پوست و مو

خواص شگفت انگیز انار برای زیبایی و سلامت پوست و مو

انار یکی از زیباترین و منحصر به فردترین میوه های محبوب جهان است. تحقیقات نشان می‌دهد این میوه زیبا دارای خواص دارویی زیادی است و از انواع مختلف سرطان، بیماری‌های قلبی، گلودرد، مشکلات دندانی و آرتروز جلوگیری می‌کند و فواید زیبایی برای پوست و مو دارد.

تبلیغات

این میوه قرمز یاقوتی خوشمزه و سالم در فرهنگ‌های مختلف به عنوان نماد به کار می‌رفته است. مثلاً چینی‌ها آن را میوه خوشبخت می‌نامند و مصریان باستان انار را نماد زندگی ابدی می‌نامیدند. در هر صورت انار اولین بار از ایران منشاء گرفته است و هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان به طور گسترده کشت می‌شود.

خواص انار برای پوست و موخواص انار برای پوست و مو

در کل انارها با آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی خود کاربردهای خارق العاده ای در زیبایی دارند به طوری که محبوبیت انار به عنوان میوه‌ای که می‌تواند التهاب را کاهش دهد و سلامت کلی فرد را بهبود بخشد، افزایش یافته است.

خواص انار برای زیبایی پوست و مو

1. هیدراته شدن پوست

به گفته متخصصان پوست، آب انار به مرطوب ماندن پوست‌های خشک و تیره کمک می‌کند. همچنین به دلیل ویتامین C موجود در آن باعث بهبود بافت و روشنایی پوست می‌شود. برای بهره مندی از مزایای انار می‌توانید اسکراب آن را درست کنید به عنوان نمونه با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز 3 قاشق غذاخوری دانه انار، 1 فنجان بلغور جو دوسر پخته شده، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل خام را ترکیب کنید و آن را به صورت خود بمالید و بعد از حدود 10 دقیقه صورت را با آب گرم بشویید.

2. خواص انار برای پوست و مو | رشد مو ها

رشد سریع موخواص انار برای پوست و رشد موها

انار مملو از آنتی اکسیدان هایی است که فولیکول‌های مو و گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشد.

تبلیغات

3. مبارزه با آکنه از خواص انار برای پوست

انار غنی از آنتی اکسیدان ها است که با دفع التهاب پوستی، به مبارزه با آکنه کمک می‌کند.

4. از بین بردن لکه‌های پوستی

این میوه شگفت انگیز جوش های پوستی را از بین می‌برد و برای پوست‌های چرب مفید است.

لکه‌های تیره، جای زخم و پوست تیره اغلب ناشی از شرایط محیطی، تغییرات هورمونی و محصولات مضر مراقبت از پوست ایجاد می‌شوند. در عوض برای پاکسازی و ترمیم پوست خود می‌توانید از انار استفاده کنید.

5. خواص انار برای پوست و مو | مرطوب سازی پوست

زیباییخواص شگفت انگیز انار برای پوست و مو

خشکی پوست یکی از مشکلات رایج بروز آکنه، پیری و تحریک پوست است. انار با خاصیت آبرسانی مانند پونیک اسید پوست را آبرسانی می‌کند.

6. ضد آفتاب از خواص انار

آسیب ماوراء بنفش آفتاب روی پوست باعث ایجاد لکه، پیری و سرطان‌های پوست می‌شود. انار با محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید این اثرات را کاهش می‌دهد اما توجه داشته باشید انار را نباید جایگزین ضد آفتاب معمول دانست.

تبلیغات

خلاصه مطلب

همه ما می‌خواهیم پوستی سالم و درخشان داشته باشیم. انار با بازسازی سلول‌های پوستی، تعادل PH آن برای کاهش رشد بیش از حد باکتری‌های مضر، سم زدایی آلاینده‌های مضر، ترمیم جای زخم و ترمیم بافت ها به پوست کمک می‌کند. از انار به عنوان ماسک‌های صورت خانگی، تونرها و لایه بردارها می‌توان استفاده کرد.

3/5 - (2 امتیاز)

منبع
standardmediatasteofhomehealthline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا