انشا

انشا در مورد ازخود گذشتگی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد ازخود گذشتگی با مقدمه، بدنه و نتیجه برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا اول در مورد ازخود گذشتگی⭐

مقدمه:
از خود گذشتگی واژه ای که وقتی در موردش صحبت می کنیم، ما را یاد توصیه های گفته شده در بسیاری از ادیان و فیلم ها می اندازد. من خیلی دوست دارم فداکاری کنم، چون مردم افراد فداکار را خیلی دوست دارند. از خودگذشتگی یک ویژگی ارزشمند است و تصمیمی که باید خودتان بگیرید.

بدنه:
برای نوشتن این انشا در ابتدا از پدرم راجع به فداکاری پرسیدم، گفت بیشتر مردم به فکر منافع خودشان هستند و کمتر به فکر فداکاری و از خود گذشتگی می افتند و معتقدند باید نگرانی های خودشان را رفع کنند و نه دیگران را. پدرم این افراد را خودخواه می داند و به من گفت افراد خودخواه بیش از دیگران به فکر خود هستند. هیچ کس افراد خودخواه را که فقط به خودشان اهمیت می دهند را دوست ندارد.

در علم نیز ثابت شده است که افراد فداکار نگاه محبت آمیزی به دیگران دارند و موفقیت آنها در کارهایشان بیشتر است. حتی فیلسوف بزرگ توماس هابز می گوید که انسان ها خودخواه هستند تا از خود گذشته و کمتر کسی حاضر است خودخواهی را به گذشت ترجیح دهد. مثلا دزدی همسایگان از خانه های یکدیگر، جنگ و کمک نکردن به فقرا همه نمونه های خود خواهی بشریت است. هر فردی فکر می کند برای رسیدن به خوشبختی خود نمی تواند به دیگران اهمیت دهد و از خود گذشته باشد. در کتابی خواندم انسان خودخواه ترین موجود روی کره زمین است که تا همه چیز دنیا را بدست نیاورد احساس راحتی نمی کند.

نتیجه:
پایان این انشا را اینگونه تمام می کنم که من دوست ندارم ادم خودخواهی باشم و ترجیح می دهم ازخودگذشتگی کنم و امیدوارم بتوانم موفق شوم. چون گذشت دنیا را به مکان بهتری تبدیل می کند تا خودخواهی.

⭐انشا دوم در مورد ازخود گذشتگی⭐

مقدمه:
طبیعت انسانها این است که دوست دارند از دیگران شادتر باشند و فقط به اهداف خود فکر کنند و نه تنها به دیگران کمک نکنند بلکه آسیب نیز برسانند. همه پدرها و مادرهای ما برای بزرگ کردنمان از خودگذشتگی کردند، اگر غیر از این بود ما نمی توانستیم به خوبی بزرگ شویم و شاد باشیم.

بدنه:
فرض کنید از خودگذشتگی در دنیا وجود نداشت و هر کس برای بدست آوردن پول، دارایی، شهرت و اعتبار دیگران را نادیده بگیرد، درحالی که ما می توانیم برای حل مشکلات این دنیا زندگی کنیم. ما می توانیم خود را وقف پیشبرد آرمان های خاص خود و دیگران کنیم.

بسیاری افراد موفقیت را براساس پیروزی بر دیگران یا توانایی تسلط بر دیگران تعریف می کنند. درحالی که، همه ما به سمت کسانی جذب می‌شویم که فداکارانه از خود گذشتگی می کنند. کسانی که سخاوتمندانه عشق می ورزند و می بخشند و راحتی خود را فدای کمک به دیگران می کنند. این افراد شادی واقعی را بدست خواهند آورد.

نتیجه:
در نهایت، نمی توان از خودگذشتگی را در دنیا نادیده گرفت و درعوض باید ایثار را به عنوان ابزاری برای رسیدن به خوشبختی بدانیم. من هم دوست دارم از همین الان از خودگذشتگی را تمرین کنم تا در بزرگسالی بتوانم به افراد بیشتری کمک کنم. اگر از الان رفتار ایثارگرانه داشته باشم می توانم مسئولیت های بیشتری در آینده قبول کنم و با کمک به دیگران احساس خوبی پیدا کنم.

3.9/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا