تغذیه

برای افزایش قدرت شنوایی چه بخوریم؟

یک بدن سالم باید مواد مغذی کافی دریافت کند تا عملکرد صحیح خود را حفظ کند و گوش ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

تبلیغات

مانند هر اندام دیگری، گوش ها برای حمایت از حداکثر عملکرد به تغذیه نیاز دارند. یافتن غذاهای مناسب با ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم می‌تواند به گوش‌های شما کمک کند تا در طول زندگی طولانی‌تر هماهنگ شوند.

مواد غذایی برای افزایش قدرت شنوایی

در اینجا نگاهی به مواد غذایی برای گوش می‌اندازیم و برخی از بهترین محصولات را برای تقویت سلامت شنوایی شما کشف می‌کنیم:

1. موز و سایر غذاهای پر پتاسیم

وقتی نوبت به گوش داخلی می‌رسد، پتاسیم به تبدیل صدا به تکانه‌های عصبی کمک می‌کند که مستقیماً به مغز ارسال می‌شوند. با این حال، از آنجایی که با افزایش سن سطح پتاسیم ما کاهش می یابد، حفظ سطح سالم این ماده معدنی نکته مهم و کلیدی برای مبارزه با کم شنوایی مرتبط با افزایش سن است.

موز یک ماده غذایی است که باعث جذب پتاسیم در مقادیر سالم می شود. شما می توانید موز را به طور کامل بخورید یا آن را با اسموتی مخلوط کنید.

تبلیغات

2. ماهی

ماهی یکی از بهترین مواد غذایی برای داشتن بدنی سالم است. این ماده غذایی سرشار از امگا 3 و ویتامین D است. این ویتامین در واقع استخوان‌های میانی گوش را تقویت می‌کند و به پیشگیری از استئوپنی و اتواسکلروز کمک می‌کند، هر دو اینها مشکلات جدی گوش اند که باعث کاهش شنوایی برگشت‌ناپذیر می‌شوند.

توصیه می شود هفته ای دو وعده ماهی تازه و فرآوری نشده مصرف کنید تا سطح امگا 3 و ویتامین D خود را بالا نگه دارید و همچنین احتمال آسیب شنوایی دائمی را کاهش دهید.

3. عدس، نخود و لوبیا

روی یک ماده معدنی مهم برای رشد و نمو است، اما به نظر می رسد سلامت شنوایی را نیز تقویت می کند. این به این دلیل است که روی از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و حتی ممکن است به مبارزه با وزوز گوش یا زنگ زدن در گوش کمک کند. به این ترتیب، ایده خوبی است که حداقل با افزایش مصرف روزانه روی، شروع کنید، تا گوش های شما در دراز مدت از مزایای آن بهره مند شوند.

افزودن عدس، نخود و لوبیا به رژیم غذایی راهی عالی برای دریافت روی مورد نیاز برای گوش‌ها و شنوایی شما هستند تا در بهترین حالت باقی بمانند.

4. کلم بروکلی

کلم بروکلی برای پایداری یک بدن سالم بسیار عالی است و این شامل گوش ها نیز می شود.

تبلیغات

کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی شگفت‌انگیز مانند ویتامین K، ویتامین C و فیبر است و به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد (که پایه بیماری‌ها است و باعث تسریع پیری می شود) کمک می‌کند. مهم نیست که آن را به صورت خام، بخارپز یا کبابی مصرف می کنید، در هر صورت تمام فواید سلامتی کلم بروکلی از جمله بهبود شنوایی را دریافت خواهید نمود.

5. شکلات تلخ

از آنجایی که شکلات تلخ حاوی منیزیم است، یک راه عالی برای تقویت سلامت شنوایی شما است. منیزیم به انبساط عروق خونی کمک می‌کند و می‌تواند گردش خون را در گوش بهبود بخشد، و حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌تواند اثرات محافظتی در برابر کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا داشته باشد.

البته این به این معنی نیست که بیش از خود را غرق شیرینی جات کنید. مصرف شکلات تلخ خود را در حدود یک اونس (تقریبا 30 گرم) در روز نگه دارید و از اثرات آن لذت ببرید.

6. سیر

سیر و گوش سالم دست به دست هم داده اند. وجود سیر در رژیم غذایی می‌تواند به افزایش گردش خون و کاهش التهاب در بدن، به خصوص اطراف اندام‌های شنوایی کمک کند. این اجازه می‌دهد تا خون شما به هر جایی که نیاز است برسد.
برای رسیدن به نتایج مشابه، می‌توانید از مکمل‌های سیر بدون بو استفاده کنید یا چند حبه به غذاهای خود اضافه کنید.

در حالی که سلامت شنوایی به چیزهای بیشتری از رژیم غذایی برای هماهنگی نیاز دارد اما در عین حال برخی از مواد غذایی می‌توانند تأثیر مثبتی بر گوش ما داشته باشند.

تبلیغات
5/5 - (2 امتیاز)

منبع
bootshearingcare

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا