نان، کیک و شیرینی

طرز تهیه خمیر پیتزا برای ۴ نفر بدون خمیر مایه

خمیر پیتزا نوعی نان است که برای پایه انواع پیتزاهای مختلف استفاده می‌شود. در این آموزش یکی از کامل‌ترین روش‌های پخت نان پیتزا را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، در ادامه با ما همراه باشید.

تبلیغات

طرز تهیه خمیر پیتزا برای 4 نفر بدون خمیر مایه

مواد لازم 4 عدد خمیر پیتزا:

روغن جامد 12 قاشق غذاخوری
آرد 5 لیوان
شیر ولرم 2 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
نمک یک سوم قاشق مرباخوری
بکنیگ پودر 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا برای ۴ نفر بدون مخمر

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم و با یک چنگال کمی مخلوط می‌کنیم تا بافت تخم مرغ‌ها به طور کامل باز شود سپس روغن جامد و نمک را به کاسه اضافه می‌کنیم و مجدا تخم مرغ‌ها را مخلوط می‌کنیم تا با نمک و روغن جامد یکدست شود.

در این مرحله آرد را دو مرتبه الک می‌کنیم و با بکینگ پودر مخلوط می‌کنیم. در ادامه شیر ولرم را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می‌کنیم و پس از آن آرد را کم کم اضافه می‌کنیم و متداوم هم می‌زنیم تا آرد گلوله نشود.

مواد را با دست خوب مخلوط می‌کنیم تا خمیری نرم و لطیف به دست بیاید و دیگر به دست نچسبد. اگر خمیر چسبناک بود کمی دیگر آرد اضافه می‌کنیم تا زمانی که دیگر به دست نچسبد. در همین حالت خمیر را ۵ دقیقه با دست ورز می‌دهیم.

در این مرحله خمیر را داخل یک قابلمه قرار می‌دهیم و روی درب آن را با یک پارچه تمیز می‌پوشانیم سپس قابلمه را در یک جای گرم قرار می‌دهیم تا خمیر به مدت یک ساعت استراحت کند. پس از گذشت یک ساعت خمیر را به چهار قسمت تقسیم می‌کنیم.

تبلیغات

روی یک سطح صاف کمی آرد می‌ریزیم و چهار تکه خمیر را به صورت جداگانه با وردنه صاف می‌کنیم و درون قالب‌های پیتزا قرار می‌دهیم. قالب‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در فری که با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده است قرار می‌دهیم تا نیم پز شوند.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه خمیرهای پیتزا را از فر خارج می‌کنیم و در صورت تمایل روی آن مواد مورد نظرمان را می‌ریزیم و مجدداً در فر قرار می‌دهیم. می‌توانید خمیر پیتزا را هم به همان شکل درون کیسه فریزر قرار داده و در فریزر نگهداری کنید.

نکات تهیه خمیر پیتزا:

بهترین آرد برای خمیر پیتزا

آردی که آشپزهای معروف و حرفه‌ای برای پخت خمیر پیتزا توصیه می‌کنند آردهای مخصوص شیرینی پزی می‌باشد، دلیل این امر این است که آردهای شیرینی پزی بافت نرم‌تری نسبت به آردهای نانوایی دارد و خمیر پخته شده با آرد شیرینی پزی تردتر و خوشمزه‌تر می‌شود.

3/5 - (2 امتیاز)

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا