده باشید. زمانی که آرزوهای شما دقیقا روشن و مشخص نیست ممکن است چیزهای زیادی را در فکر خود بپراکنید. کائنات با درخواست شما گیج می شود و در نتیجه نمی تواند نتیجه ای را که می خواهید به شما بدهد.

با پرسیدن سؤالاتی از خود شروع کنید، مانند اینکه می خواهید چه چیزی باشید، چه تجربیاتی داشته باشید، کجا می خواهید زندگی کنید و با چه کسی؟

اولین قدم شما برای تصمیم گیری این است که دقیقاً مشخص کنید چه چیزی می خواهید، این تصمیم اساس تجلی شما خواهد بود. اگر تصمیم اساسی شما مبهم باشد، راه دوری نخواهید رفت و اهدافتان هرگز محقق نمی شوند.

مرحله اقدام:

با آنچه می خواهید کاملاً روشن و بدون ابهام باشید. هر چه جزئیات بیشتر باشد، بهتر است. پیامی که به کائنات می‌فرستید واضح خواهد بود و به این ترتیب به حقیقت پیوستن آن برای شما آسان‌تر خواهد بود.

تبلیغات

2. طلب کنید

قدم دومی که باید بردارید این است که آن را بخواهید. وقتی در مورد آنچه می خواهید تصمیم گرفتید، باید آن را یادداشت کنید و درخواست کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید ماشینی را که می‌خواهید داشته باشید، روی کاغذ به زمان حال بنویسید.

به عنوان مثال:

اکنون بسیار خوشحال و راضی هستم که یک BMW i5 مشکی دارم و هر روز با آن به سر کار می‌روم.

در زمان آینده درخواست نکنید، مانند “من قصد دارم یک BMW i5 داشته باشم”. شما باید در زمان حال درخواست کنید که گویی در حال زندگی با اهداف خود هستید.

تبلیغات

به علاوه، از کلمه “من” استفاده کنید، زیرا این کلمه به خودتان اشاره دارد و به شما احساس مالکیت قوی می دهد.

علاوه بر این، به یاد داشته باشید که کلمات احساسی مانند “خوشحالی”، “شادی”، “خشنود و راضی کردن”، “هیجان”، “شکرگزار”، “لذت بردن” و غیره را بگنجانید تا به قوی و واقعی تر شدن این فرآیند کمک کند.

مهمتر از آن، شما باید مایل باشید که آن را روزانه درخواست کنید. مطمئن شوید که هر روز به آنچه می خواهید اشاره می کنید. درست مثل تمرین هدف گذاری روزانه است. آن را بنویسید، مرور کنید و هر روز به آن فکر کنید.

نکته کلیدی این است که شما می خواهید آگاهانه آنچه را که می خواهید به ضمیر ناخودآگاه خود تبدیل کنید. شما می‌خواهید اهداف، رویاها و خواسته‌هایتان را آگاهانه در ضمیر ناخودآگاه خود برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید از قدرت کائنات استفاده کنید تا آنها را به واقعیت تبدیل کنید.

مرحله اقدام:

تبلیغات

آنچه را که می خواهید بنویسید و هر روز آنها را درخواست کنید. شما باید بصورت آگاهانه و منظم در مورد چیزهایی که می خواهید داشته باشید یا کارهایی که میخواهید انجام دهید فکر کنید تا بتوانید آنها را در ناخودآگاه خود برنامه ریزی کنید.

چگونه با استفاده از قانون جذب به خواسته هایمان برسیم

3. استفاده از قانون جذب با تجسم

یکی از قدرتمندترین مراحلی که اکثر مردم هنگام استفاده از قانون جذب از دست می دهند این است که آنچه را که می خواهند تجسم نکرده اند و این همان کاری است که باید در این مرحله انجام دهید.

آیا می دانید تجسم یک تکنیک قدرتمند است که توسط علم در مورد تأثیر آن در دستیابی به آنچه می خواهید یا بهبود مهارت های شما ثابت شده است؟

در واقع، بسیاری از ورزشکاران حرفه ای از تجسم برای تمرین و ارتقای مهارت های خود به سطح بالاتر استفاده می کنند. این صرفاً به این دلیل است که مغز ما نمی تواند بین آنچه واقعی است و آنچه تصور می شود تفاوت قائل شود.

بنابراین، هنگامی که تجسم می کنید، مغز شما مسیرهای عصبی جدیدی ایجاد می کند و با تخیل شما شکاف بین آنچه در دنیای فیزیکی شما اتفاق می افتد می بندد.

تبلیغات

ممکن است این درست باشد که گاهی تصور چیزهایی که هنوز به دست نیاورده اید دشوار است، به خصوص در ابتدا، و به همین دلیل است که باید آن را ترجیحا به صورت روزانه تمرین کنید.

بهترین زمان برای تمرین تجسم یک بار صبح بعد از بیدار شدن و یک بار شب قبل از خواب است.

همیشه این جمله را به خاطر داشته باشید که “تکرار، مادر همه مهارت هاست”. بنابراین فقط یک بار تجسم نکنید و سپس آن را فراموش کنید. باید تجسم را به صورت روزانه انجام دهید. اگر به اندازه کافی آن را تمرین کنید، می توانید در تجسم کردن به سطح خوبی برسید.

و زمانی که در تجسم چیزهایی که می خواهید به مرحله خوبی برسید، احتمال اینکه قانون جذب برای شما کار کند بسیار افزایش می یابد.

مرحله اقدام:

به تجسم متعهد شوید. هر روز زمانی را برای تمرین تجسم برنامه ریزی کنید. یک مکان آرام انتخاب کنید، راحت بنشینید، چشمان خود را ببندید و تصور کنید که قبلاً به تمام اهدافی که می خواهید رسیده اید. یک تابلوی چشم انداز در ذهن خود ایجاد کنید تا در این امر به شما کمک کند.

4. آن را احساس کنید

آیا می دانید چرا اکثر مردم می گویند که تجسم برایشان کار نمی کند؟ دلیل اصلی این است که آنها هنگام تجسم یا تأکید بر اهداف خود، احساسات را دخیل نکرده اند.

شما باید به این درک برسید که احساسات نقش مهمی در تجلی آنچه می خواهید و فعال شدن قانون جذب ایفا می کنند.

اگر اهدافتان را فقط تجسم کنید، هرگز برای شما کارساز نخواهد بود. این کار را فقط به خاطر اینکه بگویید “من تجسم میکنم” انجام ندهید، بلکه باید عواطف و احساسات خود را نیز در آن بگنجانید.

تصور کنید که در یک سالن سخنرانی حضور دارید و به صحبت های سخنران گوش می دهید اما او اصلاً شور و نشاطی در سخنرانی ندارد. آیا فکر می کنید علاقه مند خواهید بود در سالن سخنرانی که هیچ شور و نشاطی وجود ندارد بنشینید یا اطلاعاتی کسب کنید؟ نه، قطعا تمایلی ندارید.

حالا تصور کنید در حال بازدید خودرو در یک نمایشگاه خودرو هستید و تنها کاری که فروشنده انجام میدهد این است که تمام اطلاعات خودرو را از روی یک بروشور برای شما بازخوانی میکند. آیا فکر می کنید با این روش علاقه مند به خرید ماشین خواهید شد؟ با این فرض که حتی شما آن ماشین را خریدید، اما قطعا به خاطر فروشنده نبوده، درست است؟

برای قانون جذب هم همینطور است. کائنات همیشه به آنچه شما می گویید گوش می دهد. بنابراین، اگر متقاعد کننده نباشید، اگر پرشور نباشید و اگر احساسات و عواطف خود را در آنچه می خواهید دخیل نکنید، آیا فکر می کنید کائنات آنها را برای شما بوجود می آورند؟ خودتان جواب این سوال را می دانید.

در سطحی عمیق تر، افکار ارتعاشاتی هستند که با عواطف و احساسات، می توانید آنها را از طریق کانالی قوی تر و قدرتمندتر به کائنات بفرستید.

هنگامی که در حال تجسم چیزی هستید که می خواهید، مطمئن شوید که تا حد امکان جزئیات را به تصویر می کشید. آن را طوری ببینید که گویی واقعی است و در حال وقوع است. حواس پنجگانه خود را اضافه کنید و همه چیز را کاملا لمس کنید.

سعی کنید به وضوح تصور کنید که به سمت یخچال خود می روید، در را باز می کنید و یک لیموی زرد بزرگ در آنجا می بینید. دست دراز می کنید، لیمو را در دست خود میگیرید. بافت پوست آن را احساس کنید. حالا تصور کنید که لیمو را به آشپزخانه خود میبرید. حالا با استفاده از چاقو آن را به دو نیم کنید. مشاهده کنید که آب آن تراوش می کند و حالا، یک تکه از لیمو را بردارید، آب آن را در دهان خود فشار دهید. چه احساسی دارید؟

آیا احساس می کنید بزاق دهانتان ترشح شده است؟ خب، اگر آن را به وضوح و با تمام جزئیات تصور کنید و حواس خود را در نظر بگیرید، دهان شما بزاق بیشتری تولید خواهد کرد.

دلیل آن این است که ذهن شما تصور می کند که تخیل شما واقعی است و به آن واکنش نشان می دهد. به همین دلیل است که باید احساسات و عواطف را در تجسم خود بگنجانید.

مراحل اقدام:

هر بار که تجسم را تمرین می کنید، مطمئن شوید که عواطف و احساسات خود را در آن گنجانده اید. تصویر را تا حد امکان واقعی ببینید و آن را با حواس پنجگانه خود لمس کنید. هرچه احساسات بیشتری را با تجسم خود مرتبط کنید، قدرتمندتر و موثرتر خواهد بود.

قانون جذب کائنات برای رسیدن به آرزوها

5. استفاده از قانون جذب با شکرگزاری

یکی دیگر از مراحل کلیدی مهم که اکثر مردم آن را از دست می دهند، قدردانی و شکرگزاری است. اکثر مردم آنقدر مشغول تجسم رویاهای خود و تهیه فهرستی برای اهداف خود هستند که قدردانی را که کلیدی حیاتی برای اجرای قانون جذب است، فراموش می کنند.

قدردانی در آشکار ساختن آنچه در زندگی می خواهید مهم است زیرا ارتعاش شما را افزایش می دهد و شما را با کیهان هماهنگ می کند. در واقع قدردانی آنقدر قدرتمند است که می تواند زندگی شما را تغییر داده و متحول کند.

برای اینکه درک آن ساده باشد، وقتی برای همه چیزهایی که برای شما اتفاق می افتد سپاسگزار باشید، بهتر زندگی خواهید کرد، احساس خواهید کرد که به اندازه کافی دارید و احساس دوست داشتن، شادی و رضایت خواهید داشت.

از طرف دیگر، اگر برای هر اتفاقی که برای شما می افتد سپاسگزار نباشید، شکایت در پی خواهد داشت، احساس خواهید کرد همه چیز اشتباه است، پرداخت قبوض شما را به چالش خواهد کشید، احساس خواهید کرد همسرتان به شما خیانت می کند و همه چیز درست پیش نخواهد رفت.

قدردانی، زندگی سرشاری را برای شما میسازد، در حالی که شکایت کردن، زندگی را با کمبود مواجه می کند.

آیا اکنون می توانید درک کنید که چرا نگرش شکرگزاری در زندگی شما مهم است؟ و از آنجایی که تفکر شما انرژی ارتعاشی ایجاد می کند، اگر همیشه منفی فکر کنید، شکایت کنید و سرزنش کنید، انرژی فکری شما با کیهان هماهنگی پیدا نخواهد کرد.

وقتی شکرگزار هستید و احساس خوشبختی می کنید و قدر همه چیزهایی را که در حال حاضر دارید میدانید، انرژی مثبتی را به کائنات منتقل می کنید.

آنتونی رابینز یک بار از جان تمپلتون پرسید راز ثروتمند شدن چیست؟ حدس بزنید تمپلتون چه جوابی داد؟ او به تونی پاسخ داد: «خودت میدونی. تو آن را آموزش میدهی، این شکرگزاری است.»

و در اینجا توضیح جان تمپلتون، آمده است:

«اگر یک میلیارد دلار دارید و هر روز عصبانی و ناامید زندگی می کنید، زندگی شما عصبانیت و ناامیدی نامیده می شود. اما اگر ثروت زیادی ندارید و برای هر آنچه دارید سپاسگزار هستید، ثروتمندترین فردی هستید که می‌خواهید بشناسید. اگر شکرگزار نباشید، مهم نیست که چقدر پول دارید.»

بنابراین مطمئن شوید که برای همه چیزهایی که قبلاً برایتان تحقق یافته و آنچه در شرف کسب آن هستید سپاسگزار هستید.

وقتی برای چیزهایی که می خواهید سپاسگزار باشید، نشان دهنده این خواهد بود که به کائنات تأکید می کنید که آنها از قبل متعلق به شما هستند و شما آماده به دست آوردن آنها هستید.

مراحل اقدام:

نوشتن یک لیست شگرگزاری را بصورت روزانه تمرین کنید. همه چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید را بنویسید. این می تواند ماشین شما، فرزندان شما، همسر شما، شغل شما، رئیس شما، خانه شما، کامپیوتر شما و غیره باشد، هر چیزی که می توانید به آن فکر کنید و برای آن سپاسگزار باشید.

بیشتر از کلمه “متشکرم” استفاده کنید و قدردانی خود را از همه چیزهایی که در زندگی شما اتفاق می افتد ابراز کنید. مهمتر از آن، احساسی که شکرگزاری و سپاسگزاری در شما بوجود می آورد را لمس کنید.

برای رویاهای خود اقدام کنید

یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد از طریق قانون جذب به آنچه می خواهند دست نمی یابند این است که به جز فکر کردن به آن کاری انجام نمی دهند.

اگر فقط به آنچه می خواهید فکر کنید، هرگز آنچه را که می خواهید به واقعیت تبدیل نخواهید کرد. قانون جذب چیزی فراتر از فکر کردن است. پول خود به خود از آسمان نمی افتد، رویاهای شما هم بدون عمل محقق نمی شوند.
عمل، پل ارتباطی بین رویاهای شما و واقعیت است. اگر می خواهید آنچه را که از رویاهای خود می خواهید بیرون بیاورید، باید واقعیت خود را با رویاهای خود از طریق عمل پیوند دهید.

بنابراین، برای دستیابی به اهداف خود و رسیدن به رویاهای خود، اقدامات گسترده و مداوم انجام دهید.

6. برای استفاده از قانون جذب، اعتماد و باور داشته باشید

این مرحله جایی است که جادو اتفاق می افتد. برای فعال کردن قانون جذب و عملی کردن آن، باید به آنچه خواسته‌اید اعتماد و ایمان داشته باشید. صمیمانه اعتماد کنید و باور داشته باشید که این اتفاق خواهد افتاد.

اکثر مردم در فرآیند جذب، شکست می خورند زیرا باور ندارند که می توانند آنچه را که می خواهند به حقیقت تبدیل کنند. آنها تصور می کنند که میلیونر می شوند و پول زیادی به دست می آورند، اما در اعماق وجودشان باور نمی کنند که این اتفاق شدنی باشد.

وقتی باور ندارید که همه چیز ممکن است، خودتان را در ذهنتان خراب می کنید. زمان که افکار شما با عمل شما هماهنگ نیست، آنچه شما فکر می کنید و آنچه انجام می دهید منسجم نخواهد بود.

عمل متعهدانه شما نشان خواهد داد که آیا آن را باور دارید یا خیر. اگر باور دارید که شکست نمی خورید، هر کاری که لازم باشد انجام خواهید داد زیرا می دانید که هر کاری انجام دهید، موفق خواهید شد. برعکس، اگر باور نداشته باشید که می توانید موفق شوید و باور داشته باشید که شکست خواهید خورد، هرگز اقدامی انجام نمی دهید و آن را امتحان نمی کنید.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم در رسیدن به اهداف خود شکست می خورند زیرا در وهله اول باور ندارند که تحقق هر چیزی امکان پذیر است.

افراد موفق رویاهای خود را جذب می کنند و به اهداف خود می رسند زیرا همیشه در حال عمل هستند. آنها معتقدند همه تحقق چیز ممکن است و به همین دلیل دست به کار می شوند.

ساده تر بگوییم، اگر به آن چه میخواهید اعتقاد نداشته باشید، هرگز آن را انجام نخواهید داد. بنابراین برای استفاده از قانون جذب باید باور داشته باشید که هر چیزی که می خواهید ممکن است.

مراحل اقدام:

همیشه در مورد کارهایی که در زندگی انجام می‌دهید فکر کنید و سپس اقدام کنید. اگر اقدامی انجام ندهید، نشان دهنده این است که باور ندارید می توانید به آنچه در زندگی می خواهید برسید.

این جمله را به خاطر بسپارید، “شما همان چیزی هستید که انجام می دهید، نه آن چیزی که می گویید انجام خواهم داد”. اکثر افراد اهداف خود را به زبان می آورند اما اقدامی نمی کنند زیرا در ته قلب خود باور ندارند که می توانند به آنچه می خواهند برسند.

چگونه قانون جذب را در زندگی خود فعال کنیم

7. دریافت کنید (به دست آوردن)

آخرین قدمی که باید بردارید دریافت است. پس از گذراندن تمام مراحل، باید برای به دست آوردن آنچه خواسته اید آماده باشید.

و گاهی برای به دست آوردن باید رها کرد. شما هرگز نمی توانید یک رابطه جدید را شروع کنید، اگر همچنان به روابط قبلی خود پایبند باشید. اگر می خواهید یک ماشین جدید بخرید، ماشین قدیمی خود را بفروشید. اگر می خواهید لباس نو بخرید، لباس های قدیمی خود را کنار بگذارید و برای لباس های جدید فضای جدید باز کنید.
شما تنها زمانی می توانید زندگی جدیدی را شروع کنید که گذشته خود را پاکسازی کنید و راه را برای زندگی جدید باز کنید. اکثر مردم هنوز به باورها، عادات، طرز فکر و رفتارهای قدیمی خود پایبند هستند و در تعجب هستند که چرا کائنات آنچه را که می خواهند برای آنها به ارمغان نمی آورند.

تصور کنید که شما یک اسفنج هستید و هر چیزی که در اطراف شماست آب است. اگر یک اسفنج پر باشد، نمی تواند آب بیشتری جذب کند. بنابراین اگر سیر باشید، نمی توانید چیزهای جدیدی را قبول کنید.

کاری که باید انجام دهید این است که اسفنج را فشار دهید تا آب آن خالی شود و وقتی دوباره خالی شدید، به خودتان اجازه می‌دهید چیزهای جدیدی در زندگیتان دریافت کنید.

در اینجا یک جمله بسیار معنادار برای نشان دادن اصل رها کردن و آماده شدن برای به دست آوردن ذکر شده است:

“شما نمی توانید اقیانوس های جدید را کشف کنید، مگر اینکه شهامت فراموش کردن ساحل را داشته باشید.”

بنابراین، آماده باشید و برای دریافت آنچه کائنات برای شما در نظر گرفته است، رها شوید.

مراحل اقدام:

راه های زیادی برای تمرین مرحله نهایی یعنی به دست آوردن وجود دارد. یکی از آنها، بخشش است. دادن را یاد بگیرید تا بتوانید به دست آورید.

اگر می خواهید در کسب و کار خود پیشرفت کنید، یاد بگیرید که برای مشتریان خود ارزش بیشتری قائل شوید. اگر می خواهید موفق باشید، مشکلات دیگران را حل کنید.
شما می توانید از یک عمل ساده محبت آمیز شروع کنید. لبخند بزنید و به غریبه ها سلام کنید، در را برای کسی نگه دارید، برای نیازمندان غذا بخرید و برای به دست آوردن بیشتر در زندگی، ارزش بیشتری ایجاد کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

منبع
thewisdompost

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا